Eergister hebben we een geboortekaartje gekregen van een goede kennis van ons. Helaas stond er buiten de geboortedatum ook een datum van overlijden op. Nu ben ik al 2 nachten aan het piekeren wat ik op mijn kaartje zal schrijven. Ik heb nu dit, is dat gek? Lieve.............. Bij het horen van dit hartverscheurende nieuws stond mijn hart even stil. Sindsdien ben ik op ziek naar de juiste woorden om uit te drukken hoeveel wij meeleven in dit intense verdriet. Ik ben tot de conclusie gekomen dat die woorden niet bestaan. Wij wensen jullie veel liefde, steun en licht toe in deze donkere tijd. Onze gedachten zijn bij jullie en ...(naam baby) Veel liefs Martijn, Bonnie en Tijn
Ik vind dat je het heel mooi hebt verwoord en denk dat de ouders dit erg op prijs zullen stellen. Wat een verdrietig nieuws trouwens zeg Weet je hoe het kindje is overleden?
Nee, ik weet helemaal niet wat er is gebeurt. Ik weet wel dat ze door haar leeftijd extra controles heeft gehad (vruchtwaterpuntie etc) en dat het een volledig gezond kindje was. Het is 7 dagen na de geboorte overleden, maar waaraan weten we niet. Ik vermoed dat er complicaties waren bij de bevalling.
Wat een verdrietig nieuws, zeg. Dat is een heel mooie tekst, er blijkt uit dat je moeite hebt gedaan om het goed te verwoorden, en dat het je echt aan heeft gegrepen, dat je echt met ze meeleeft. Veel beter dan alleen "Gecondoleerd"...
Ja dat moet idd zoek zijn. Ben nog steeds helemaal onderste boven van het nieuws. Ik genoot al met volle teugen van Tijn, maar dat heeft nu een hele andere dimensie gekregen. Als ik nu naar hem kijk besef ik me heel bewust hoe bijzonder het is om een gezond en gelukkig kind te hebben. Probeer echt niets meer voor lief te nemen en elke dag dankbaar te zijn voor alles wat ik heb!
Wat een afschuwelijk nieuws weer... Ik vind dat je een prachtige tekst hebt geschreven, je hebt het helemaal begrepen!
Ik heb een klein gedicht geschreven voor op de andere kant van de kaart. Wordt dit dan teveel en sla ik de plank dan helemaal mis? Het leven zo oneerlijk, zijn leventje veel te kort. Jullie liefde voor hem oneindig, een leeg gevoel in jullie hart. Vul het met deze liefde en neem hem voor altijd met jullie mee.
Alles wat je schrijft is goed. Zo voelen ze dat je echt aan ze denkt en met ze meeleeft. Ik zou alleen bij het 2e gedichtje ipv zijn leventje, de naam van het kindje zetten.
mooie gedichtje en tekst ...denk alleen wel dat je het hierbij moet laten .....anders word het te druk
Ik heb besloten het tweede gedicht er niet bij te zetten. Ik wil niet oordelen over hoe zij zich zouden moeten voelen en wat ze daaraan zouden moeten doen. Is ook helemaal niet de bedoeling van mijn gedicht, maar wil die schijn toch voorkomen.
lees net dat je het laatste gedichtje er niet opzet maar ik wilde je toch even zeggen dat ik, net als de andere meiden hier, beide teksten mooi vind. heel verdrietig allemaal
Het eerste gedichtje vind ik mooi verwoord. Ik heb de tranen nog in m'n ogen. Het tweede klinkt weer iets dramatischer. Ik vind het eerste gedichtje persoonlijker en getuigt echt van medeleven. Maar dat is natuurlijk alleen maar mijn mening. Verder vind ik het vreselijk dat het kindje overleden is. Hoe kom je daar in vredesnaam overheen..
Ik vind wat je geschreven hebt heel erg mooi, het is heel moeilijk om mensen die een kind verloren hebben iets te schrijven, wij hebben in onze vriendenkring 2 kindjes verloren vorig jaar, een van 1 jaar en een van 3 jaar, en ik krijg amper een woord op papier. Je hoeft niet veel woorden te gebruiken, soms helemaal geen, ze vinden het alleen maar fijn te weten dat je aan ze denkt... Vreselijk Ik heb deze in mijn kaarten gebruikt: Tranen van verdriet, om een kostbaar en jong leven dat jullie veel te vroeg verliet...
ik vindt het beiden prachtige teksten.maar net wat je zelf al zegt.dat tweede gedichtje is net even te veel.en is jou gevoel en je weet niet of het hun gevoel is.