Ervaring baby en puppy??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chanti1990, 4 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Hallo dames,

Ik heb een dochtertje van 6 maanden en sinds zaterdag een puppy van 8 weken oud. Ik wilde al heel lang graag een hond maar we wilden er samen eerst goed over nadenken. Uiteindelijk is ze gekomen, een golden retriever pup!
    Het weekend ging prima, wel druk met een baby en een hond, maar het lukte wel. Maar nu mijn man weer aan het werk is, kom ik tijd te kort. Ik wist dat een puppy veel aandacht nodig heeft maar zoveel :( Ik kan de pup gewoon niet de hele dag vermaken, corrigeren en uitlaten wanneer de hond wil, en mijn dochter krijgt ook ineens een stuk minder aandacht waar ik me super schuldig bij voel. De pup wil alleen maar bij me zijn dus alleen laten word gejank en geblaf. Maar als ik met mijn dochter bezig ben kan het niet anders. En mijn dochter stop ik in bed, haal ik uit bed, geef ik de fles en brengt daarnaast de meeste tijd in de box door. Dat voelt absoluut niet goed.

Daarom zit ik ook met een volgend dilemma. Kan ik de pup beter weg doen? Nu is ze nog aan het wennen en ik hecht me heel snel aan een dier dus ben bang dat als ze er wat langer is ik dat niet meer kan.
    Of is het even moeilijk maar zal dit al snel beter gaan? Hoelang zal de pup zoveel aandacht opeisen?
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Ik vind het echt heel moeilijk want ik wil niet zomaar een hond weer weg doen. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

2. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Tja... het is geen ideale combinatie 2 pups :D in huis. Een hondenpuppy vergt al veel tijd van je, die wordt 'sneller' volwassen en moet je dus gelijk dingen gaan leren (nadat hij gewend is natuurlijk). Ze kunnen niet gelijk alleen en als je pech hebt duurt dat heel lang en als je mazzel hebt leert hij het heel snel. En ja, pups hebben veel aandacht nodig, mensenpups en hondenpups.
    Alleen het zindelijk maken van de pup is al heel veel werk, na ieder slaapje, na ieder speelkwartiertje, na ieder hapje slokje naar buiten om te plassen/poepen.

Maar goed, bovenstaande weet je inmiddels. Als je het mij had gevraagd voordat je er aan was begonnen had ik het je afgeraden. Het is gewoon veel, het zijn als het ware 2 baby's. Alleen de ene is een hond en moet anders opgevoed worden dan de baby. Dus dubbel zoveel werk.

Snap niet helemaal wat je bedoel met 'De pup wil alleen maar bij me zijn dus alleen laten word gejank en geblaf. Maar als ik met mijn dochter bezig ben kan het niet anders.'
    Je kan de pup gewoon mee laten draaien in het huis toch? En als jij met je dochter bezig bent is de pup er toch ook gewoon bij...behalve als je boven bent natuurlijk.

Ik zou even met de fokker overleggen waar de pup vandaan komt. Als het je nu al wat zwaar valt... wacht dan maar tot hij in de pubertijd komt :D . Misschien heeft de fokker nog een ander iemand die op de wachtlijst stond. Wat je zelf al aangeeft, het is nu nog op tijd voor de pup omdat hij er net is.

3. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ok ik zal verder geen commentaar geven op het feit dat je niet echt hebt nagedacht over de consequenties van een pup nemen.... "Aandacht opeisen", jeetje het is een pup, wat had je gedacht?! "Weer weg doen?" Heb je al een hond weggedaan? Helemaal niet zo slim dan om niet over de consequenties na te denken...

Bel de fokker, het liefst vandaag nog en geef aan dat het zo niet lukt en dat je je erg verkeken hebt op de aandacht die zo'n beestje nodig heeft.... Hopelijk kan hij snel een ander gezin blij maken dat wel tijd heeft.... En denk de volgende keer ajb goed na voordat je een dier in huis neemt

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Hier kriebelt het ook alweer een paar jaar voor een pup maar wij willen echt wachten tot de jongste uit de luiers is en 's middags niet meer slaapt. Zou niet weten hoe ik anders de kinderen en de pup zou moeten combineren.

Vrees dat je nu zal moeten doorbijten of anders de fokker moet bellen. Sterkte met je beslissing!

5. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou nu even voor mijn kind kiezen. Een pup heeft gewoon veel aandacht nodig en die moet ook opgevoed worden!! Als je daar niet genoeg tijd aan besteed weet ik niet wat voor hond dat wordt...

Nu het nog zo pril is, zou ik de fokker bellen en snel de knoop doorhakken.

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik moet ook zeggen dat jullie keuze erg ondoordacht overkomt. Ik weet niet of een van jullie al eens eerder een pup heeft opgevoed, maar dan hadden jullie dit kunnen weten. Zo niet, dan had je er wel achter kunnen komen door goed te praten met mensen met ervaring.

Maar goed, komt hij/zij bij een fokker vandaan die de boel serieus neemt? Meestal zal zo'n fokker nl geen pup verkopen aan mensen met zo'n jong kindje. Dat is een slechte combi. Als het een verantwoordelijke fokker is, dan zou je je pup kunnen terugbrengen. De fokker zoekt er dan een nieuw thuis voor.
    Gezien de snelheid waarop jullie de pup hebben gekocht, ben ik bang dat hij daar niet vandaan komt, maar meer bij een vermenigvuldiger van honden. Vergeef me als ik dit verkeerd zie.

Andere adviezen heb ik niet, maar als je je nu al zo voelt, doe het dan zo snel mogelijk.

7. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    #7 lievemama19, 4 jun 2013
    Laatst bewerkt: 4 jun 2013
    Helemaal eens met wat hierboven gezegd is..

Misschien ook eventjes de tijd gunnen..
    Je hebt de pup sinds zaterdag pas!? Dat is net 3 hele dagen..
    Eventjes wennen aan het uitlaten en de aandacht..

Hier geen baby, maar ook niet altijd de hele dag tijd voor onze pup,
    deze vroeg in het begin ook de hel dag aandacht..
    Na een week ging het al veel beter, en nu gaat het helemaal super.
    Beetje regelmaat vinden in uitlaten en spelen ed

Zorg trouwens ook voor genoeg speeltjes, kauwbot ed..
    helpt hier ook heel goed

8. Babystew

Babystew Niet meer actief

Zo snel mogelijk een heel goed huisje voor je puppy zoeken en dan een hele tijd geen pup meer nemen tot je dochter een stuk ouder is..

9. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    @ Roxxyrox, jeetje heee denk je nou echt dat ik daar niet aan heb gedacht? Ik heb heus wel tijd voor de hond. Je moet niet zo snel oordelen terwijl je er nog nauwelijks van af weet.

Ik ben altijd met honden opgegroeid maar het is gewoon erg lastig omdat ik alleen thuis ben alles alleen te moeten doen en te combineren met de zorg voor mijn dochter. Als ik mijn dochter de fles geef of haar naar bed breng of in badje doe of weet ik veel, dan kan de hond al niet alleen zijn. Ze maakt alles kapot en begint hartverscheurend te janken. Ik wist dat ik veel aandacht aan de hond zou moeten geven maar ik merk nu dat het ten koste gaat van mijn dochter. Ik had verwacht het wel te kunnen combineren en dat de hond zichzelf ook wel even zou kunnen vermaken als ik bezig was.

Ik zou een hond nooit zomaar weer weg doen, zo ben ik niet.

10. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    En ik heb de hond trouwens particulier gekocht.

11. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Sorry , de hond wegdoen ???
    Zo een beestje wordt bij zijn moeder weggetrokken , en wordt dan nu dus weer weggehaald bij zijn "moeder" .
    Het is logische dat hij achter je aanloopt hij is zijn moeder kwijt en gaat jou nu als moeder zien .

Het is vast een lastige situatie maar je komt er wel . Net zoals meiden met een 2ling of zelf 3ling er ook komen .

12. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    En ik zou het dan proberen te verdelen . En activiteiten met ze 3e doen wandelen met de wagen en de hond .

Ik weet dat veel mensen er anders over denken maar ik vind een dier die je neemt even goed je verantwoordelijkheid als je kind .
    Dus zal de aandacht verdeelt moeten worden en net als met een broertje of zusje nemen zullen ze de aandacht moeten delen .

Kunnen ze niet samen in de tuin op een kleedje bijvoorbeeld ?
    Het lijkt me erg zwaar , maar het is wel leuk om samen op te groeien ook voor je dochtertje . En kindjes schijnen er erg sociaal door te worden ;).

13. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    tjah van te voren kan je weten dat een hond een berg tijd kost, maar dat is best te combineren hoor. gewoon zoals lisanne zegt: tijd verdelen en met z'n 3en wandelen

14. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Je hebt gewoon 2 baby's in huis. Zou dus zelf zowel kind als pup betrekken bij de verzorging van een ander.

Maar na 3 dagen al praten over de pup wegdoen? Klinkt niet echt als een doordacht besluit! (buiten het feit dat het beestje dan mogelijk voor zijn leven getekend is)

15. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uhhh je zegt zelf dat het je tegen valt en dat het meer tijd kost dan je had gedacht.... Dus denk dat Roxy wel een punt heeft. En als je zoals je zegt altijd op gegroeid bent met honden weet je toch dat een pup maar ook een volwassen hond!!!! tijd kost!!! Vind het zielig voor de pup kennelijk heb je er niet zo goed over nagedacht als jezelf zegt, jammer. Na mate de pup ouder wordt zal het makkelijker worden en zul je misschien meer regelmaat krijgen maar ook dan heeft een hond nog veel aandacht en liefde nodig. En helemaal een goldenretriever, heb je je verdiept in dat ras... Dan weet je als het goed is dat het hele actieve honden zijn die erg op mensen is gesteld. Sorry no mercy van mijn kant. Vind het dom van je en zielig voor de hond!

16. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Uit je verhaal komt naar voren toe dat je er niet bij stil hebt gestaan dat een puppy aandacht nodig heeft... Dat is toch logisch... Ik vind het vrij ondoordacht ja... Een puppy is een beetje een baby, je moet hem opvoeden. Puppy's maken nou eenmaal dingen kapot, volgens mij hoort dat een beetje erbij! En het janken? Het arme dier is net bij zijn moeder weggehaald en wil aandacht, logisch toch?

17. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wat een verschrikkelijke ondoordachte keuze toch weer waar uiteindelijk de hond de dupe weer van zal worden?!

Als je bent opgegroeid met honden dan zou je toch denken dat je weet dat een puppy aandacht nodig heeft, veel aandacht!

Als je na een paar dagen het al "zat" bent denk ik dat je hem beter nu weg kan doen dan na een aantal weken/maanden.

18. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Ik moet ook zeggen, vind het niet echt handig, dat je er niet wat langer over na hebt gedacht, zeker als je zelf met honden bent opgegroeid, dan weet je dat ze aandacht vragen, zeker een pup, maar wat denk je over ruim een jaar, dan heb je een kruipende dreumes maar ook een puberende hond, als je het nu al lastig vind.....

Hoop dat je een goede keuze maakt voor de hond, want zoals eerder werd gezegd, de hond word er altijd de dupe van.

Mocht je besluiten hem toch te houden, neem aan dat je wel een bench hebt gekocht voordat je de hond ophield. Anders is dat misschien nog een idee, het is dan zeker niet de bedoeling hem daar de hele dag in te doen, maar op korte momenten waarop het echt even niet anders kan, zoals tijdens badderen van je kindje.

19. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    als je je hond bij een fokker had gekocht dan had je vast een 'andere' pup toegewezen gekregen. Een die past bij een gezin, maw een ander karakter dan dat deze waarschijnlijk heeft. Particulieren kijken daar niet naar en ik gok zomaar dat je hem zelf hebt uitgekozen...

Je laat weten dat je met honden bent op gegroeid, dan had je bovenstaande toch wel kunnen weten lijkt me.

Iedere hond/pup heeft zijn eigen karakter en als dit een pittig ding is, tja dan heb je je handen nog wel even vol.

Het is logisch dat hij beneden staat te piepen en janken als jullie boven zijn. Weet hij veel! Dat zijn dingen die ze moeten leren. Ook golden retrievers worden niet opgevoed en al geboren. Weet er alles van, hier ook 2 van die moppies.

20. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Jemig,ik zeg toch niet dat het niet logisch is dat de pup zoveel aandacht vraagt? Ik zeg toch ook niet dat de pup de aandacht niet krijgt? Ik zeg toch ook niet dat ik de pup meteen weg doe? Sommige mensen staan al zo snel lekker makkelijk te oordelen.

Het probleem is gewoon dat doordat ik zoveel met de pup bezig ben, mijn dochter er de dupe van wordt! Ik ben gewend om lekker veel tijd met haar door te brengen en nu is het fles geven in en uit bed halen en hups de box weer in omdat ik weer druk ben met de hond. Dus niks zielig voor de hond! Zielig voor mijn dochter! De hond wordt er echt de dupe niet van en gaat heus niet zomaar de deur uit. Alleen als het echt niet anders kan.

Ik ben alleen op zoek naar ervaringen van moeders die ook een pup/hond hebben met zo'n kleine en vraag me af hoe die dat combineren. Zo niet? Hou dan liever je mond want ik heb niks aan al die commentaar.

@lisanne 123 en lieve mama19, bedankt voor de tips, daar heb ik tenminste wat aan

Deel Deze Pagina