Geitenkaas

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Theebeeb, 9 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Bij de ah verkopen ze in het koelvak bij de vleeswaren geitenkaas. Dat is een rondje en zit in doorzichtig folie ingepakt. Mag ik dat eten?

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Even op de achterkant kijken wat voor soort melk er gebruikt wordt. Staat er altijd op.

3. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Volgens mij wel, zie hieronder:

De geitenkaas: Merlijn, Buche de Chevre, geitenkaasjes in olie met kruiden ( in geitenkaas is nog nooit listeria aangetroffen en men wijt dat aan een bepaalde stof die van nature in geitenmelk zit)

4. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Ook ik ben een liefhebber van geitenkaas (en buffelmozarella) en kijk altijd even op de verpakking of het gepasteuriseerde kaas betreft, zo ja, lekker van genieten!

5. Theebeeb

Thnx meiden

6. aapje23

aapje23 Niet meer actief

Ik ben zelf helemaal verslaafd aan feta kaas en brie. Je kan het gerust eten. Tegenwoordig verkopen ze in bijna geen ene super markt meer rauwe kazen. Bij de kaasboer moet je wel oppassen ja. En anders staat er inderdaad "au lait cru" op :D

Groetjes :D

7. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Als er rauwe melk in zit, moeten ze dat vermelden. Is dat niet zo, dan staat er niets op of gepasteuriseerde melk.

8. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik heb er meteen zin in!

9. Theebeeb

Ik ga vanavond spaghetti maken met haricoverts en dan roerbakken in geitenkaas. En dan veel peper en knoflook erdoor!! ZALIG!!

10. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    in geiten kaas is nog nooit listeria aangetroffen! lekker eten dus!

11. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Wel echt de achterzijde checken want parmazaanze kaas is wel van rauwe melk, ligt ook gewoon id super. Heb laatst ook geitenkaas id super aangetroffen die van rauwe melk was. Echt even checken hoor

12. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Bij de c1000 wel hoor...

13. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Je mag alleen geen zachte kaas van rauwe melk. Harde kaas, als parmazaan of hollandse boerenkaas, die vaak gemaakt zijn van rauwe melk mag je wel.

14. danielle

danielle Actief lid

17 aug 2010
    151
    14
    18
    NULL
    NULL
    Zie:
    Welke kazen mogen:
    - De harde kazen: Cheddar, Cantal, Gruyere, Emmenthaler, Hollandse boerenkaas, Parmezaanse kaas, Peccorino, Manchego.
    (in harde kazen is de zuurgraad niet geschikt om de listeria-bacterie te laten gedijen)

15. aapje23

aapje23 Niet meer actief

#15 aapje23, 10 mei 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 mei 2012
    ik zei ook bijna... ;) hahah
    maar het is ook ieder voor zich ik eet in principe alles behalve rood vlees en dat is nog omdat ik het niet lust :p

Deel Deze Pagina