Eerste keer kleding wassen

Discussie in 'De lounge' gestart door Dahlia, 10 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Als ik of mijn man één of meerdere kledingstukken nieuw hebben, dan was ik het meestal voor het aandoen even apart uit. Dat moet sowieso, want de stof (afhankelijk van de kleur) kan erg afgeven in het begin.

Ik doe het meestal in een emmer met waspoeder, en daar laat ik het dan een nachtje in staan. De volgende dag doe ik het dan in de wasmachine en dan alleen op het programma 'spoelen'.

Doe ik dit goed? Heb het ooit zelf op deze manier bedacht. Ben wel benieuwd hoe jullie nieuwe kleding wassen.

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Als ik het was, was ik het meestal op het handwas programma in de wasmachine. Het is niet echt vies en laten weken doe ik alleen bij drastische vlekken.

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    gewoon apart wassen eigenlijk

alleen met hele donkere kleding doe ik er soms azijn bij

4. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

.... nou om eerlijk te zijn ik was nieuwe kleding eigenlijk nooit (m.u.v ondergoed), is direct het nieuwe eraf ;):D als het er in de winkel al niet schoon/fris uitziet neem ik het niet mee .

groetjes

5. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik was het altijd gewoon met de was mee met gelijke kleuren voordat we het dragen.

6. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Heeft elke wasmachine die? Heb er nog nooit op gelet of wij die functie hebben. Gebruik altijd één en dezelfde knop.

Maar hoelang duurt dit programma? Vind het zo zonde van alle stroom als het wasprogramma voor één kledingstukje lang duurt.

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hier hetzelfde.

8. miffy11

miffy11 Niet meer actief

idem.

daarna is het afhankelijk van de prijs van het kledingstuk (mocht het fout gaan liever met iets dat goedkoop en makkelijker vervangbaar iss) en de kleur.
    de nieuwe rode trui van mijn dochter gaat nog steeds op handwas, puur omdat hij gewoon erg duur is en ik bang ben dat er alsnog iets mis gaat.

9. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Hier net zo!

10. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    De meeste wasmachines hebben die wel tegenwoordig. Gewoon even de handleiding opsnorren of eventjes kijken bij de symbooltjes op de wasmachine als je die hebt. Het handwas programma is juist een heel kort programma wat heel lichtjes centrifugeert zodat ook hele delicate spullen vrij goed eruit komen.

11. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ok, bedankt voor je tip. Misschien is het iets voor de volgende keer. (Ben nu net wat nieuwe kleding aan het weken in een emmer).

12. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik was kleding ook eerst vóór ik het aantrek.
    Ook op het handwasprogramma in de wasmachine.

Maar voor degenen die hun kleding niet wassen, vinden jullie dat niet vies?
    Er zijn allerlei mensen geweest die die kleren eerst gepast hebben, en ook in gezweet. Tenminste, dat denk ik altijd. :D

13. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik was ook eerst voor het aangaat. idd omdat weet ik wie het aan heeft gehad en voor de chemische rommel allemaal. gaat gewoon mee op de eerste des betreffende wasbeurt

14. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik vind het meestal ook stinken als je het net uit de winkel hebt gehaald. En soms is de stof nog een beetje 'hard' vind ik als je het zo aantrekt.

15. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    ik was het ook nooit...

16. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Afgeef-verdachte kleuren spoel ik even met handwarm water in de wasbak uit.
    Dan zie ik of het de volgende keer bij de rest kan.

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik was het nooit, alleen ondergoed..

18. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

19. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

6 aug 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Ik was het op de hand in een bakje en spoel het dan ook uit. Daarna even in de centrifuge en laten drogen!

Deel Deze Pagina