Wij zijn nogal fietsers en de afstanden die wij rijden zijn voor een 5-jarige nog niet vol te houden. Nu kijk ik rond voor zo’n junior fietszitje, maar hij moet wel op mijn elektrische fiets passen. Ik heb er twee op het oog: De Bobike Classic, maar die is vrij ingewikkeld te monteren, lees ik en die moet bevestigd worden aan de zadelpen. DeYepp junior budget, maar het wordt mij niet duidelijk of ik die zo op mn bagagedrager kan bevestigen die max. 25 kilo kan dragen. Deze zou wel mijn voorkeur hebben. Wie heeft ervaring met de stoeltjes in combi met een elektrische fiets? Het mooie weer komt eraan, dus we willen snel op pad .
Mijn schoonzusje heeft een urban iki op een elektrische fiets en die is heel tevreden. (Ikzelf trouwens ook maar dat is een voorzitje )
Oooo ik vergeet helemaal te melden dat onze zoon uit zijn Bobike Junior stoel is gegroeid. We zoeken dus echt zo’n zitje met alleen een ruggesteun en van die voetsteuntjes.
Wij hebben een yepp maxi stoel en die staat op een apart rekje die je los kon kopen. Op deze manier past hij makkelijk bij mij en mijn man, binnen een paar min overgeplaatst. Ik verwacht dat de junior daar ook op past, met die extra drager heb je dus grotere kans dat het op je electrische fiets past.
Gevonden! Hier staat dat het ook geschikt is voor e bikes. Het is de eerste de beste website dus weet niet of dit de beste prijs is of een goede site https://www.fietsstoeltje.com/yepp-easyfit-zwart.html
Nog een toevoeging, een budget past niet op de easyfit. Maar zonder easyfit past hij misschien niet, succes met je zoektocht
Hier zo’n yepp junior budget zitje en zo’n zelfde soort van polisport. Mijn man en ik hebben beide een ebike en de zitjes zitten rechtstreeks op de bagagedrager. Dochter is 20kg. Zodra ze 25kg is is er niet echt meer een alternatief omdat de bagagedrager niet meer kan dragen. Merk nu ook wel dat het al best instabiel is met die accu er ook nog eens onder. Je zou kunnen kijken of zo’n zadel op stang past op de ebike die jij hebt, op die van mij past het helaas niet.
Dat is wat ik ook merk, de accu zit achterop en ook de motor zit in ht achterwiel. Nu met de bobike maxi is het echt niet meer te doen. Zoon is rond de 18/19 kilo en het stoeltje zelf weegt ook nog wat. Tijd dus voor een alternatief. Ik heb alles nog even nagemeten maar volgens mij past de yepp budget rechtstreeks op de bagagedrager, dus dat gaan we gewoon proberen. En anders gaat hij weer bij papa achterop, die heeft een gewone fiets haha! Ohja, op de stang werkt helaas niet, anders moet mn zadel echt te hoog.
Mijn dochter weegt 19,5 kg oid, ik heb expres een Qibbel gekozen, omdat die lager (dichter op de bagagedrager) leek te zitten dan een Yepp, ik heb nergens last van. Ja, als ze gaat wiebelen, maar dat had ik op mijn gewone fiets ook.
Zou een zadel voorop geen optie kunnen zijn? Mijn oudste zit daar nog op en gaat binnenkort naar achteren omdat hij voor te groot wordt om overheen te kijken. Zadel wordt niet vastgemaakt aan jouw zadel, dat zou dus geen probleem moeten zijn. Er zijn 4 verschille de typen voor verschillende stangen. Ik heb deze https://www.fietsonderdelenoutlet.nl/zadel-op-stang-3-zwart-dames-aluminium.html?source=googlebase&gclid=CjwKCAiAhp_jBRAxEiwAXbniXQ_clP3JiqXPop_cDS47LWQzIJyNj_2MHx0lmANIyvl_WgpqsGcjKxoCmAcQAvD_BwE en die bevalt erg goed.