Grrrrr blijf van dat aanrecht af!

Discussie in 'De lounge' gestart door Ytest, 7 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Als ik ergens niet van gediend ben, is het dat m'n katten op de aanrecht komen..

De oudste heeft dat nooit gedaan, maar die jongste, grrrrr..

Wat als 'nekvel pakken', boos praten, koppie onder de kraan allemaal niet werken???

Tik op de neus? Niet aan mij besteed! Manlief wil dat nog wel 's doen als ie het echt, maar dan ook echt beu is, maar ook dat werk niet!

Beestje weet dondersgoed dat het niet mag.. Want als je onverwacht de keuken in komt jumpt hij er al af om te verstoppen...

Ik weet het niet meer.. :(

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hem flink laten schrikken, een bidon of flesje vullen met wat knikkers en naast hem neer gooien als hij het weer doet.. Of iets gooien.. Niet op maar richting de kat.

Succes!

Ohja, en proberen niks te laten liggen..

3. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Keuken is helemaal schoon, zonder voedsel of iets.. Maar hij is zo erg, dan ben ik net klaar met het hele aanrecht afdoen, kom ik 5 min later zie ik weer die pootjes!

We hadden ook een plantenspuit... Doet hem niets! Gaat ie in een hoekje zitten poetsen en als ik m'n kont keer zit ie er weer op! :(

Dat met de knikkers, herrie, zou ik nog kunnen proberen.. :)

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Aluminium folie losjes op het aanrecht leggen zodat als hij erop springt zich kapot schrikt van het geluid en gevoel.

5. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik betwijfel of ie dat niet machtig interessant gaat vinden ;) maar ga het zeker proberen! Bedankt :)

6. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Hier ook heel erg bekent, en vooral als ze net buitenzijn geweest.
    het eerste wat ze dan doen is even neuzen of er nog iets in de wasbak te smikkelen is. vervolgens pootjes op het aanrecht en op de witte kastjes grrr. Ik geloof dat ik wel serieus 10 keer op een dag met een doek over mijn aanrecht heen ga.
    Ik heb De tip ook nog niet gehad en haal ze er ook telkens vanaf.

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Inderdaad aluminium folie, dat vinden ze vreselijk!
    Heeft bij onze kat ook geholpen.
    Die slaapt s'nachts op een kussen in onze dichte keuken, maar ze komt nooitmeer op het aanrecht.

8. mel05

mel05 Fanatiek lid

13 nov 2009
    3.253
    1
    38
    Helaas hielp de aluminiumfolie hier maar kort, na een week lag ze er gewoon bovenop! Ik lees mee voor DE tip aangezien ik me er ook vreselijk aan irriteer..

9. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Pfff herkenbaar! Hier hebben we de honden die als ze het door hebben, er op af sprinten om politieagentje te spelen. Maar toch doen ze het nog, irritant..

10. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Precies de reden waarom ik geen katten wil... alles geprobeerd in het verleden maar meneertje kat bleef het gewoon doen. En dan het liefst vanuit de kattenbak zo op het aanrecht... echt om wanhopig van te worden.

11. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Hier werkt alleen de plantenspuit (tijdelijk)
    Aluminium folie werkt ook niet, daar gaan ze mee spelen!

12. Username

Username Niet meer actief

#12 Username, 7 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 feb 2013
    Hier werkt ook niks. Ze weten het dondersgoed. Zodra we beneden komen horen we ze van t aanrecht springen en kijken ze alsof ze van niks weten. Ze doen t niet als wij in de buurt zijn, maar zodra we de kamer of t huis uit zijn... Tuig is t :p
    Kwaad worden, water, folie, etc. Niks helpt. Dus nu het aanrecht maar zo leeg mogelijk houden en schoonmaken voor gebruik. Het is niet anders. Niet dat we het nu wel goed vinden, we laten ze nog steeds schrikken als we ze betrappen. Maar t is nu eenmaal zo dat ze het lastig afleren...

13. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier werkte het door een paar weken het hele aanrecht vol te leggen met natte doeken.

14. alicianoell

1 sep 2009
    76
    0
    6
    limburg
    Ik lees mee voor een tip, die twee van mij doen het ook contstant.

15. knap

knap Niet meer actief

Stiekem vind ik het altijd wel grappig om te lezen dat die eigenwijze katten niet van hun stuk te brengen zijn.

Gewoon laten schrikken elke keer. Slaan of iets zou ik niet doen. Dat vind ik zielig.
    Wel eens gehoord leg ballonnen neer. Die klappen dan en dan schrikken ze zich ook een ongeluk.

En anders theedoeken neer leggen en weg halen als je wat moet gaan doen zo dat de pootjes niet op het aanrechtblad terecht komen en het hygiënische is.

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Waarom niet de keukendeur dicht als je weg gaat?
    (Ok.. Voer/water in de gang dan dus..)

Hier gaan 's avonds als we naar bed gaan en overdag als we weggaan... Gewoon alle deuren dicht en kunnen ze enkel nog in de gang boven en beneden.
    Heb ik een goede bui dan laat ik de douchedeur voor ze open maar dat is wel.

17. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Pffoe ja hier doen ze en soms ook..
    Ik duw ze er meteen af, en zeg alleen maar 'uhh' en dan gaan ze snel weg, ze weten dondersgoed dat t niet mag, maar vriendlief laat ze in de ochtend gewoon zitten..... dusja dan leren ze het nooooit! Hij vind het wel 'lief' dat ze hem 'smorgens zo komen begroeten...... grrrrr :p

Edit; wij hebben een open keuken, dus deur dichtdoen kan niet, en ik wil ze ook niet elke nacht boven hebben, want de ene vind t leuk om dan met zn nagels in vloer zitten te krabben, en daar word je ook niet vrolijk van :D

18. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik heb ooit de tip gelezen om er ballonnen weg te leggen en te laten klappen als ze op het aanrecht springen.. Geen idee of het werkt..

19. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Nou dat vind ik dus inderdaad nog het aller smerigste!! :( en idd open keuken..

En dan idd vele malen per dag dat blad poetsen en dan denkt mrtje heeeej er is activiteit geweest in de keuken, even kijken of ik iets mis.. Vrouwtje in de buurt? Nee en hoppa.... :x

20. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Dat is ook een goede!! :)

Ik ga gewoon alle dingen die hier staan die ik nog niet heb gehad proberen.. Hopelijk is ie gevoelig voor iets.. :)

Deel Deze Pagina