Hallo, Mijn moeder is van de week overleden, ik had niet de band die ik graag had willen hebben helaas. Ik heb haar ook zo'n 6 jaar niet gezien en ze is voor mij op belangrijke momenten in me leven diploma uitreikingen, bruiloft niet geweest. sinds een jaar was het contact iets herstellende in de zin dat we elkaar weer zagen op verjaardagen van overige familie of een keer een etentje of toen mijn dochtertje geboren werd. Na mijn scheiding ben ik verhuist en zou ze ook naar de housewarming komen ze kwam toen in het ziekenhuis te liggen en heeft het helaas niet meer kunnen zien ik heb nog wel een filmpje gemaakt. Ondanks dat we elkaar niet zagen was er wel eens telefonisch contact. Ik vind het zo moeilijk om nu een gepaste tekst neer te zetten dan de vele teksten die gaan over bedankt of houden van of missen of liefhebben. Ik wil niet iets kils maar dat andere vind ik weer net te. mss iets in de trant over het herstellende contact of iets maar ik kom er echt helemaal niet uit. ook mijn dochtertje word morgen 1 dat heeft ze helaas niet kunnen mee maken. zij geeft 1 losse klein bloem met een klein lintje eraan. wat zou hier geschikt kunnen zijn? ze hebben elkaar dus ook niet vaak gezien, wel vroeg me moeder altijd belangstellend hoe het ging en de keren dat ze haar zag was me moeder ook wel trots of keek ze vol bewondering ook hiervoor zou ik iets willen kwa tekst wat dus een beetje past in het hele verhaal. Wie kan me op weg helpen?
Gecondoleerd. Vervelende situatie om het zo maar te zeggen. Ik zou persoonlijk dan iets neerzetten van 'rust zacht' of iets anders wat meer algemeen is. Bloemisten waar je een rouwkrans kunt bestellen hebben misschien ook wel boeken met voorbeelden van linten/tekst.
gecondoleerd. misschien iets in de trant van mama tot ziens of gewoon liefs van msl12 en dochter of dag trotse oma
Ik heb toevallig vorige week nog een rouwboeket laten maken en ik begreep dat een officieel lint behoorlijk 'uit' is. Je kunt er dus ook prima voor keizen alleen een boeket te doen. Heel veel sterkte gewenst! Want ookal hadden jullie misschien niet het contact dat je zou hopen,mhet blijft toch je moeder. Ps. Je kunt ook alleen jullie namen doen. Heb ik ook wel eens gezien.
Gecondoleerd. Ik zou Rust zacht erop zetten. Uit of niet, vind een lint persoonlijk nog altijd erg mooi.
Ik heb van de week op het rouwboeket van m'n oma (ong dezelfde band als jij met moeder) rust zacht erop gezet.
Hoezo niet? Het gaat toch niet om of ze letterlijk lekker ligt, maar dat ze in fijne omstandigheden herinnerd mag worden?
Ik ben zelf bloemiste geweest en vind dit ook. trends in bloemen zijn leuk, maar niet nodig als het op bepaalde gelegenheden zoals een begravenis aankomt. Als je eigenlijk meer informatie bij je laatste groet wilt zetten, zou ik persoonlijk voor een mooie kaart kiezen, daar kun je meer tekst op kwijt dan op een lint, anders wordt dat lint meters lang en neemt alle aandacht van het bloemstuk weg. Plus het wordt ook behoorlijk prijzig. Dit kan wel, ook wat Mykelti zegt, Het rust zacht slaat niet op de paar minuten dat de overledene in de oven ligt, maar op de tijd na het geleefde leven. Bij mijn moeder hebben we ook Rust Zacht op haar lint gezet ondanks dat ze is gecremeerd. Het rust zacht slaat in deze op de rust die mijn moeder kreeg nadat ze 3 jaar keihard tegen een onoverwinnelijke ziekte heeft moeten vechten. Gecondoleerd en veel sterkte!
Ik vind een lint ook prachtig.. Vind het eigenlijk sowieso een beetje raar dat er trends zijn op het gebied van overledenen-gerelateerde voorwerpen Ik zou ook voor iets simpels gaan. 'Dag mama...' zegt al zoveel..
Tot ziens (lieve mama) zou ik niet zo snel op een lint of kaart zetten dat klinkt naar mijn idee een beetje alsof je elkaar volgende week of volgende maand nog gaat zien, ipv op het moment waneer je zelf (hopelijk over een heeeeeele lange tijd) zal overlijden.