Iemand ervaring met verwijderen borst prothese(s) medische noodzaak n vergoeding?

Discussie in 'De lounge' gestart door D83, 1 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Mogelijk moeten mijn borstprotheses eruit door medische noodzaak, iemand ervaring met vergoeding door ziektekostenverzekeraar?
    Waarschijnlijk wordt het er uit halen vergoed n mocht ik overwegen nieuwe te plaatsten moet ik dat ntl wel betalen..
    Benieuwd naar ervaringen mbt vergoedingen en/of afwijzingen..

2. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Hier ook borstimplantaten. Heb destijds bij mijn verzekering (Cz) nagevraagd en bij medische noodzaak wordt het verwijderen inderdaad door de verzekering vergoed. Gelukkig was dit bij mij niet nodig.
    Wil je meteen tijdens de verwijderingsoperatie nieuwe protheses laten plaatsen? Dan weet ik niet hoe en of ze dit vergoeden omdat het dan tegelijkertijd ook cosmetisch is, dat kun je het beste bij je verzekeraar navragen.

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    De kliniek gaf aan dat ik dan bij moet betalen voor wat niet wordt vergoed.
    Als er medische noodzaak is wat zo ver ik dat kan beoordelen ook zo is wordt t vergoed maar de nieuwe protheses niet ntl
    Geen idee hoe dat dan op papier precies gaat maar kan pas 23 juni terecht voor n consult bij de chirurg die mij toentertijd heeft geopereerd

4. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    De klachten zijn iig ontstaan na twee zwangerschappen kort achter elkaar en t geven van bv zo lang dit ging
    Max 6 wk n t liep terug maar ontiegelijke meloenen tijdens stuwing maar te weinig melkklieren om t te laten slagen
    Nu zijn ze protheses verplaatst, en miss zelfs lek maar iig verfrommeld als t ware, de huid erom heen slap, t voelt bijna zo aan als n natuurlijke slappe borst waarbij ik t onderscheid ni meer kan maken van prothese knobbels of klieren
    Weet ni of iemand dat herkend ook? Lig er ook ni lekker op
    Aan de buitenkant is er ni te zien behalve dat 1 borst iets groter is n ze slap zijn

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hoop zo dat ik in aanmerking kom voor n deels vergoeding want ik kan dat nu echt ni zomaar ophoesten n ze zouden nog 5 jaar zeker mee moeten kunnen

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Waarom is het medisch dan?

7. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Omdat ze mogelijk lekken n niet meer op hun plek zitten en verre eruit ziet en zit zoals n prothese hoort te zitten aldus de kliniek maar chirurg gaat t 23 juni bekijken n beoordelen
    Dit op basis van m'n verhaal
    Als ik nieuwe protheses wil dan betaal ik de kosten daar van ntl zelf

8. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Mijn vraag heeft dan ook betrekking op wie ervaring heeft met wel of geen vergoeding voor t verwijderen van borstprotheses niet met de aanschaf van nieuwe ter vervanging

9. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Is dit volgens jou niet medisch dan trouwens? Ervaring met n afwijzing? Of mensen in jouw omgeving?

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nee geen idee...maar ik zag in je openingspost niet een medische noodzaak staan.

Maar lekken is niet goed inderdaad.

11. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Verschuiving van de protheses lijkt me eerder iets cosmetisch dan medisch. Lekkende protheses wel....

12. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik heb om medische redenen 15 jaar geleden een borst prothese gekregen. Verwijderen wordt vergoed, vernieuwen niet. Ik ben ook hard aan het sparen of hopen dat medisch noodzakelijk plastische chirurgie idd weer in het basispakket komt.

Weet niet of jouw operatie ook medisch is eigenlijk..alleen als echt vaststaat dat ze lekken denk ik. De plastisch chirurg gaf bij mij ook aan dat (hoewel mijn prothese echt oud is) hij er pas uit kan als er een indicatie is voor problemen.

13. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Inderdaad

99% dat je het eruit halen van de proteses ook moet betalen, als ik Google op klinieken en prijslijsten staat bij vele ook dat het verwijderen ook geld kost

Stel je hebt borstkanker en ze moeten verwijdert worden dan is dit uiteraard gratis, maar als ze verfrommelen of niet mooi meer zijn of bij allergie tegen de protheses word het niet vergoed, staat bij velen ook vermeld.

14. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Bij Bergman kost het nog €2600 voor alleen verwijderen

Scroll onderaan

Prijzen Borstcorrecties - Prijslijst | Bergman Clinics

Verwijderen prothesen € 2.675,-

En wisselen €4100

Ik denk echt dat je moet betalen, medische noodzaak word echt anders gezien als "een niet mooie gerimpelde borst" ook als protheses verschuiven betaal je gewoon verwijderingskosten en is het niet medisch maar cosmetisch. Lek is iets anders

15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ja, dat kan ik zelf ni bepalen ntl maar dat zal de chirurg t beste kunnen beoordelen, ik heb iig echt sterk t gevoel dat t ni goed zit
    Heb binnenkort ook n borstonderzoek en daar zullen ze t ook snel genoeg zien of t zo is of nie maar goed los daarvan denk ik dat er genoeg chirurgen zijn die "just like that" bij de verzekering verzoeken indienen om zo toch geld te verdienen als mensen anders afhaken als ze t ni kunnen betalen

16. PinkPanther

PinkPanther Actief lid

16 dec 2013
    131
    5
    18
    NULL
    NULL
    Als je een wissel doet hoef je het verwijderen niet los te betalen. Maar je bent al snel 4000 euro kwijt dan inclusief nieuwe protheses. Je kunt wel proberen of er een deel vergoedt wordt. Door verschuivende protheses kunnen er pijnklachten ontstaan, waardoor er eventueel een gedeeltelijke vergoeding van kracht kan zijn. Met nadruk op KAN zijn...

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Als je het gevoel hebt dat er iets mis is moet je inderdaad naar de arts.

18. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ja volgens de kliniek hoef ik maar ong 1300 eu te betalen de rest komt als blijkt dat t medische noodzaak voor de rekening van cz

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    . Slecht uitziende of vervormde borst gebeurd vaak tijdens zwangerschap als je protheses daarvoor hebt latten zetten. Is mijn ook verteld. Daarom toen besloten ze na de zwangerschappen te nemen.

Ik denk dat in jou geval het niet vergoed wordt. Het hebben van verfrommelde borst is cosmetisch maar niet medisch noodzakelijk. Is het gel en niet de vloeibare silicone vloeit het ook je lichaam niet in me een lek. Het neemt dan juist vocht op waardoor de borst opzwelt.
    Bij lekkage zou ik nagaan hoelang je de implantaat al hebt en of het niet binnen de garantie valt. Vervormen etc kan natuurlijk maar lekken kunnen ze eigenlijk niet meer . Veel geven zelfs levenslang garantie.

Het kan best zijn als hij lekt hij medisch genoodzaakt er uit moet ( vergoed) waarna een nieuwe zelf betaald moet worden.

Mijn nichtje heeft na de borstvergroting nog een zwangerschap gehad waarna een borst echt lelijk was geworden. Zat zeg maar een zak onder der borst. Dubbele borst dus. Dit moest ze zelf betalen en dat het verwijderen is en opnieuw plaatsen kost het meer dan alleen borstvergroting .

20. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Heel officieel, het verwijderen kan verzekerde zorg zijn. Het terugplaatsen niet. Technisch gezien moet het dus in 2 verschillende operaties met minimaal 6 weken ertussen. In het algemeen wordt er vaak wat coulanter mee om gegaan, maar het krijgen van nieuwe protheses is sowieso onverzekerd.

Deel Deze Pagina