Belachelijke vragenlijst peuterspeelzaal

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door 2mam2, 24 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      21,9 KB
      Weergaven:
      484
  2. Veera

Veera Niet meer actief

Sorry ik kan hem niet lezen, heb je een betere foto

3. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Ik kan het niet heel goed lezen maar wat ik eruit haal vind ik op z'n minst vreemd...
    Dit is toch totaal niet relevant?!

Wij hebben in ieder geval nog nooit zo'n vragenlijst moeten invullen.

4. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Moest even mijn ogen samen knijpen maar kon de meeste vragen lezen, zou weigeren dit ingevuld terug te geven! Hebben ze totaal niets mee te maken vind ik.

5. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Sorry, kan het niet lezen.

6. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    image.jpg Ik heb het blaadje al weggegooid helaas. Wat gek, op mijn telefoon is ie gewoon helder en als ik hem inzoom ook, maar als ik hem hier plaats en inzoom is ie wazig. Gek!

Edit: zo is ie duidelijker zie ik.

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Zo'n lijst heb ik ooit gehad van het CB, maar niet van een PSZ. Zie het nut ook niet in van het geven van die informatie?

8. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Nooit gehad. Zou hem ook niet invullen, maar wel navragen waarom ze dit willen weten.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Deze vragen zouden mij ook te ver gaan.

10. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik heb nooit zo'n vragenlijst moeten invullen, al vond ik die van de CB met 2 jaar ook wel op het randje.

Maar ik zie geen toegevoegde waarde bij een aantal van deze vragen. Wat maakt het uit of je tenminste 1 goede vriend/vriendin hebt die je ergens mee kan helpen., of dat je goed gaat met buren/familie of hoe oud je was bij de bevalling? En als dat niet zo is, krijg je dan een leidster toegewezen die je 's nachts al huilend kan bellen of gaat de psz een campagne tegen tienermoeders starten?

Ik zou twijfelen wat invullen betreft. Of ik zou een deel van de vragen invullen,waarvan ik denk dat ze kunnen helpen. Of ik zou niks invullen. Ik denk toch dat ik een aantal vragen wél zou doen, om te laten zien dat je wel wilt meewerken.
    Hoe dan ook zou ik terugkomen op deze vragenlijst en vragen wat ze met deze info willen, en wat ze willen of kunnen doen voor mensen mochten ze iets tegenkomen. Want dat is mijns inziens niet aan een psz, maar aan een huisarts/psycholoog etc.
    Vragen over de gemoedstoestand van je kind kan ik ergens wel begrijpen, want opvallend gedrag moet ergens vandaan komen en een thuissituatie kan een oorzaak zijn. Maar dan nog...

11. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Ik heb inderdaad gevraagt wat dr achterliggende reden ervan is. Ze vertelde dat het vanuit de gemeente word gedaan. Al helemaal nu jeugdzorg ook onder de gemeente valt vind ik het zaakje stinken.
    Ondanks wij absoluut niets te verbergen hebben gaat dit mij veel te ver.

Die vragenlijst van het CB vond ik ook erg ver gaan ja. "Poets je de tanden van je kindje?" Serieus?

12. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Je zou bijna reageren met ja met whisky :p

13. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Pfff, dit zou ik ook echt niet waarderen en niet invullen.

14. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou hem gewoon invullen en geen naam van het kind invullen. Ik snap dat ze deze info misschien willen hebben voor onderzoek, maar daar hebben ze geen naam voor nodig. Leeftijd kind kan wel relevant zijn. Wij hebben er op het dagverblijf ook wel eens zo'n brief uit moeten doen, volgens mij ook namens de gemeente. Lekker boeiend wat ze ermee gaan doen, zolang het niet terug te verhalen is naar degene die het ingevuld heeft.

Heeft de peuterspeelzaal dan trouwens gezegd dat het verplicht is?

15. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Is dit een slechte 1 april grap ofzo? Wat heeft dat er allemaal mee te maken? Wat gaat hen dat allemaal aan?:$:(

16. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.826
    3.613
    113
    Wij hebben ook zo'n soort vragenlijst gehad bij de oudste, met de toevoeging dat invullen optioneel was. Hebben we dus ook niet gedaan. Overigens nadat we eerst hebben overwogen om bij alle vragen het foute antwoord in te vullen :D

17. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Neehoor het was niet verplicht maar werd wel zeer op prijs gesteld. Het werd er overigens niet bij gezegd dat het niet verplicht was.
    Nee geen 1 april grap hahah!

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vraag me ook af wat De Werkgroep Vol Geleerde Mensen die deze vragenlijst heeft verzonnen, nou eigenlijk gedacht heeft. Ik bedoel: hoeveel alcoholisten vinden zichzelf verslaafd aan alcohol èn geven dit ook nog eens toe op een vragenlijst? Wie gaat er nu op zo'n vragenlijst voor een stelletje onbekenden invullen dat er geweld in de relatie is?

Jaaa, jongens: hiermee gaan we problematische thuissituaties signaleren. En dan kunnen we met een gerust hart achteroverleunen als blijkt dat dit in onze gemeente niet voorkomt.

19. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wat een rare vragenlijst! Ik zou hem ook niet invullen als ik hem van de psz zou krijgen. Gaat hun toch allemaal niks aan. En ook al zet je de naam van het kind er niet op. Als je het inlevert bij de psz kunnen ze het toch zo in het dossier van het kind stoppen. Heel vreemd.

20. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Wat een rare vragenlijst. Ik zou deze (zeker voor een psz) dan ook echt niet invullen. Echt heel vreemd.

Deel Deze Pagina