Reiswieg (hout) Mutsy stinkt!?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kara, 24 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Wie heeft hier ook last van?
    We hebben de Mutsy 4-rider over kunnen nemen van kennissen; zij hadden de wagen slechts 6 maanden gebruikt.
    De bak staat al een tijd lang op de babykamer klaar voor gebruik, maar nu rook ik weer eens, en dat hout dat stinkt zo enorm! En het erge is dat de geur ook in het matrasje en beddengoed gaat zitten. Krijgen we zometeen een naar vies hout stinkende baby als we met de wagen weg zijn geweest??

Heeft iemand hier ervaring mee? en belangrijker, weet iemand een oplossing?

2. Puck1978

Puck1978 Actief lid

19 apr 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Ken het probleem niet maar zou hem als het goed weer is buiten zetten zodat het kan luchten. Anders even een mail naar Mutsy misschien dat zij tips voor je hebben

3. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Heb je het matrasje er misschien ingelegd toen je het net allemaal gepoetst had?
    Ik zou hem even uit elkaar halen, bekleding en het matrasje even wassen en het hout even goed schoonmaken en laten drogen.

Daarna, als alles echt goed droog is, lekker met een zwitsal geurbuideltje in elkaar leggen dan ruikt het weer goed als de beeb er is. Maar wel zorgen dat echt alles helemaal droog is want ik denk dat de stank daar vandaan komt.

4. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    bedankt voor jullie reacties!
    ik ga het zeker proberen om alles nog een keer op deze manier te wassen/luchten. hoewel ik dat eerder ook wel heb gedaan, maar hopelijk helpt het wel :).

andere tips/ervaringen zijn welkom! ben ook zo benieuwd of er meer zijn die dit hebben?

5. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

Mijn mutsy staat op zolder en ik hoop hem over 7 1/2 maand weer ingebruik te nemen. Heb er nog niet aan geroken.

Ik zou hem inderdaad even schoonmaken en goed laten drogen. Dat zwitsal geurbuideltje is een super tip! Trouwens ook heeeeeerlijk voor in je kasten en laatjes bij de babyspullen...

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ohhh en heb je heeeeeeeel toevallig nog van die silica zakjes(die zitten altijd in de doos bij nieuwe schoenen, zo'n mini wit papieren zakje met van die bolletjes erin)? Die zijn om t vocht op te nemen! Maar moet je wel weghalen als je ukje erin gaat hoor das niet veilig.

7. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    goed idee van de zakjes! bedankt voor het meedenken/tips :)

ik had een reactie van mutsy gehad:
    Hartelijk dank voor uw reactie. Het komt weleens voor dat de houten plaat een sterkere geur afstoot, dit komt door de gebruikte houtsoort. Indien u de bekledingen uit de reiswieg haalt en de plank grondig reinigt met water en allesreiniger dan zal de geur verdwijnen, na het reinigen wel de reiswieg goed laten drogen voordat u deze weer in gebruik neemt.

De bak staat dus nu te drogen (ik zal maar niet zeggen wat voor lucht daarbij vrij kwam, maar dat krijg je met nat hout ;)). En nu maar hopen dat het voorgoed weg trekt!
    Anders gaan we het misschien nog afplakken voordat we de bekleding er weer overheen doen, zodat evt geurtjes niet ver kunnen komen :)

8. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    voor wie dit nog leest :):
    de stank is misschien iets minder geworden na de poetsbeurt, maar nog zeker niet weg.
    we gaan het nu met tape gewoon luchtdicht proberen af te sluiten en hopen dat dat voldoende is!

9. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Heb je de bekleding er al eens uitgehaald?

Bij mij zat op het houtwerk schimmel. Dat heb ik met een sodasopje schoongemaakt, nu ruikt het weer fris.

10. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Ik weet niet of het verstandig is om het hout helemaal lucht dicht te tapen....

Maar ik zou ook zo snel geen andere oplossingen weten.

Ik heb voor deze baby eennieuwe mutsy gekocht , weet nog dat toen ik die uit de verpakking trok hij ook zo stonk. Maar heb hem dus in plaats van terug in de verpakking gestopt in de hal laten staan en nu is de lucht weg . Maar als ik het zo lees heb je echt al wel voldoende gelucht enzo......

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Als ik ergens de lucht uit wil hebben dan adviseer ik echt koffie. Klinkt gek ik weet er, maar het helpt echt heel goed. Gooi er wat koffie op (pas werken ook hahaha) en laat het even 2 dagen zo staan. Eventueel in een afgesloten zak. De koffie haalt vrijwel alle geur eruit.

12. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    de lucht is nog niet verdwenen, maar wel iets minder lijkt het. bedankt nog voor de andere tips, koffie?!! :) is het proberen waard. en koffie ruikt in elk geval lekker :)
    het luchtdicht afsluiten lijkt ons toch ook niet zo heel ideaal, dus we leggen er gewoon een zeiltje oid omheen om te voorkomen dat het in het matras trekt (en verder).

ik zal het nog laten weten, eerst moeten we een andere geur uit de babykamer verdrijven door forse lekkage vanuit de badkamer: de achterkant van onze kasten zijn helemaal vochtig/beschimmeld! :S
    gelukkig wonen we in een huurhuis en zijn de spullen/kleertjes niet aangetast!
    hopelijk hebben alle vreemde geurtjes dan de revue wel gepasseerd :)

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Koffie is zo goed met geurtjes dat je het niet via de post mag verzenden wist je dat hihihi omdat je dan ook drugs zou kunnen smokkelen. Ik heb het in onze pas geverfde kast gebruikt die maar naar verf bleef stinken en de volgende dag was het weg.

14. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    inmiddels zijn we een aantal weken verder. ik heb alles geprobeerd, en de koffietip heeft de stinkende houtgeur goed weggehaald/verdoezeld!! :D bedankt dus!

maar ik zit nu met een nieuw probleem: de bak stinkt nu naar koffie..:) en ook dit trekt door het matras/bekleding heen... het is al vele malen beter dan de vieze houtgeur, maar echt lekker is anders.

dus een nieuwe vraag:
    weet iemand hoe je koffiegeur uit hout krijgt? :cool:

15. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    whahaha ik kom niet meer bij!

16. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja met verf :p hahaha sorry flauw!
    Een geurvreter?

17. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    misschien had ik de koffie niet 2 dagen in de bak moeten laten liggen :)

verven bewaar ik als uiterste noodoplossing (omdat het écht niet netjes kan), dus vandaag geknutseld met huishoudfolie, geurzakjes van zwitsal en nog meer huishoudfolie ;)

18. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Uuuhh ja koffie werkt best snel haha misschien had ik dat even iets duidelijker moeten zeggen :)

19. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    haha dat blijkt ja :)
    dat mijn hele huis naar koffie rook na een dag was eigenlijk ook wel een goede hint ;)

de wagen ruikt nu naar een mengelmoes van koffie en zwitsal..
    best te doen! hopelijk voor de kleine zometeen ook :)

20. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    whahahaha

Deel Deze Pagina