Hoi dames! Mijn lieve zoontje van 6 weken is helaas al een aantal dagen erg verkouden in de nacht, veel slijm in ze keeltje en neus. Hij haalt heel moeilijk adem in de nacht wat erg heel er zielig is hij huilt ervan als t op n moment weer heel lastig word. Ik lig heel de nacht wakker en op zijn ademhaling te letten want ik vind het super eng.. Overdags valt het wel mee, maar hij is wel heel de dag aan het hoesten. Gister al naar de huis arts geweest en die heb alles gecontroleerd, ze hartje ze longen en ze oortjes, gelukkig alles prima. Gewoon goed verkouden zei ze. Bedje een beetje scheef zetten, zoutoplossing neussprsy gebruiken en een neus pompje om ze neusje leeg te pompen vertelde ze me. Alleen doe ik dit allemaal al een paar dagen en het helpt allemaal niet. Mijn huis is 19 graden en heb hem altijd in een dekentje, ik doe hem ook al 3 dagen niet in badje omdat ik bang ben dat hij nog meer verkouden word als ik dit doe... Het is zo zielig dit aan te horen in de nacht en overdags heel de dag hoesten en ik ben der ook wel erg moe door na deze slapenlozen nachten . Iemand nog tips om hem zsm van ze verkoudheid af te halen? Liefs Valerie
Is toch een kwestie van uitzieken: alles wat je kunt doen, verlicht enkel de symptomen. Sneller beter maken zal niet lukken. Ik zou hem wel in badje doen, en zorgen dat de badkamer voldoende warm is. De warmte en het vocht geven namelijk een beetje het effect van stomen en dat kan de boel juist lekker open trekken! Bedje flink ophogen, een klein beetje helpt te weinig En verder blijven doen wat je al doet Beterschap!
In plaats van in bad zou je ook nog met hem kunnen douchen. Dan komt door de stoom alles lekker los. Wij deden dat vaak 's avonds, lekker voor de nacht en hielp vaak wel. Verder zette wij ook altijd een (doorgesneden) ui naast zijn bed als hij zo verkouden was.
Tals je borstvoeding geeft kun je borstvoeding in de neus druppelen als zijnde neusspray. Mijn ervaring is dat het goed werkt om het snot los te krijgen.
Heel erg bedankt voor jullie reacties dames! Ik ga al jullie tips opvolgen in de hoop dat het wat makkelijker te verdragen word voor hem.. Zo klein en dan al zo verkouden .. En vandaag is het weer wat erger als gister overdags, ik begin nu maar gelijk met een druppeltje moedermelk in z'n neusje te doen Ik merk ook dat hij weinig energie heeft om te drinken.. Als hij honger heeft en ik leg hem aan drinkt tie ong 3 minuutjes en dan valt hij is slaapt ong 30 min later komt hij weer .. En zo blijft het al heel de dag .. Soms verschilt het minuten drinken en het slapen tussen door wel.. Hoop dat dit normaal is tijdens een zware verkoudheid bij baby's Liefs Valerie
Lekker een poosje binnen blijven, goed blijven neussprayen, en ik zou hem wel in het badje doen, of lekker met hem onder de douche, die stoom kan verlichtend voor hem zijn met ademen.. i weet het this heel zielig voor zo'n klein mensje..
en een halve ui naast zn bedje hielp hier ook goed.. je hele bovenverdieping stinkt wel even marja, dat hadden wij er wel voor over
Heel wel piepjonge kindjes hebben bronchitis. Mijn dochter had rond die termijn dezelfde klachten, maar mijn huisarts constateerde gelijk bronchitis. Ik kreeg (nou ja, m'n dochter dan) daar een pufje voor. Heel veel beterschap! Zo'n neuspompje doet ook wonderen trouwens. Daarmee kan je het meeste snot wegzuigen. Alleen die van Nuby is (vind ik) goed. Ik had hem bij de apotheek gekocht.
Nou echt helaas niks helpt het is ook niet minder geworden Ik kan al nachten niet slapen door z'n geluidjes in de nacht hij haaks dan echt moeilijk adem en zit vol met slijm Ben zo bang dat er wat gebeurt Hoelang duurt zo'n verkoudheidn meestal ? Vind t nou wel lang genoeg hebben geduurt hebben😔 Met die neuspompjen haal ik wel veel weg, maar dan zit er nog steeds veel in z'n keeltje.. T lijkt ook wel als ik het weghaal dat er gelijk weer nieuw slijm aangemaakt word Iemand nog meer tips ???
Idd halve in elk kamer en deze 2x per dag (ochtend en avond) vervangen en het huis goed ventileren. Als de baby in zn kamer slaapt, de woonkamer en als hij bij jullie is zijn kamertje ventileren.
Bij baby's duurt het meestal wat langer helaas het is ook zo zielig beterschap met de kleine ❤
Ik ben uiteindelijk naar de huisarts gegaan. Hoewel ze toen 'al' 11 weken was. Ze kreeg toch neusspray(niet de zoutwateroplossing maar echt de laagste dosering xylometazoline) die niet geregistreerd staat voor de kleintjes maar blijkbaar wel is vaker gegeven wordt iom de kinderarts. Ik was een beetje bang voor het RS virus omdat ze ook zo begon te hoesten. Maar dat was snot dat haar keel in liep. De neusspray hielp daar echt tegen! Nu moet je dit niet zomaar kopen hoor! Ben je al bij de huisarts geweest? Je kunt de hete kan in de douchecabine ook nog een poosje aanzetten. Ga je daarna met je kleintje in de douchecabine stam. Beetje stomen. Och het is zo sneu maar hoort er wel een beetje bij. hier duurder het bijna 2 weken. Als je het niet vertrouwt naar de huisarts gaan! Doorzichtig snot is een virus en groen is bacterieel. Een bacterie kan je bestrijden met antibiotica. Een virus helaas niet.
Ik heb ook xylometazoline gehad voor mijn zoontje, toen 11 dagen oud. In baby dosering. Die kun je ook alleen op recept krijgen.