Tips om minder te stressen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cjms, 1 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cjms

Cjms Bekend lid

11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Hallo lieve iedereen!

Ik ben nu (vermoedelijk) 4+5 weken zwanger. Dit nadat we anderhalf jaar erover hebben gedaan. Gelukkig is dit wel op de natuurlijke manier gebeurd.

Echter vind ik het lastig om er niet de hele tijd mee bezig te zijn. Ik heb 20 feb. pas de eerste echo. Dan zien we of alles verloopt zoals het hoort.

Echter maak ik me nu al zorgen over wat als het niet in orde is... Dit komt denk ik vooral omdat mijn zus na 10 (!) jaar eindelijk zwanger is geworden maar ze bij dr eerste echo kreeg te horen dat het vruchtje geen kloppend hartje had en was gestopt met groeien.

Ik wil die stress niet. Ik wil nu gewoon genieten van het feit dat mijn oventje aan staat en ik wil er gewoon vanuit gaan dat op 20 feb. Alles gewoon goed is en we een mooie zwangerschap tegemoet gaan. Alleen heb ik hier heel veel moeite mee.

Hebben jullie iets soortgelijks gehad en hebben jullie tips om mij van die gedachten af te zetten? Ik wil niet doemdenken maar gewoon lekker genieten (nog voor de misselijkheid toe slaat ;) )!

2. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Dat is inderdaad lastig hè? Het zou zo fijn zijn als je nu gelijk al zou weten of alles goed gaat. Helaas weet je dat niet. Probeer het van de positieve kant te bekijken. Droom alvast een beetje over de toekomst. Lees je alvast een beetje in. En eventueel kun je je zorgen aangeven bij je verloskundige. Misschien mag je dan iets eerder komen. Hoewel je dan misschien weer onzeker wordt, omdat er nog weinig te zien is. Maak een grote afstreeplijst en kruis elke dag een dag door. En zorg voor genoeg afleiding ;). Op naar een mooie echo de 20e!

3. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb geen echte tips voor je. Wel probeerde ik me steeds voor te houden dat deze tijd niet meer terugkomt. Ik zal nooit spijt hebben van het genieten van mijn zwangerschap wanneer het onverhoopt fout gaat, maar wel spijt hebben van het niet genoten te hebben, of het nou wel of niet goed afloopt.
    We hebben er helaas geen invloed op. Het enige wat we kunnen doen is in het hier en nu leven: Je bent zwanger! :)
    En dat klinkt allemaal lekker makkelijk, maar dat is het niet ;)
    Ik hoop dat je een prachtige echo hebt 20 Februari, en jullie een paar mooie maanden tegemoet mogen gaan.

4. BakingSoda

BakingSoda Bekend lid

1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Geen tips, probeer je zelf bezig te houden....de 20e duur niet lang meer....(in mijn optiek dan ;) een zwangerschap is nou eenmaal superspannend, iedere keer weer of je voor het eerst zwanger bent of voor de vijfde keer... geniet van het idee en heel veel geluk bij de eerste echo!

Deel Deze Pagina