En deze: Hondje waf, waf, waf, waf Blijf van mijn lekkers af. Kom eens hier, aardig dier. Oh, wat hebben we een plezier.
Jongens meisjes aan de kant want daar komt een olifant Grote poten, grote oren en een lange slurf van voren Jongens meisjes aan de kant want daar komt een olifant.
Visje, visje in het water Visje, visje in de kom Visje, visje je kan niet praten Visje, visje keer je eens om Klap eens in je handjes blij blij blij Op je ronde bolletje allebei Handjes in de hoogte Handjes in je zij Zoooooo varen de scheepjes voorbij Zo blij, zo blij Drie kleine eendjes met rode teentjes Zoeken naar hun mammie op de waterplas Van je ras ras ras Op de waterplas Niemand kon hen zeggen waar hun mammie was Schaapje schaapje heb je witte wol ja baas ja baas drie zakken vol 1 voor de meester 1 voor zijn vrouw 1 voor kindertjes die bibberen van de kou Schaapje schaapje heb je witte wol Ja baas ja baas drie zakken vol Werk op een kinderdagverblijf.......deze zijn favoriet bij onze dochter
Het volgende nummer kun je zingen als je met je kind gaat fruit eten: Appel, peer, dag meneer Mandarijn, is maar klein. Sinaasappel groot en rond stop hem in jouw kleine mond.
fruihuit fruihuit dat is toch zo fijn, fruihuit fruihuit gezond voor groot en klein, stop het nu maar in je mond en geen stukjes op de grond, kauw het met je tandjes fijn!!
Hoofd, schouders, knie en teen, knie en teen. (2x) Oren, ogen, puntje van je neus. Hoofd, schouders, knie en teen, knie en teen.
zo gaat de molen, de molen, de molen zo gaat de molen, de moohoolen zo gaan de wieken, de wieken, de wieken zo gaan de wieken, de wieeeheeken!!
Gebaren liedje Weetje wat ik maken wil? een hele hoge Duiventil, Hakken, hakken dikke dikke takken. zagen zagen wiedewiede wagen kloppen kloppen, de spijkers op hun koppen schuren schuren, het zal niet lang meer duren OHH?? Mijn duiventil is klaar! Maar..... wat hoor ik daar? Roeekoee roeekoee Daar komt een muisje aan getript trip, trip trip Daar komt een musje aangehipt hip hip hip Zeg musje mag ik van jou een kusje? Neee..! zegt het musje daar beginnen we niet aan.. En toen.... en toen hebben ze het toch nog vlug gedaan
Zo gaan de handjes, de handjes, de handjes. Zo gaan de handjes, de hahandjes. Zo gaan de voetjes, de voetjes, de voetjes. Zo gaan de voetjes de voehoetjes (klappen met je handen en stampen met je voeten) Zo varen de bootjes, de bootjes, de bootjes. Zo varen de bootjes, de boohootjes. Zo gaan de vlaggetjes, de vlaggetjes, de vlaggetjes. Zo gaan de vlaggetjes, de vlaggetjes. (ook gebaren met de handen maar moeilijk uit te leggen hoe)
wij bouwen (handen naast je hoofd 1 voor 1) een huis ( handen in een dak voor weer 1 voor 1) een heel ( handen hoog boven je 1 voor 1) groot huis ( ook weer een dak daar boven maken!! de deurtjes kunnen open ( handen voor je ogen maar dan open) de deurtjes kunnen dicht ( handen voor je ogen) KIekeboee... (handen weer open) is dat geen mooi gezicht??
door mijn oude opatje zelf bedacht: jantje had een hobbelpaard, zonder kop en zonder staart, zo reed hij de tafel rond, zomaar in zijn blote... ( kont zing je dus niet he!) jantje had een hobbelpaard enz enz enz en deze: er zat op een latje, een heel lief klein katje, het zat daar te gapen, en ging toen wat slapen, en toen viel het katje pardoes van het latje. ( hahaha hoe hij er aan kwam allemaal???)
hop hop hop paardje in galop over heg en sloten henen wees voorzichtig, breek geen benen hop hop hop hop paardje in galop. heb je wel gehoord van de 7, de 7 heb je wle gehoord van de 7sprong. ze zeggen dat ik niet dansen kan, maar ik kan dansen als een heuse man dat is 1 dat is 2 dat is 3 dat is 4 dat is 5 dat is 6 en dat is zeeeeheeven!
er zat een klein zigeunermeisje huilend op een steentje huilen huilend helemaal alleen ( shit toen wist ik het niet meer) iets met droog je traantjes af! zage zage wiede wiede wagen jan kwam thuis om een boterham te vragen moeder was niet thuis, vader was niet thuis piep zei de muis in het voorhuis en dit is geen liedje maar een gedichtje. was hetgeen wat ik leerde de eerste dag op de kleuterschool klein klein kuikentje, waar kom jij vandaan? ik ben uit een ei gekropen, toen dat was stuk gegaan. klein klein kuikentje waar slaap jij vannacht? onder moeders vleugels, daar is het warm en zacht.
Wij hebben een DVD van DD company, in de manenschijn. Daar staan al die liedjes op, gezongen op een kdv. Heel erg leuk, mega favoriet bij Thijmen Zelf verzin ik heel vaak liedjes op de wijs van vader jacob, ook altijd heel grappig. Verder zijn de favorieten wel 'in de manenschijn', 'met de vingertjes' en 'klap eens in je handjes'. Hij doet nu ook de gebaren, zo schattig!
deze is zo lief hij is van leonie sazias er gaat een treintje naar dromenland achter het stuur zit een olifant ga maar lekker slapen dan mag je zomaar mee tsjoeke tsjoeke chocolade naar de limonade zee en als je morgen wakker wordt ga je vliegensvlug naar je eigen fijne plekkie in je bedje terug hij is nog veel langer maar ik zing alleen het eerste stukje voor me dochter en dan zit ze zo aandachtig te luisteren
Dit vind mijn zoontje erg leuk: Dit zijn je wangetjes en dit is je kin, dit is je mondje met tandjes erin, dit zijn je oren je ogen je haar, nu alleen je neusje en dan ben je klaar.
Ja, die is ook leuk Kiss. Ik heb nog een leuke, voor als iemand weggaat: Zeg maar dag met je handje zeg maar dag dag dag zeg maar dag met je handje zeg maar dag! Wat jammer dat je nu weggaat, en ons hier zo alleen laat Zeg maar dag met je handje zeg maar dag dag dag zeg maar dag met je handje zeg maar dag