Leerzaam speelgoed peuter

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Shaana, 28 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Hallo allemaal,

Onderwerp zegt het eigenlijk al. Wat hebben jullie voor jullie kleintjes??
    Verschilt per kleintje wat bij ze leuk vinden,snap ik.
    Maar ik wil onze hele speelgoed box updaten, dus alles is welkom! :) Leerzaam, maar ook gewoon leuk!

2. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Voor mijn dochter van bijna 1,5 jaar: Knutselspullen (voor 1,5 jaar bv kleurpotloodjes, kleurboek, stickers, verf), insteekpuzzels, boekjes, keukentje, duplo, krijtbord, spelletjes (plaatjes van bv memory benoemen), blokken, zandbak/watertafel, loopfiets, pop met buggy, muziekinstrumentjes, kapotte telefoon/afstandsbediening, Little People, Playmobil 123. Niet alles staat tegelijkertijd beneden :D Eens in de zoveel tijd wissel ik wat speelgoed om.

3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Bovenstaande + boekjes, plaatjesboekjes maar ook voorleesboekjes. Daar leren ze zoveel van.
    Maar ik merk ook dat meestal ook een periode rond die leeftijd komt dat juist speelgoed niet interessant is maar de normale aledaagse dingen zoals wasknijpers, wcrolletjes,papier scheuren, "helpen" met de was vouwen of in/ uit de wasmachine doen, zelf met een teil en afwasborstel aan de slag en dan de borden ect van het speelkeukentje " afwassen" zonder water binnen. Of juist buiten een teiltje water en wat bakjes en bekertjes. Kunnen de simpelte zijn die leuk worden gevonden.

4. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Dank voor de reacties dames.
    Wat me opvalt is inderdaad de simpele dingen die jullie opnoemen. Ik denk veel moeilijker geloof ik. Kleurpotloden en krijtjes heb ik wel aan gedacht, maar mijn dochtertje is niet zo van het rustig zitten en even een momentje pakt om te kleuren. Ze is altijd vol energie en wilt het liefst alleen maar rennen/huppelen door het huis :p.
    Dus denk ik al gauw, wat heeft kleurboekjes en potloodjes/verf nu nog voor zin?
    Hetzelfde geldt ook voor lego/puzzel stukjes/blokken. Die verdwijnen eerder onder de bank en kasten.
    Daar loop ik dan tegen aan, dan denk ik wat moet ik nou voor speelgoed kopen!? :confused:

5. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Op deze leeftijd is juist het simpelste nodig, de wereld ontdekken.kijken hoe alles werkt en beweegt.een vlieg of een mier volgen is al leuk of met blote voeten het gras voelen,op die manier ontdekken en leren ze zo veel meer dan van stil moeten zitten en kleuren en kleien als ze daar het geduld nog niet voor hebben,als dat geduld wel hebben is natuurlijk leuk maar zo niet dan komt nog wel als ze wat ouder is.

6. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier ook een zoon die niet met zijn speelgoed speelt. Maar de stofzuiger interessant vind of de dweilstok.
    Blokjes belanden hier ook onder de kast en door de kamer gooien is ook leuk.
    Hij heeft kisten vol speelgoed. Zou er vanzelf wel mee gaan spelen.

Deel Deze Pagina