badthermometer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door -, 13 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi dames,

Ik weet eigenlijk niet waar ik deze vraag moet stellen, dus vandaar hier maar.

Ik was op zoek naar een babybadset, maar heb je de volgende dingen ook nodig?

Een badthermometer ( vroeger deden ze dat toch met de elleboog?)
    Een zeepkistje/waskist
    Een zeepdoosje ( lijkt me erg onpraktisch als je vloeibare zeep gebruik)
    En een luieremmer ( luiers gooi je toch gelijk in de kliko?)
    En een doosje voor wattips

Wij willen het badje in de badkamer zetten.

Dus wie kan me helpen?

2. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Hoi,
    Gewoon niks kopen waar jij het nut niet van inziet!
    De dingen die jij noemt heb ik zelf ook niet in huis. Dat geldt voor wel meer dingen die wel op de, zeer uitgebreide, babyuitzetlijsten staan.
    Als je dingen echt mist zijn ze zo gekocht!!

Succes
    Narcissen

3. Niet meer actief

Je hebt gelijk.
    Maar is het wel goed om het water met je elleboog te meten of is een thermometer beter?

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik vetrouw liever op de thermometer... een luieremmer oid vind ik ook wel handig. De rest gebruik ik nooit. Thermometers zijn ook los te koop overigens...

5. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Een thermometer wordt tegenwoordig geadviseerd omdat je met de elleboog of pols niet nauwkeurig het water in kan schatten. Misschien ben jij (of iemand anders) gewoon een bikkel en voelt heet water bij jou lekker lauw aan terwijl het voor de ander juist loeiheet is (de ene kan tenslotte ook hetere thee drinken dan de ander) Nu weet ik inmiddels wat voor temp.

De Luieremmer gebruik ik als klein wasmandje voor de kleertjes van Djurra.

6. MollyM

MollyM Bekend lid

Zelfde antwoord als de meeste, thermometer vond ik in het begin wel erg handig, elleboog is beetje onnauwkeurig. Moet zeggen dat wij in het begin als tip kregen dat kindjes die een beetje overstuur waren je het water best nog iets warmer mocht maken, worden ze lekker slaperig van.

De luieremmer vind ik ook heel handig, je loopt niet altijd voor elke luier naar de kliko (zeker als het slecht weer is of je haast hebt) en om hem te laten liggen dat is ook zo wat.

7. diana1982

diana1982 Actief lid

25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    Heb het ook gebruikt toen de bevalling kwam. alvast gekookt water met zout indoen voor de was. En heb nu ook een luieremmer en wordt gebruikt voor de ahummm Lego. :D
    Maar ga m straks wel weer gebruiken voor in de douche. voor de luiers. Na het badje etc.. vind ik het altijd ranzig om die luier op de grond te gooien.

Luieremmer bij de Blokker 5.99 dus dat vindt ik niet duur. blauw of roze.

8. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Ik gebruik wel een thermometer om te zien of het badwater voor carlos niet te heet is. @ janne de spulltejes die je opnoemde heb ik allemaal, zat bij het bad. De luier emmer gebruik ik voor de vieze kleren van carlos. En gebruik een kleine vuilnisbak voor de luiers.

9. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik heb geen luieremmer maar een gewone pedaalemmer in lime-kleur op de kamer voor Tim en een Rose op de kamer van Lisa .
    Zeepdoosje heb ik wel maar gebruik die niet en ook een waskommetje en potje voor de wattips heb ik ook niet.
    Ik gebruik voor de wattips gewoon het doosje waar ze al in zitten.

10. Niet meer actief

Ik gebruik de luieremmer om het badje te vullen..anders moet ik met dat volle badje naar Dhani zn kamer lopen :(

11. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij hebben een badthermometer, die staat bij kinderbad aan gegeven dus als je die er in legt en het staat op kinderbad is de temp goed, nou ik vind dat zelf veelste warm, soms gooi ik hem er nog wel eens in, maar ik zet de termostaat kraan alltijd op 35, en als ik dan met m'n elleboog voel is het echt wel lekker warm.
    De rest van de dingen, een zeepbakje en een was bakje vind ik overbodig, wattenstaafjes kun je ook in het bakje zelf laten, een luieremmer is wel makkelijk, ieder voor zich.
    Het gaat er bij de meeste mensen gewoon om, dat al die prulletjes van dezelfde soort of kleur, staat leuk. Maar goed, ik ben er ook ingetrapt.
    De hele kraamlijst had ik ook netjes aangeschaft, maar zoals navelbandjes heb ik ook niet veel gebruikt.
    Ik geloof 1 of 2 keer.
    Maar ja bij een evt volgende hoef je het weer niet allemaal aan te schaffen!
    Het zelfde geld voor een tummytub, ik kreeg er 1 gratis vh kraamcentrum, is wel erg leuk, ze zitten er gehurkt in net als in de baarmoeder, en Steven vind het nog steeds leuk.
    Van een vreindin kon ik een buikdrager heel voordelig overkopen, ik zou z'n ding zelf nooit hebben gekocht, maar is erg leuk, als Steven moe is doe je hem erin, 5 min rondlopen en hij slaapt.

Deel Deze Pagina