welke babyshampoo die niut uitdroogt?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door bunchy, 9 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    hoi,

onze zoon van 3 maanden ruikt eigenlijk beetje muffig(ik vind het heerlijk ruiken overigens maar voor anderen misschien niet), althans zijn haartjes. die hebben we nl nog nooit gewassen...
    dus nu toch maar shampoo aanschaffen. soms doe ik wel wat zwitsal wasgel erop maar dan krijgt hij schilftertjes...
    wat droogt niet uit?

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik heb van de apotheek een soort olie met emulgator erin om mijzelf en baby mee te wassen, ruikt lekker, en is voor erg droge huid. Kan volgens mij ook zonder recept.

3. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    mijn dochtertje was toen ze klein was ook erg gevoelig,qwa schilfertjes (denk zelf gewoon lichte vorm van berg ofzo)
    maar ik ging het wel wassen,anders rook het zeker muffig

4. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Mijn dochter had ook veel last van berg, ik heb haar haartjes niet gewassen omdat dat uitdroogt. Ze heeft nu nog steeds een gevoelige huid maar nu ze wat meer haar heeft, moet ik het wel wassen. Ik gebruik de was- en shampoogel (2 inéén) van Weleda. Ruikt heerlijk vind ik persoonlijk en ze reageert er heel goed op!
    Het is een grote oranje fles, wel wat duurder (8,-) maar je hebt er weinig van nodig.

5. Pumba

Pumba Actief lid

2 mrt 2009
    149
    0
    0
    Hier een fan van Lief! shampoo, is wel (licht) geparfumeerd maar mild naar mijn mening. En ruikt erg lekker :)!

6. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje had na de geboorte last van exceem en veel berg , zelfs zo dat zijn hele hoofdhuid ontstoken was. Ik ben gestopt met zwitsal en andere zepen en shampoos , en ben gaan wassen met Zeepvrije babyshampoo en babybad van Zarqa (bij DA drogist) . Hij werd ook behandeld door huisarts met hormoonzalfjes en vette zalf. Toen ging een stuk beter . Ook wat duurder maar gebruik er maar weinig van. Na een paar maanden groeide hij er gelukkig overheen , maar gebruik nog steeds deze spullen.

7. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Ik begrijp niet zo goed waarom je de haartjes niet hebt gewassen en of dat te maken heeft met je vraag.
    Maar je kan toch gewoon een baby-shampoo gebruiken. Een paar drupjes is voldoende.
    Hier de shampoo van Mylene. Ik doe er nu al anderhalf jaar mee (Lotte had als baby weinig haartjes en gebruik nu nog maar 2x per week een mini-beetje)!
    De shampoo is wel wat duurder maar zo te lezen doe ik er dus ook super lang mee.

Je kan ook lotion in de haartjes doen, ruikt ook lekker. Ik heb die ook van Mylene.
    Maar zwitsal bijv. heeft ook een haarlotion in de collectie.

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik heb inmiddels de (bijna) hele babylijn van mylene (shampoo, wasgel, badolie, gezichtjescreme, zinkzalf, haarlotion) en dat is het enige waar mijn dochter tot nu toe NIET op reageert.. haar huidje droogt er niet van uit , ze heeft wel berg maar dat is een stuk minder sinds we de haarlotion gebruiken..

Deel Deze Pagina