harde buiken bij ontspanning??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door DastyQueen, 25 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Wie herkent dit?

Van mijn eerste zwangerschap kan ik me herinneren dat ik in het laatste trimester af en toe een harde buik had en dan vooral bij of vlak na inspanning.

Op dit moment ben ik bijna 23 weken zwanger er merk ik de laatste week dat ik telkens harde buiken heb als ik ontspan. Zodra ik in bad ga liggen of in bed lig beginnen ze. Heb er net eens op gelet en heb echt bijna elke 10 minuten wel een harde buik (volgens mij was het de voorgaande avonden niet zo vaak).

Herkent iemand dit? Ben niet ongerust ofzo maar eerder benieuwd of dit normaal is?!

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik herken het wel. Harde buiken in rust is vaak een teken dat je teveel gedaan hebt.
    Ook kan het een symptoom zijn van blaasontsteking. Heb je je urine al eens laten checken?

3. Vivianne

Vivianne Lid

6 aug 2015
    48
    0
    0
    Hoi!

Bij mij is het sinds week 22/23 ongeveer net zo. Juist als ik ontspan komen ze. Soms inderdaad vaak achter elkaar, maar wel vaak maar tien/twintig seconden. Zelf heb ik het idee dat mijn gevoelige darmen ook een rol spelen. Die spanning zeg maar! Verloskundige reageerde bij mij heel erg normaal toen ik het vertelde, niet gespannen oid. Misschien bij je volgende controle wel even goed zeggen?

4. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Dank jullie wel voor de reacties.
    Ik heb geen last met plassen (pijn of brandend gevoel oid)
    Maar na laten kijken kan sowieso geen kwaad, zal ik na het weekend eens laten doen.

5. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn 2e zwangerschap vanaf ongeveer 25 ook heel vaak en elke dag harde buiken gehad. Uiteindelijk met 40 weken ingeleid

6. kat80

kat80 Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.311
    0
    36
    Ik had het rond die termijn ook. Had toen ook de keukenvloer geschrod;) op controle gemogen en alles was ok. Blijkt heel normaal te zijn. Ze mogen enkel niet regelmatig komen en pijnlijk zijn.
    Ik heb het nu nog wanneer ik druk ben geweest of als onze juffrouw druk is in men buik:p

7. Arr

Arr Actief lid

24 aug 2012
    249
    3
    18
    Heb ik ook wel elke dag al...

8. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Ik herken dat ook wel hoor. Ben nu 24 weken zwanger.
    Soms sta ik in de douche om even lekker te ontspannen en krijg ik ineens harde buiken. Of dan lig ik net rustig in bed en komen ze. Ze trekken naar een paar minuten weer weg. Heb ze ook bij mn 1e zwangerschap gehad.
    Zolang ze niet regelmatig komen en pijn doen (terwijl harde buiken soms ongemakkelijk kunnen aanvoelen) zou ik me niet druk maken. Maar bij twijfel altijd je vk bellen.

Deel Deze Pagina