Röntgen, HSG, ischias???

Discussie in 'De lounge' gestart door G89, 15 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.293
    113
    Nederland
    Hopelijk kan iemand mij helpen.

Zo'n 4 jaar geleden is geconstateerd dat ik een lichte vorm van Ischias heb, een zenuw beknelling in je spieren.
    Nu heb ik dit voornamelijk last van als ik de hele dag gewerkt heb of gelopen.
    Afgelopen donderdag heb ik een HSG ondergezoek gehad. En sinds dien doet lopen zo'n pijn. Het begint in mijn onderrug en de meeste pijn heb ik in mijn boven benen.

Nu vroeg ik me af, zou dit door rontgen kunnen komen of door het HSG vloeistof? Ik bel sowieso morgen 't ziekenhuis even, maar hopelijk kan iemand mij nu al het antwoord geven.

2. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Het kan sowieso niet van de rontgen(straling) komen. Dat is zo'n lage dosis, daar krijg je geen klachten van.
    Ik weet zo niet wat een HSG is, dus dat kan ik niet zeggen..

Succes!

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb na mijn hsg 2 dagen ong last van krampen gehad.
    Hou er trouwens ook rekening mee dat je eerste menstruatie na de hsg ook behoorlijk pijn kan zijn!

4. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hier na de hsg ongipijn en dat straalde ook naar mijn rug en benen (wat ik ook heb als ik echt ongi ben)
    dus kan zomaar van de hsg komen..

nou was het bij mij wel na een dag weg..

hoop dat het bij jou ook gauw weer weg gaat, is geen pretje!
    (en ik hoop dat de uitslag goed was?)

5. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    HSG is een baarmoederfoto, spuiten ze contrastvloeistof in je eileiders om te kijken of ze goed doorgankelijk zijn.

6. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik heb ontzettend veel pijn gehad na mn HSG.
    ik heb er een week last van gehad , dat straalde ook door naar mn onderrug. en kreeg ook een hele heftige menstruatie daarna.

Heel veel sterkte hoor! en als je het niet vertrouwt , dan zou ik gewoon de gynaecoloog bellen hoor!
    Enne hoop dat jullie wens heel snel in vervulling mag gaan!

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.293
    113
    Nederland
    Bedankt allemaal voor de reacties, zo te horen ben ik dus niet de enige!

Ik ben benieuwd wat betreft mijn menstruatie, normaal ben ik 't maar 2 a 3 dagen! Het HSG onderzoek was verder prima en alles was open gelukkig!

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik heb toen ook een paar dagen ongipijn gehad en heel naar gevoel

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.293
    113
    Nederland
    Ongi pijn heb ik niet. Ik heb ontzettende pijn in mijn benen, het voelt als ontzettende spierpijn..

10. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Ik herken het maar dan van na mijn curretage. Volgens mij is het inderdaad spierpijn van het hangen in die leuke beugels.

Heb zelf ook in het verleden een Ischias gehad en deze pijn was bij mij toch echt anders. De pijn van een Ischias was bij mij uitstraling naar 1 heel been en ook tintelingen.

Sterkte!

Nog een vraagje, ik ben na goede behandelingen van mijn Ischias af. En ik moet zeggen had geen lichte vorm, kon bijna niet meer lopen van de pijn. Kon niet meer werken, kortom was een soort van wrak. Weet niet of je je wellicht kan laten behandelen zodat je er vanaf bent.

11. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.293
    113
    Nederland
    Ik had geen beugels waar ik in kon hangen, dus daar zal t niet van zijn. Tintelingen heb ik ook, maar dan echt in beide benen, echt een rot gevoel. Ik kan gelukkig wel mijn dagelijkse dingen doen, maar dan kom ik s avonds ook echt niet meer van de bank af.

Deel Deze Pagina