Ik heb al kraamzorg geregeld (naviva). Heb as dinsdag geplande keizersnede. Ik blijf dan twee dagen en drie nachten daar en dan dan 3 naar huis. ik wilde kraamzorg enkel minimaal voor advies wegen/voeden. Ik geef flesvoeding en na eerder twee keizersnedes was ik gelijk op been en mijn man thuis. Ook heb ik kids en hond en we wonen op 1 verdieping. We zijn ook best wel eigenwijs in wat we doen: huis is heel netjes al en ze hoeft dus echt niet opruimen etc. Ook niet bed verschonen of voor kids zorgen etc.. Had afgesproken op minimale 8 dagen 3 uur per dag. Maar nu wil ik het al helemaal afzeggen. Is kerst + meestaal komen ze vroeg dan willen we graag uitslapen nog. met corona hebben ze allemaal regels opgesteld van mondkapjes dragen in eigen huis tot geen bezoek etc.. zie ik gewoon niet zitten zo’n vreemde vrouw met ingepakte pak, kampjes, handschoenen, spatscherm en dan we we ernaast op de bank met kids en alles.. ik wil dus nu of afzeggen of enkel dan op afstand (huren we eigen weegschaal).. Wie weet of ik zo kort voor bevalling kan afzeggen? Kan ik inkorten? Kan ik iets mee?? We betalen voor die 24 uren nog steeds eigen bijdrage van €100+ en is zonde!
Ik zou het gewoon afzeggen hoor, desnoods gebruik je Corona als excuus. Dat je je er niet prettig bij voelt mensen over de vloer te hebben oid. Ik was maar wat blij toen de kraamzorg weer weg ging hoewel het echt wel een lief mens was maar ik hou gewoon niet zo van vreemden in mn huis ofzo. Achteraf gezien had ik d’r misschien wel eerder weg moeten sturen dus doe lekker wat goed voelt!
ik ben benieuwd of ik zomaar kan afzeggen.. het is namelijk zo dat zelfs als je corona hebt staat komen ze 3 uur lang minimaal per dag..
Ik zou ze gewoon bellen, dan weet je het. Kan je uiteindelijk alsnog beslissen wel of niet. Ik snap wel als ze een bijdrage rekenen
De laffe optie: kun je ze gewoon niet opbellen als je naar huis gaat? Of weten ze al dat je op xxx dag naar huis komt?
je bent niks verplicht. Dus je kan gewoon afbellen. Wel mogen ze kosten bereken omdat je al overeenkomst had met ze door je aanmelding.
Ik heb inderdaad gebeld en normaal gesproken Is 3 uur per dag (24uur totaal)minimalen afname zorg. Ivm corona doen ze uitzindering en kan je kiezen enkel voor controles 1 uur per dag. de beslissen hoeveel je wil ligt elke dag anders en zo kan je dus elke dag andere uur afname doen of afzeggen. We betalen dan enkel voor de aantal afgenomen uren. chill!!!
Afzeggen mag idd. Wij hebben het ook ingekort, we waren er beide wel klaar mee hihi (lieve meid hoor maar erg jong en ik had gelijk door dat ze nog thuis woonde dus wij hebben haar zelfs nog begeleid... want van een huishouden helpen runnen had ze geen flauw idee hihi)