Tekst op geboortekaartje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door RobinBird, 24 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.341
    1.248
    113
    Vrouw
    - Hebben jullie een leuke variant op 'Bel, kom en bewonder'? Of iets anders kort?
    Wij hadden geen tekst, maar gewoon de telefoonnummers. Hou zelf niet zo van de teksten.
    - Zetten jullie je adres er op of alleen telefoonnummer? Wat zijn je overwegingenhierbij?
    Wij hadden beide, omdat ik ook familie heb die te ver weg wonen voor bezoek, en zo ons adres hebben om een kaartje te sturen.
    Wij gaan rond week 42 verhuizen; welk adres zouden jullie er op zetten als de baby eerder dan 42 weken wordt geboren?
    Ik zou het nieuwe adres er op zetten, kun je al wel eerder bij eventuele post?
    - Wat is de 'grens' van hoe lang je kunt wachten met het versturen van een geboortekaartje?
    Zou een week, misschien 10 dagen de max. vinden.


    Geboortetijd, gewicht en lengte vind ik zelf altijd wel heel leuk om te lezen, en ook leuk voor je kindje later om terug te zien.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  2. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.634
    1.283
    113
    Wij houden niet van alle overdreven teksten en gedichten al helemaaaaaaal niet.

    Bij ons stond er dus 3x:


    Voornaam
    Achternaam
    Geboortedatum


    Namen ouders
    Namen andere kinderen
    Adres
    Telefoonnummer

    En dan wel in een leuk lettertype zodat het niet al te leeg is, en een klein stukje van het plaatje op de voorkant wat weer terugkwam.

    De meeste mensen snappen wel dat ze even moeten bellen/appen voordat ze langskomen, ook als het er niet expliciet op staat.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  3. Jozefien85

    Jozefien85 Niet meer actief

    Wij doen geen bezoektekst. Bij de vorige 2 nog nooit onverwachts bezoek gehad
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  4. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.034
    15.043
    113
    Maar een baby slaapt bijna de hele dag en is dan wakker als het juist niet moet dus dat is lastig plannen :D
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  5. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Klopt haha. Maar vind t een leuk rijmpje.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  6. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.034
    15.043
    113
    Overigens vind ik dat ook bij "mama en kind rusten van 12/1tot 3". In de praktijk kwam daar weinig van hier :D zelf eten, naar de wc, baby verschonen en voeden etc. Was blij als ik een uur kon vol maken met slapen
     
    Kangerootje en RobinBird vinden dit leuk.
  7. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Jaaa heel herkenbaar idd... :p
    Zou toch heerlijk zijn, 3 uur slapen maar heel vaak lukte t mij ook niet
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  8. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.232
    979
    113
    Vrouw
    Wij zijn ook niet van de zoete tekstjes, maar een beetje aankleding van het kaartje is natuurlijk wel leuk, anders wordt het zo’n kale bedoening. Bij ons komt er op de linker binnenkant een zin uit een liedje op en onderaan onze namen, adres en ‘graag eerst even bellen/appen’. We verachten niet veel onverwachts bezoek, maar m’n schoonouders hebben nog wel eens de neiging om spontaan langs te komen en daar zit ik helemaal niet op te wachten.
    Op de rechter binnenkant komen haar 2 namen en daaronder haar afmetingen. We doen ook nog ergens een link naar een online verlanglijstje, maar weten nog niet of we die op de achterkant of onder ons adres doen.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Haha ja denk ook dat je die tekst ook alleen kan gebruiken bij een eerste; als er 1 of meerdere kids al rondlopen kun je fluiten naar je luxe uurtjes :p

    Wij hadden: wil je onze zoon zien en horen, graag even bellen van tevoren
     
  10. Libra89

    Libra89 Bekend lid

    10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Wij hadden wel een korte engels cheesy tekst :). Het gewicht stond er ook op, vind ik ook wel gebruikelijk, is toch iets wat familie/vrienden/collega’s best vaak vragen.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  11. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Heb een boel leuke dingen gelezen! Ik vraag me wel af waar jullie het geboortekaartje laten drukken? Ik heb toen m'n oudste geboren was, besteld bij de Hema vanwege de lagere kosten (had toen niet veel te besteden).
     
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Ik heb het bij poobies gedaan, maar ik heb voor verloving en trouwen kaartjes toen via kaartje2go besteld en voor zoons verjaardag ook daar de uitnodigen laten maken (haha ik verstuur elk jaar fysieke uitnodigingen, gaat maar om handje vol mensen maar ik vind dat leuk :p ) ook echt uitstekend
     
    RachelleNM vindt dit leuk.
  13. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.232
    979
    113
    Vrouw
    Ik heb mijn kaartje via gupje.com. Zij maakt het helemaal naar wens voor je, zonder dat je zelf aan hoeft te klooien met de opmaak. En de papierkwaliteit is heel mooi.
     
    RachelleNM vindt dit leuk.
  14. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Mycards.
     
    RachelleNM vindt dit leuk.
  15. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    554
    113
    Vrouw
    Bij de eerste via meneervogel.nl, zij passen t kaartje aan zoals je wil.
    Bij de tweede via hierbenik.nl, hier kan je zelf kaartjes aanpassen
     
    RachelleNM vindt dit leuk.
  16. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Jillejille.nl (denk dat dit bij hippe-geboortekaartjes.nl hoort, of in ieder geval een samenwerking), heel tevreden over de service!
     
    RachelleNM vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina