Ha dames, heb even jullie hulp, jullie advies nodig. Gewoon even iets van me af praten... Ik weet de laatste paar dagen echt niet meer wat ik nu weer moet gaan eten; eten koken. Alles ruikt vies naar mijn idee en als ik denk dat ik ergens wel zin in heb is het na het koken weg en zit ik erboven te kokhalzen van de misselijkheid.. Heb emesafene gekregen, dit helpt mij wel tegen het vele overgeven, het is nu nog 1 of 2x daags, maar de misselijkheid gaat er niet helemaal mee weg. Vooral met eten koken, geurtjes enz. heb ik er erg last van. Hebben jullie tips? Liefs Jet
Wat vervelend voor je! Misschien helpt het om even niet te koken, maar gewoon koude dingen eten? Maaltijdsalades e.d. Een vriendin met hg heeft dit bijna de hele zwangerschap gedaan. Veel succes in ieder geval!
Ik eet dan altijd een lekkere salade of iets in die trant, dat ligt niet zo zwaar op de maag en krijg ik makkelijker weg.
Ja ik zou vooral wat koude dingen eten dan: salades, wraps, lekker belegde broodjes... Misschien lukt een soepje opwarmen wel? Dan kan je ook eens wat warms eten. Verder zou je in je omgeving kunnen vragen of zij iets voor je kunnen klaarmaken? Dan hoef je het later alleen nog maar in de magnetron op te warmen. Met de lucht valt het op deze manier wel mee denk ik. Sterkte in ieder geval!
Je kunt het hele concept van 'avondeten' het beste loslaten als ik het zo lees. Eet wel zo gevarieerd mogelijk, maar eet dat wat je lekker vindt en wat wel goed te verdragen is. In mijn geval werkte griesmeelpap en yoghurt met fruit of een lepeltje jam goed. Of crackers met smeerkaas en komkommer... Verder at ik veel fruit en groenten. Het enige avondeten dat ik kon eten was macaroni met een beetje saus. Veel succes ermee!
Hier precies hetzelfde! Hele dag overgeven, zo vermoeiend! Mijn man kookt en ik kom beneden als het klaar is.. Als hij rr niet is eet ik brood. Mijn dochter kan ik gelukkig nog wel eten geven. Veel sterkte!