Vrouwenlichamen worden wereldwijd gebruikt om tal van producten te adverteren, is dat vrijheid? Geef je mening!
? Snap de vraag niet helemaal.. Mannen zitten toch ook in reclames? En iedereen kiest er toch zelf voor om eraan mee te werken? En wat heeft een reclame met vrijheid te maken?
tja tis net als met mannen en dieren en kinderen etc. etc. je hebt ze nodig om de producten aan de man te brengen, zie niet in wat daar mis mee is, of wat dat met vrijheid te maken heeft? ieder maakt daar toch zijn eigen keuze in, je bent toch niet verplicht je in een spotje te laten zetten voor een of ander product....
Haha toen ik je topic las moet ik toch wel eens lachen. Je hebt groot gelijk, altans toch voor mijn curus godsdienst. Wel heel toevallig dat je nu er nu juist over begint.
Elke vrouw die dat doet kiest er zelf voor toch? dus vind dat wel vrijheid ja...je hebt de vrijheid als vrouw zijnde om dat wel of niet te doen..
Je hoeft er toch niet naar te kijken Iedereen is vrij om gaan en te staan waar hij of zij wil, dus ook voor reclames of dat soort dingen
vind het idd nogal gedramatiseerd al die meiden die op zon bord staan zijn maar al te blij dat zij degene zij die erop komen wat ik erg irritant vind is dat wanneer je deurne binnen rijd je gewoon een mega grrot bord voor je neus gedrukt krijgt met een poedelnaakte vent op(reclame over londen of zoiets)dat vind ik dan weer echt niet kunnen...
Ach als ze het zelf willen, ik heb er geen probleem mee. Waar ik wel problemen mee heb is dat er maar 1 type vrouw wordt neergezet waar wij als "normale niet gephotoshopte" vrouwen maar tegenop moeten boxen (voor ons eigen gevoel). Kinderen en dieren heb ik een groter probleem mee, die kunnen zelf niet beslissen. En vraag me dan ook sterk af of ze het zelf wel leuk vinden.
Nee, het is geen vrijheid als je geen keuze hebt om wel of niet naar halfnaakte mannen of vrouwen te kijken, je komt ze namelijk op ieder station en in ieder bushokje tegen, om nog maar niet te spreken van de etalages van drogisterijen bijvoorbeeld. Ik heb genoeg aan het lichaam van mijn eigen man, om het maar even plat te zeggen, dat vind ik mooi genoeg en daar kan en wil ik van genieten, maar ik zit niet te wachten op één of ander 'lekker ding' in een reclame ofzo. Lichamen worden maar zo aantrekkelijk mogelijk neergezet om iets aan de man te brengen. Ik denk dat ons lichaam daar niet voor bedoeld is. En idd kan het een behoorlijke deuk in je zelfbeeld geven, dus maatschappelijk verantwoord is het ook al niet. Om over maatschappelijke verantwoording te spreken. Wij hadden het op school een keer over jeugd-gedetineerden met een handicap. Deze jongeren vinden het soms moeilijk zichzelf op seksueel gebied te beheersen. Maar waar moeten ze heen met hun seksuele spanning, die alleen maar groter wordt bij het zien van bep. reclames? En jongens/mannen die daar moeilijk mee om kunnen gaan zitten vast niet allemaal opgesloten, maar ook 'rustig' thuis achter de tv. Wat als ze besluiten die spanning buitenshuis uit te leven? Ik sanp trouwens niet dat er vrouwen zijn die hun lichaam hiervoor verkopen. Het vrouwenlichaam is ongveer een maatschappelijk en algemeen geaccepteerd lustobject geworden. Ik walg ervan, maar ontlopen kun je 't niet, helaas. Hoezo we leven in een oversekste maatschappij?
@FreeWilly8 je mening is zo bevredigend! Je bent eigenlijk de enige die dat gewoon toegeeft ik deel daarom ook jouw mening hierin. Ik vind het belachelijk dat het tegenwoordig ook alleen maar draait om seks. De vrouwen die hun zelf bieden voor reclames zijn als het ware hun lichamen aan het verkopen, en dat is diep triest. Het is natuurlijk hun eigen keuze maar als de mensen op die manier iets willen verkopen, lijkt het inderdaad op vrouwenlichamen handel, alsof dat enkel daarvoor gebruikt wordt. Hoe moet het anders verleidelijk in de spot komen? Ik merk het ook bij mannelijke figuren en daar walg ik ook van maar bij vrouwen het meest. Vroeger was het nog in een minirok en topje maar nu is het gewoon NAAKT! Overigens worden de zogenaamde modelletjes niet met rust gelaten met verzoekjes om aaaaaaaaaaaaaaaaub mee te doen met zo'n campagne, heb het zelf meegemaakt (niet bij mij zelf) zij hebben haar eerst hard omgekocht totdat ze instemt, tja ook al zijn er sommige vrouwen die dat geheel uit eigen keuze doen, voelen sommigen zich wel verplicht. Tegenwoordig gebeuren ook allerlei seks-taferelen zoals verkrachtingen, aanrandingen e.d en dat komt meerendeels door deze reclamespotjes. Natuurlijk heeft de man gevoelens en kan hij daardoor geprikkeld worden, hoe moet hij zijn lusten kwijt? Tja, hij kan zich niets anders bedenken om even snel iemand aan te randen of te verkrachten. Ik ben er wel 100% zeker van dat die ziekelijke gedachtes de oorzaak zijn van alle naaktheid die er maar is. Ik vind dat de maatschappij in NL daarom ook oversekst, tegenwoordig durf ik gewoon geen tv aan te zetten want ik weet dat ik weer iets naakt voorbij zie gaan, en daar heb ik zo'n hekel aan. Je moet toch wel de vrijheid kunnen hebben om vrijuit tv te kijken zonder dat je kind naast je shockeert door de seksuele beelden. Wie is het hier mee eens? Ook al is het de keuze van de dames, maar zo ga je niet daarmee om. Je naaktheid mag je voor jezelf houden en je geliefde, niet elke man hoeft te geilen door andermans vrouwen. Dat vind ik vies! Maar goed mijn mening
Ik weet wel dat meerdere mijn mening niet zullen delen maar dat vind ik niet erg hoor.. een ieder is vrij om haar mening te uiten! en er moet natuurlijk wel fatsoenlijk op ge reageeerd worden
sorry hoor, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand opgewonden zou worden van een bodylotion reclame waar een vrouw in ondergoed in te zien is. Ik denk niet dat dat zozeer bijdraagt aan een oversext nederland. Ik vind die ranzige sexreclames na 11 uur veel irritanter. Dat maakt mannen eerder oversext.