Bij de ah verkopen ze in het koelvak bij de vleeswaren geitenkaas. Dat is een rondje en zit in doorzichtig folie ingepakt. Mag ik dat eten?
Volgens mij wel, zie hieronder: De geitenkaas: Merlijn, Buche de Chevre, geitenkaasjes in olie met kruiden ( in geitenkaas is nog nooit listeria aangetroffen en men wijt dat aan een bepaalde stof die van nature in geitenmelk zit)
Ook ik ben een liefhebber van geitenkaas (en buffelmozarella) en kijk altijd even op de verpakking of het gepasteuriseerde kaas betreft, zo ja, lekker van genieten!
Ik ben zelf helemaal verslaafd aan feta kaas en brie. Je kan het gerust eten. Tegenwoordig verkopen ze in bijna geen ene super markt meer rauwe kazen. Bij de kaasboer moet je wel oppassen ja. En anders staat er inderdaad "au lait cru" op Groetjes
Als er rauwe melk in zit, moeten ze dat vermelden. Is dat niet zo, dan staat er niets op of gepasteuriseerde melk.
Ik ga vanavond spaghetti maken met haricoverts en dan roerbakken in geitenkaas. En dan veel peper en knoflook erdoor!! ZALIG!!
Wel echt de achterzijde checken want parmazaanze kaas is wel van rauwe melk, ligt ook gewoon id super. Heb laatst ook geitenkaas id super aangetroffen die van rauwe melk was. Echt even checken hoor
Je mag alleen geen zachte kaas van rauwe melk. Harde kaas, als parmazaan of hollandse boerenkaas, die vaak gemaakt zijn van rauwe melk mag je wel.
Zie: Welke kazen mogen: - De harde kazen: Cheddar, Cantal, Gruyere, Emmenthaler, Hollandse boerenkaas, Parmezaanse kaas, Peccorino, Manchego. (in harde kazen is de zuurgraad niet geschikt om de listeria-bacterie te laten gedijen)
ik zei ook bijna... hahah maar het is ook ieder voor zich ik eet in principe alles behalve rood vlees en dat is nog omdat ik het niet lust