borstvoeding

Discussion in 'Kraamtijd' started by abbey, Oct 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. abbey

abbey Actief lid

Aug 23, 2007
    466
    0
    16
    hallo,

Ik heb een vraagje.. de afgelopen 2 dagen merk ik dat mijn dochter meer aan de borst wil drinken maar niet verzadigd lijkt op t momnet dat ze 'klaar'' is met drinken..en ook dat ik het idee heb dat mijn borsten aan het ''leeg'' raken zijn..

kan eht zijn dat mijn melk niet meer genoeg is? en wat kan ik doen? bijvoeding met flesje geven??

2. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    je kan regeldagen hebben. gewoon zoveel mogelijk aanleggen kan het zijn dat het met een dag over is.

3. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

Feb 23, 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe herken je regeldagen?

Als je kindje huilerig is en vaak wil drinken
    Als je het gevoel hebt dat je borsten leeg zijn
    Als je het idee hebt dat je kindje niet voldaan is na de voeding

De voedingsbehoefte van een baby verandert regelmatig. Op sommige momenten schiet een babytje in een groeispurt. En heeft dan niet meer genoeg aan de melk die het krijgt. Daardoor heeft de baby meer honger en zal vaker willen drinken.
    Als je het kindje dan vaker aanlegt, krijgen je borsten niet meer de tijd om helemaal vol te lopen. Dat is voor hen het signaal dat er meer melk moet geproduceerd worden. Na enkele dagen van vaker drinken, is de melkproductie dan weer afgesteld op de hogere voedingsvraag. En zal het kindje weer een voldaan gevoel hebben na het drinken.

Wanneer heb je regeldagen?

Over het algemeen heb je regeldagen rond: 10 dagen
    3 weken
    3 maanden
    4 maanden

6 maanden
    Het zou best kunnen dat je sommige regeldagen niet eens opmerkt. Voed je volledig op vraag van de baby, dan ben je het immers gewoon dat er niet elke dag even vaak gedronken wordt aan de borst.
    Je kan ook tussentijdse regeldagen ervaren, bijvoorbeeld bij extreem warm weer of omdat je kindje een virus heeft opgelopen en antistoffen nodig heeft.

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik zou ook regeldagen denken :)

5. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Duik je bed in met de baby, de hele dag desnoods, en aanleggen, aanleggen, aanleggen.
    Als je wilt doorgaan met borstvoeding, niet gaan bijvoeden; je productie zal daar alleen maar van teruglopen.

Bel anders eens een lactatiekundige (vaak via je kraambureau, of zoek op VBN of LLL). Succes!

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als je borstvoeding wilt behouden, niet gaan bijvoeden met flesvoeding, want dan loopt je borstvoeding nog verder terug. Borstvoeding is een principe van vraag & aanbod, dus vaak aanleggen zou de oplossing kunnen zijn. Anders zou je een lactatiekundige kunnen raadplegen?

7. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik sluit me aan bij wat er al gezegd is. Als je BV wilt blijven geven, niet bijvoeden, maar vaker aanleggen. ik weet uit ervaring dat het doodvermoeiend kan zijn, maar hoe meer je toegeeft aan de behoefte van je kindje, hoe sneller de productie weer op peil is. Zelf neem je voldoende rust en je eet en drinkt (vooral dit!) goed.

8. abbey

abbey Actief lid

Aug 23, 2007
    466
    0
    16
    ik heb er nog ff goed over nagedacht en ik ga kolven en borstvoeding geven..dus gewoon wel alles geven met mijn eigen melk.maar dat ze af en toe weluit een flesje kan drinken voor de momenten dat ik ergens ben waar ik geen borstvoeding kan geven of niet prettig vind om et daar te geven, we gaan kijken hoe dit bevalt... de grote test komt op 5 nov dan ga ik voor t eerst met haar weg, we gaan naar de jonge gezinnen beurs dus ben erg benieuwd hoe dat zal gaan :)

9. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    op zich kun je daar (JGB) prima bv geven, want er is een bv-lounge, maar weet je zeker dat je die enorme mensenmenigte in wilt met zo'n ukkie? het is er echt vreselijk druk en rumoerig, ik zou het niet doen als ik jou was...

10. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zou het ook niet doen, grote kans dat ze dan ook van alles oppikt daar.

Share This Page