de reumatoloog heeft mij steunzolen geadviseerd. Ben alleen bekend met de podotherapeut vanwege nagelproblemen. Zou ik hier ook terecht kunnen voor steunzolen? En waar moet ik aan denken qua kosten? En qua schoenen? Passen ze in alle schoenen of heb in hier speciale schoenen voor nodig. En hoe doen jullie dat met gebruik van verschillende schoenen? Ik loop regelmatig op andere/verschillende schoenen. Wissel je de zooltjes dan elke keer?
Ik heb ze 2 jaar geleden gekocht bij een podotherapeut en kreeg ze vergoed van de verzekering. Was iets van 220 euro dacht ik. Zelf wissel ik ze telkens om in mijn schoenen. Heb geen speciale schoenen nodig gelukkig.
Mijn dochter (13 jr) heeft ook steunzolen via een podotherapeut. We moesten per paar iets van €70 zelf betalen geloof ik. Ze heeft 2 paar gekregen van ons. Das net ff wat makkelijker.
Even kijken of je verzekering ze (deels) vergoedt. De kosten verschillen wel. Podoloog maakt ook zolen, net als de podotherapeut. Via die laatste krijg je ze vaker via de verzekering vergoed. Je hebt soms wel iets ruimere schoenen nodig of iets voor een hogere wreef, zoals veters. Nog een tip voor als je ze hebt, van die kousenvoetjes van katoen kopen, om de bovenkant van de zolen doen en zo in je schoenen. Kun je gewoon wassen en de bovenkant van je inlegzool blijft ook langer mooi.
Ik heb ze een poosje terug gekregen en moest incl 2 bezoekjes €330 betalen. Ben heel uitgebreid verzekerd, maar kreeg toch maar iets van €100 vergoed. Dure krengen haha.