Bang, bang en nog eens bang...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Shar079, 29 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Ik werk als franchise ondernemer voor Juiceplus we
    Rotterdam
    Hoi,

Gek is het...ik was net zwanger en bang dat ik misschien de drie maanden niet zou halen. Na de drie maanden zit ik nu in de 20-weken fase en alweer bang! ik lees (wat ik niet zou moeten doen) allerei enge verhalen over vroeg-geboorte . Verschrikkelijk wie dat meegemaakt heeft.
    ik maak mij zorgen, vooral omdat ik haar niet kan voelen, de placente ligt voor en de verloskundige zei dat het enige tijd kan duren voordat ik contact heb met mijn kindje.

Wat is dat toch al die zorgen maken..ik wil geen zorgen maken, maar het sluipt er 1 of ander manier in.

2. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Och meid! Jammer dat je je zo een zorgen maakt.

Idd, ga dat soort verhalen niet opzoeken! Heb zelf vorig jaar een miskraam gehad en vermijd bewust deze verhalen. Gaat toch in je hoofd zitten.

Bij mij ligt de placenta ook voor en voelde mijn kindje duidelijk met 23 weken. Dus idd, hier graag je ook wilt, het kan nog even duren.

Ik zelf heb 2 extra echo's laten maken omdat ik erg onzeker was. Een met 16 en een met 26 weken. (Kost hier bij ons in de buurt "maar" €40 en het gaf mij meer zekerheid en vertrouwen).

Probeer het los te laten en te genieten van je zwangerschap! En bespreek het met je vk, misschien kan zij je nog tips geven.

3. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Ik weet hoe je je voelt ik heb er ook wel eens last van.. Je bent blij dat je de eerste drie maanden heen bent en nu idd afwachten tot je wat voelt en ik moet ook nog is wachten op me 20 weken echo die ik 4 november heb ;) Maar ook ik lees wel eens of hoor wel zulke verhalen ik probeer ze nu ook echt te vermijden!! en er van te genieten... Ik hoop dat je ook snel weer kan genieten en dat we maar snel ons ukkie voelen :D

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Oh meis, wat een ellende is dat he?

Ik heb het ook gehad tot en met de bevalling aan toe..............

Zelf heb ik 5 missed abortions achter de rug, en ik denk dat ik daardoor in die angst geleefd heb.

Er ging ook vanalles mis, kreeg BI met 11 weken al, 24 weken zw diabetes en aan de insuline, met 30 weken opgenomen met een hoge vliesscheur en voortijdige weeen, heb tot aan mijn inleiding met 38 weken, meer in het ziekenhuis gelegen dan thuis. En weet je, die controles 2 maal per dag gaven me zoveel rust dat ik de beeb de hele dag door voelde. Was ik een dag thusi dan was ik zo gestresst en voelde hem niet meer......

Ik hoop dat als ik weer zwanger mag zijn, dat ik dan ook eens op de normale manier zwanger durf te zijn..

Sterkte ermee want het is killing he, zo in angst leven.

5. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Eerste 3 maanden bang zijn dat het een miskraam wordt.
    Daarna bang zijn totdat de 20 weken echo bevestigd dat je kindje toch echt gezond is!
    Vervolgens ben je bang dat het een vroeggeboorte wordt.
    Met de weken die verstrijken wordt je wel wat geruster omdat de overlevingskansen groter en groter worden.
    Aan het eind ben je bang dat er iets mis zal gaan tijdens de geboorte of vlak erna!(de fase waar ik nu in zit..)
    En na de geboorte zullen je moedergevoelens je zorgen laten maken over die vreemde verkoudheid of de eerste keer dat je niet wakker wordt van je kindje sochtends en jij hem of haar wakker moet maken..

Gezonde zorgen horen erbij. Probeer je alleen niet gek te maken met alles door vanalles op te zoeken! Zoek wat afleiding, praat tegen het wondertje in je buik en spreek je zorgen uit;)

6. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Twoboys: eerst een dikke knuffel voor jou. 5 keer, wat heftig. Ik weet niet hoe het voelt, maar het lijkt mij vreselijk.

Shar: ik weet dat een opmerking neerplempen met 'probeer te genieten' niet helpt. Maar toch, dat is hetgeen je moet doen. Concentreer je op de goede dingen. Dus voor jou is dat misschien die goede echo, de stukjes in de boeken hoe je baby nu groeit. Heb je ook een Angelsound? Misschien kan het je meer rust geven.

En iets wat ik zelf al enige tijd zeg tegen mijzelf: angst gaat geen zekerheid geven dat het dan goed zal gaan. Je wilt jezelf beschermen tegen slecht nieuws, maar dat maakt je zwangerschap er niet leuker op. Vorige week had ik mij ook voorbereid dat de echo niet goed zou zijn, maar het heeft geen zin. Het doet gewoon af aan de ervaring en dat wil je toch niet?

Hoe voel je het zelf? Heb je er vertrouwen in, als je heel diep in jezelf kijkt? Zelf word ik ook bang van sommige berichten (en vandaag ook omdat ik mij niet zo misselijk voelde vanochtend), maar diep van binnen voel ik mij goed en heb ik er een heel goed gevoel bij. Heb jij dat ook? Vertrouw er op. Vrouwelijke intuitie is niet voor niets befaamd!

7. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Ik werk als franchise ondernemer voor Juiceplus we
    Rotterdam
    Hallo meiden!

Wat een reacties! dat doet mij toch wel weer goed, ik denk dat ik gewoon een bezorge aankomende moeder ben. ik ben nu ook op zoek naar een doppler, die wellicht deels mijn zorgen kan wegnemen.

ik lees jullie verhalen en dan denk ik wat een zeurkous ben ik ook!! super lief dat jullie dit wilde mee-delen en tips&trucs wilde geven.

8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Heel herkenbaar ja..

Deel Deze Pagina