Tekst geboortekaartje

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door Nurse89, 23 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Pfff zeg dat....echt respect voor je meitje. Ritueel verbranden, waar halen ze t lef vandaan! Zou hier ook zomaar kunnen gebeuren zoiets, dan zou ik wel echt ontploffen denk ik, maar dan wel van binnen want die reactie gun ik ze niet.

Moon78, fijn dat t bij jou goed gaat. Al Zou ik.zelf echt nooit willen dat de ex op ons kleintje zou passen. Zou overigens ook never nooit gebeuren hier. Daarvoor is teveel gebeurd en ze is nog steeds stikjaloers op mij en daarom steukt ze de kinderen ook zo op omdat ze alles wil verpesten zo. Maar we staan daar gelukkig boven, ons krijgt ze niet klein. Geen haar op mn hoofd om dat ook aan haar of de kinderen te laten merken.

Bedankt overigens voor de overige reacties. Heb er echt wat aan gehad en.ben benieuwd naar t proefdrukje. :)

2. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ritueel verbranden...oei geloof dat mijn deur dan echt dicht zou gaan en niet meer open. Ben vanaf dag 1 heeeel duidelijk geweest, onze dochter staat compleet buiten de relatie tussen manlief en zijn ex en ik accepteer geen slecht woord over haar, niet van ex en niet van de kinderen. Mijn dochter zal never nooit onjuist bejegend worden door hun fucked up relatie en gestook van ex naar de kinderen toe. Kids voelen dit geloof ik ook haarfijn aan dat dat een keiharde grens is. Dat manlief en ik zelf voor van alles worden uitgemaakt prima, kan ik mee leven, maar laat mijn kind erbuiten want anders ga je eraan ;)

3. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    En oppassen, nee van mn leven niet dat dat gestoorde mens in de buurt van ons meisje komt. Bovendien heeft ze een hekel aan "dat kind" dus denk dat ze er zelf ook niet op zit te wachten ;)

4. moon78

moon78 Actief lid

15 mei 2013
    282
    0
    16
    Sta voor de klas
    Friesland
    Dar kan ik me ook voorstellen nurse89 hoor. Bij ons hebben mijn man en zijn ex nooit ruzie o.i.d gehad en ik ook niet met haar of zij met mij. Dat is natuurlijk wel een heel verschil.
    Wil niet zeggen dat er nooit eens dingen zijn hoor, ik vind een samengesteld gezin echt niet altijd even makkelijk. Maar dat geboortekaartjes verscheurd of verbrand worden vind ik wel heel erg. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je daar later geen last van krijgt, het is toch je familie.
    Fijn ook dat je wat hebt gehad aan de tips, het lijkt me echt heel lastig om zo'n tegenwerking te krijgen om iets wat zo mooi is. Nogmaals, je mag me altijd pb-en hoor:)

5. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @moon dank je wel. Mijn man heeft er echt wel verdriet van, maar weet dat het de invloed van ex is. Die probeert alles om maar die oudste bij zich te houden en tegen haar vader te keren. Ik heb haar 1x gezien en nog nooit gesproken, wil ze niet want ik ben toch een gekochte Poolse h@er. Heel knap want ik ben nog nooit in Polen geweest haha. Allemaal dat soort verhalen.
    Ik hoop dat ze aankomend kaartje heel houdt.
    Ze ziet onze dochter niet als haar halfzusje en zal dat ook nooit doen.
    In haar ogen is het niets van haar.
    Heel eerlijk ik maak me er niet zo druk om, sinds dat ze weet dat ik zwanger ben, heb ik haar niet meer gezien, nu 2,5 jaar.

Haha ex op laten passen uhh. Nee er was hier een ordinaire vechtscheiding.

@cvm1985 ze weet dat hier ook de grens is, daarom komt ze waarschijnlijk ook niet. Verder stoppen we er geen energie meer in en zien we wel wanneer en of ze ooit nog wat van zich laat horen.

@nurse leuk dat je binnenkort een proefdruk krijgt :) spannend

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Mijn vriendin heeft gewoon alle stiefkinderen erop gezet, ondanks dat ze op een ander adres wonen. Iedereen die het aan ging wist dat toch wel.

En geen verwijzing naar 'trotse broer' of zo. Gewoon xxxxis geboren. Zoon van xx en xx. Broertje van xx en xx.

7. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Toen mijn moeder op mijn 16e meldde dat ze zwanger was, was ik woedend en ik wou er niks mee te maken hebben.
    Dat was voor mij de bevestiging dat mijn stiefvader niet meer weg ging en dat zij hun eigen gezin gingen beginnen.
    Ik maakte er een groot drama van en wilde er niks over horen.

Totdat hij geboren was...
    Toen ging ik pas los en snapte ik pas hoe leuk het was.
    Geef het tijd, ze zullen het wel leuk gaan vinden.
    Maar zet ze wel op het geboortekaartje.
    Anders zullen zij denken dat hun vader een nieuw gezin begint zonder hun.
    En dat zal ze veel meer pijn doen dan ze laten merken..

8. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    hier het hele riedeltje naam gewicht enz enz

daaronder trotse papa en mama

9. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    hier het riedeltje naam gewicht lengte enz enz
    daaronder

trotse papa en mama
    ........ en ........

en dan in kleinere lettertype hieronder
    broertje van...........

dan staan ze er toch op maar iets kleiner...

hier vond zoontje van mijn vriend het in het begin ook niet leuk. de gedachte een broertje of zusje te krijgen. want ja eerst kreeg hij alle aandacht van papa in het weekend en dat zal gaan veranderen dus dat is erg lastig.
    kinderen kunnen zich geen voorstelling maken wat er gaat veranderen.
    maar toen de kleine er eenmaal was en hij doorhad dat ook hij gewoon zijn aandacht kreeg vond hij zijn kleine broertje helemaal geweldig.

hoe oud zijn jou stiefkinderen?

10. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Hoi oliviafaye en smurfin. Dankje voor jullie reacties. Natuurlijk zet ik ze inderdaad op t kaartje, wil ze er zeker ook bij betrekken, ook al vinden ze t niet leuk. Hoop inderdaad dat ze bijdraaien zoals bij jullie. Van eentje verwacht ik dat ook wel eerlijk gezegd, die oudste is wat extremer daarin. Ze zijn nu 13 en 14. Ik weet dat het ook echt puber gedrag is wat hij vertoont. Maar we zijn al bijna 9 jaar samen en als kind ging hij er al vol tegenin. Zelfs toen er nog niet eens sprake van was dat wij een kindje wilden. Ik geloof dat hij toen een jaar of 10 was. De jongste heeft dat allemaal niet gehad en moet denk ik gewoon even wennen aan het idee. Al moet ik zeggen. Hoe dichter t bij komt hoe minder erg hij t vindt....

Oh ja. We hebben er overigens gewoon voor gekozen om t na de geboortegegevens erop te zetten. Zo van dochter van.... En....

Zusje van... En...

Ik moet zeggen dat we zo wel tevreden zijn. Adres staat weer ergens anders op t kaartje dus bedankt nog voor jullie tips!

11. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Super dat je er uit gekomen bent. :)

12. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Hoe is het daar nurse? Zijn ze al een beetje bij gedraaid?

13. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

He meitje,
    ik ben vorige week op 10 december bevallen van een prachtige dochter. Wat is het heerlijk om mama te zijn!! Mijn vriend had zijn zonen dat uiteraard laten weten, van eentje kreeg ik een berichtje met felicitatie, de ander liet zowel hem als mij niets weten. Geen felicitatie niets... Toen mijn vriend erna vroeg wilde hij niet feliciteren. Mijn vriend gaf dus al aan dat hij maar goed na moest denken hoe hij hiermee om wilde gaan en als dit zijn houding is wilde hij eerst een goed gesprek met hem hebben. Hij gaf aan dat hij accepteerde dat de baby er zou komen, hij kan er tenslotte niets aan veranderen, maar hij zei dat hij niet ging doen alsof hij t een leuke gebeurtenis vindt. Daarna kregen we dus een apje van de andere zoon (maar we denken dat de ex hierachter zit) waarom we zo gemeen deden tegen de oudste en dat het belachelijk is dat hij dan thuis maar kan blijven, terwijl dit nooit gezegd is.. Het ging hem niet om de baby, ook niet om mij maar hij was nou eenmaal zo en hij vond het gedrag grof van zijn vader. Terwijl wij juist heel netjes zijn gebleven en precies gezegd hebben zoals ik boven al schreef. Ze komen een weekje na de kerst... Ben benieuwd hoe t gaat dan.. Ik heb zoiets puber of niet, ik kan zijn jaloersheid deels begrijpen, maar wel tot op een bepaalde hoogte. Als zijn gedrag me niet bevalt, zal ik hem dit zeker zeggen. Hoop echter niet dat dit tussen mijn vriend en mij in gaat staan... Maar hij gaf al aan dat ik hem zeker de oren ook mocht wassen als dat nodig is. Nou ik hou je op de hoogte!

14. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Nurse, gefeliciteerd met jullie dochter! Gaat het goed met haar?
    Hoop voor je dat de heren bijdraaien als ze hun zusje eenmaal hebben gezien.

Hier ook een kleintje op komst als allrs goed mag gaan, vandasg 5 weken zwanger. Maar we vertellen het pas met 12 weken. Ben erg benieuwd hoe de jongens erop gaan reageren, ze zijn wel dol op hun zusje dus verwacht dat ze nog 1 erbij wel leuk zullen vinden. Dochterlief gaat in ieder geval zielsgelukkig worden, die zeurt al maanden om een baby in mijn buik hahaha

15. moon78

moon78 Actief lid

15 mei 2013
    282
    0
    16
    Sta voor de klas
    Friesland
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Wat jammer dat de jongens zo dwars doen terwijl het ook zo leuk kan zijn. Ik hoop voor jullie dat ze een beetje bijdraaien en ik wens jullie nog een fijne kraamtijd :)

16. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.557
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Gefeliciteerd met jullie dochter. Geef het nog maar even de tijd, hij zit in een hele lastige leeftijd... wanneer hij dan het verhaal zelf wat heeft verdraaid richting zn moeder en broertje..... aangedikt misschien door moeder... dan krijg je rare verhalen in de wereld.

17. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Dankjewel allemaal, we wachten inderdaad af...ze komen tweede kerstdag en zie er enorm tegenop! Hou jullie op de hoogte....

Deel Deze Pagina