Als ik of mijn man één of meerdere kledingstukken nieuw hebben, dan was ik het meestal voor het aandoen even apart uit. Dat moet sowieso, want de stof (afhankelijk van de kleur) kan erg afgeven in het begin. Ik doe het meestal in een emmer met waspoeder, en daar laat ik het dan een nachtje in staan. De volgende dag doe ik het dan in de wasmachine en dan alleen op het programma 'spoelen'. Doe ik dit goed? Heb het ooit zelf op deze manier bedacht. Ben wel benieuwd hoe jullie nieuwe kleding wassen.
Als ik het was, was ik het meestal op het handwas programma in de wasmachine. Het is niet echt vies en laten weken doe ik alleen bij drastische vlekken.
.... nou om eerlijk te zijn ik was nieuwe kleding eigenlijk nooit (m.u.v ondergoed), is direct het nieuwe eraf als het er in de winkel al niet schoon/fris uitziet neem ik het niet mee . groetjes
Heeft elke wasmachine die? Heb er nog nooit op gelet of wij die functie hebben. Gebruik altijd één en dezelfde knop. Maar hoelang duurt dit programma? Vind het zo zonde van alle stroom als het wasprogramma voor één kledingstukje lang duurt.
idem. daarna is het afhankelijk van de prijs van het kledingstuk (mocht het fout gaan liever met iets dat goedkoop en makkelijker vervangbaar iss) en de kleur. de nieuwe rode trui van mijn dochter gaat nog steeds op handwas, puur omdat hij gewoon erg duur is en ik bang ben dat er alsnog iets mis gaat.
De meeste wasmachines hebben die wel tegenwoordig. Gewoon even de handleiding opsnorren of eventjes kijken bij de symbooltjes op de wasmachine als je die hebt. Het handwas programma is juist een heel kort programma wat heel lichtjes centrifugeert zodat ook hele delicate spullen vrij goed eruit komen.
Ok, bedankt voor je tip. Misschien is het iets voor de volgende keer. (Ben nu net wat nieuwe kleding aan het weken in een emmer).
Ik was kleding ook eerst vóór ik het aantrek. Ook op het handwasprogramma in de wasmachine. Maar voor degenen die hun kleding niet wassen, vinden jullie dat niet vies? Er zijn allerlei mensen geweest die die kleren eerst gepast hebben, en ook in gezweet. Tenminste, dat denk ik altijd.
ik was ook eerst voor het aangaat. idd omdat weet ik wie het aan heeft gehad en voor de chemische rommel allemaal. gaat gewoon mee op de eerste des betreffende wasbeurt
Ik vind het meestal ook stinken als je het net uit de winkel hebt gehaald. En soms is de stof nog een beetje 'hard' vind ik als je het zo aantrekt.
Afgeef-verdachte kleuren spoel ik even met handwarm water in de wasbak uit. Dan zie ik of het de volgende keer bij de rest kan.
'Kleding in winkels vaak erg vies' | nu.nl/lifestyle | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl ik was het altijd, omdat je maar nooit weet wie het gepast heeft voordat je het koopt, blegh!
Ik was het op de hand in een bakje en spoel het dan ook uit. Daarna even in de centrifuge en laten drogen!