Hoihoi, Ons geboortekaartje is heel ''simpel'', niet teveel tekst eigenlijk alleen het broodnodige.. Nu heb ik een lijstje gemaakt op lijstje.nl en wilde daar toch graag iets bij zetten wat het wat minder ''dwingend'' maakt. Het is echt als tip bedoelt en niet als moeten natuurlijk! Maar nu vond ik dit: Cadeautip: lijstje.nl/...... toch een beetje dwingend overkomen. Kan ook aan m'n hormonen liggen Wie heeft suggesties voor een kort maar krachtig zinnetje wat het even wat losjes maakt? Alvast bedankt voor het meedenken! In eerdere posts over dit onderwerp zag ik veel reacties voorbij komen van ''ik zou het niet op het kaartje plaatsen''. Dit mag wel achterwege worden gelaten
Ik vertel nu zo nu en dan tijdens de zwangerschap al dat we een lijstje maken met dingen die we nog kunnen gebruiken. Ik vind het zo zonde dat we vaak van die geborduurde rompertjes/slabbetjes enz krijgen van "Mijn opa/tante/oma" die zijn super duur en ik vind ze echt afgezaagd...
Geen tip, want ik vind het suf staan (sorry je wilde dat niet horen). Maar wel even wat wij deden. Hier aan ouders en vrienden die heel dichtbij staan wel verteld dat we een lijstje hebben gemaakt. Zij konden dat aan sommige al luchtig laten weten. Vroegen mensen aan ons of we wensen hadden, wezen we ze op het lijstje. En de rest heeft lekker naar eigen inzicht gedaan. Maar de meeste mensen hebben om een tip gevraagd en kregen dus het lijstje. Nu ik typ, misschien een zinnetje in de zin van. Wij zijn al heel gelukkig als je (naam kind) komt bewonderen, maar mocht je iets willen schenken vragen we je aan dit lijstje te denken.
Ik denk niet dat er een zinnetje bestaat dat het niet-opdringerig maakt. Ik vind het altijd opdringerig overkomen.. Mocht je echt per se zo'n lijstje willen, zou ik het persoonlijk tegen mensen zeggen, die aan je vragen of er wensen zijn.
Ik vind het vreemd dat dat in Nederland zo'n issue is... Langs de ene kant zie ik iedereen hier op het forum klagen over suffe kraamcadeaus, maar langs de andere kant is het bijna een schande om een lijstje op het kaartje te zetten. En ik maar denken dat Nederlanders assertiever zijn dan Belgen, haha :-D Hier is het niet meer dan normaal dat je en geboortelijst legt, en die gegevens staan dan ook,gewoon op het kaartje of op een apart kaartje bij het geboortekaartje. Als je het iets minder 'dwingend' wil maken, zou ik er inderdaad gewoon 'vrijblijvende cadeautip' bij zetten. Die geforceerde rijmpjes vind ik meestal maar stom
Inderdaad. Moet toch iets typisch Vlaams zijn En inderdaad, van die rijmpjes vind ik absurd. En bovendien: je wilt toch niet zo veel plaats van je kaartje opofferen voor zoiets?
Ik lees mee. Aangezien wij ons vierde kindje krijgen en al kleertjes, speelgoed e.d. genoeg hebben, zouden wij graag op het kaartje willen vermelden dat we graag een kadobon van de babywinkel hier in de buurt willen hebben.
Dat kaartje is voor altijd dus: geen cadeautip. Als je er op zet dat iedereen even moet bellen voor een afspraak dan kun je het dan gewoon zeggen.