Weet niet waar ik dit moet plaatsen? Maar heb een vraagje over thee! Ik hoorde van de week dat je maar 3 koppen per dag mag drinken... Is dat zo ? Dacht met koffie van oke max 5 per dag maar thee mag je toch ook zo iest drinken?
Volgens mij mag je van thee wel meer. Maar goed ik weet het ook niet zeker hoor. Ik hoop dat iemand anders het weet. Jammer met de winter voor de deur, heerlijk een thermoskan met thee.
Natuurlijke thee van zonnetura enzo mag je zoveel drinken als je wilt. In heel veel thee zit ook gewoon caffine en theeinne wat niet goed is voor je kindje
je moet uitkijken met de theeine in de thee (net zoiets als caffeine)... er zijn gelukkig genoeg theeine vrije thee verkrijgbaar: groene thee, allerlei kruiden thee van zonatura etc... bij kruidenthee moet je weer een beetje opletten, dat er niet teveel zoethout in zit.... ik drink nu veel groene thee met een smaakje... hartstikke lekker! liefs elfje
Mijn dietiste zegt wel dat kruidenthee bij grote hoeveelheden buikkrampen kan opleveren. Dus afwisselen is wel een handige tip misschien? Op de site van pickwick staat meer informatie over thee drinken en zwanger zijn: Het Voedingscentrum adviseert om tijdens de periode van zwangerschap en borstvoeding niet meer dan 300 mg cafeïne per dag te gebruiken. Eén kopje thee bevat ongeveer 30 mg cafeïne. Met dit advies in je achterhoofd, kun je onbezorgd genieten van je favoriete thee. En deze twee vragen vond ik ook wel handig om te weten, ivm bloeddruk/zoethout (dit is niet specifiek voor zwangeren, maar een hoeveelheidtip in het algemeen.....) 1. Werken de kruidenmelanges Evening Breeze, Afternoon Spirit en After Dinner Spice bloeddrukverhogend? De gevoeligheid voor het bloeddrukverhogend effect van zoethout kan enorm variëren van persoon tot persoon. De ene persoon kan dus, zonder klachten te krijgen, meer zoethout consumeren dan de andere. Om een voor iedereen veilige bovengrens te stellen, heeft het wetenschappelijk comité voor de voeding (Scientific Committee of Food= SCF) van de Europese Commissie in april 2003 advies uitgebracht om in geval van dagelijkse consumptie niet meer dan 100 mg glycyrrhizine per dag te gebruiken. Om niet boven deze aanbeveling uit te komen adviseert Pickwick om de consumptie te beperken tot maximaal 8 koppen Evening Breeze per dag, of maximaal 15 koppen After Dinner Spice of maximaal 56 koppen Afternoon Spirit. Indien u hiernaast nog andere zoethoutbevattende producten consumeert, adviseren wij u het aantal koppen aan te passen. Naar boven >> 2. Werken de kruidenmelanges Sterrenmunt en Zoethout bloeddrukverhogend? De gevoeligheid voor het bloeddrukverhogend effect van zoethout kan enorm variëren van persoon tot persoon. De ene persoon kan dus, zonder klachten te krijgen, meer zoethout consumeren dan de andere. Om een voor iedereen veilige bovengrens te stellen, heeft het wetenschappelijk comité voor de voeding (Scientific Committee of Food= SCF) van de Europese Commissie in april 2003 advies uitgebracht om in geval van dagelijkse consumptie niet meer dan 100 mg glycyrrhizine per dag te gebruiken. Om niet boven deze aanbeveling uit te komen adviseert Pickwick om de consumptie te beperken tot maximaal 2 koppen Zoethoutthee per dag, of maximaal 3 koppen Sterrenmuntthee. Indien u hiernaast nog andere zoethoutbevattende producten consumeert, adviseren wij u het aantal koppen aan te passen. Liefs Juud
Waarom moet je uitkijken met teveel zoethout? Dat eet ik best veel en lekkere zoethoutthee kan er ook altijd wel in.
ik drink tegenwoordig alleen nog maar rooibosthee..bevat geen theine en looizuur en is in allerlei verschillende smaakjes verkijgbaar.
Er is pas nog een topic over geweest. Daar staat ook de nodige info. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=22244
@Fleur1: Zoethout is gelijk als drop, teveel geeft een te hoge bloeddruk.....daarom dus ook een beetje uitkijken met zoethoutthee....