Het valt me op dat veel zwangere vrouwen geen pijnstillers nemen, omdat ze denken dat het slecht is voor het kind. Dan heb ik het over paracetamol bijvoorbeeld. Doen jullie dat ook? Ik persoonlijk vind het nogal overdreven om maar helemaal niks meer te nemen, maar goed ik ben daar te nuchter voor denk ik. Bovendien heb ik 1 keer in de maand wel een keer hevige hoofdpijn, waardoor ik echt niet denk, goh laat ik maar geen paracetamol nemen. How about you?
Als het nodig is (bij griep of hoofdpijn, enz) neem ik gewoon paracetamol. Niks sterkers, maar paracetamol kan gewoon. Natuurlijk niet de maximum dosering overschrijden
Ik neem als het nodig is echt wel een paracetamol hoor.. Die mag je gewoon hebben tijdens je zwangerschap... Het is trouwens veel beter als je een pijn op voelt komen om meteen een paracetamol in te nemen want dan onderdruk je de pijn meteen en ben je maar een halve of hele paracetamol nodig... Wanneer je wacht laat je de pijn opkomen.. is deze uiteindelijk veel sterker en heftiger en kan je het met 1 paracetamol niet meer aan en zul je er meer moeten nemen... of met de pijn moeten blijven lopen...
Ik ben helemaal geen pillensikker ook niet als ik niet zwanger ben maar neem liever niks en mocht ik echt heel erg veel of heel lang ergens last van hebben neem ik tijdens zwangerschap heel soms een paracetamolletje maar bij mijn zoontje is dat maar 3 x geweest in de hele zwangerschap! ik weet dat het geen kwaad kan maar toch liever niet eigenlijk.
Ik merkte wel dat ik er iets voorzichtiger mee was. Met flink hoofdpijn pakte ik eerder m'n rust, om het op die manier tegen te gaan. Maar als dat niet werkte dan pakte ik echt wel paracetamol. En datzelfde gold ook voor die keer dat ik flink keelpijn had en een flinke verkoudheid. Dan werkt het toch pijnstillend en kon ik makkelijker slapen. Iets wat ik ook wel erg belangrijk vond! Ik lees en las hier ook weleens dat meiden echt pijn hebben (kiespijn ofzo) en dan toch maar niets willen pakken omdat het niet goed zou zijn, dat vond ik dan weer moeilijk te begrijpen, waarom je zelf zo kwellen? Dat lijkt me ook niet al te goed voor je kindje.. Maar oke. Iedereen is anders natuurlijk
Ik zou wanneer het nodig is best een paracetamol nemen. Maar niet gewoon voor hoofdpijn, gewoon omdat ik daarvoor normaal ook nooit iets neem. Maar de pijn in mijn buik/aan mn darmen die ik eigenlijk dagelijks heb alleen soms echt niet te houden is dan wil ik daar wel iets voor nemen normaal gesproken alleen dan wat anders als paracetamol. Heb dus deze zwangerschap een enkele keer ook diclofenac gebruikt. En verder nu ivm koorts al de hele zwangerschap, standaard op 2x1000mg paracetamol per dag, was eerder 4x per dag maar nu minder.
ik pas wel op dat ik niet teveel slik, maar ik kan bvb behoorlijke migraine krijgen en de lichamelijke stress die daarbij komt kijken is voor de beeb veel schadelijker dan die paar paracetamolletjes die ik dan naar binnen werk... ik hou me zeker aan de voorgeschreven dosis en kijk ook uit dat ik niet dagenlang achterelkaar slik... maar toen ik 3 dagen lang flinke koorts had, heb ik er toch maar een paar per dag naar binnen gewerkt...
ik moet van de gyn al 8weken 8 paracetamol perdag slikken dus ik heb geen keus ja morfine dat zie ik ook niet echt zitten. ik ben voorzichtiger geworden met medicijnen maar zal het niet laten
In het ziekenhuis kreeg ik 1gram dafalgan per 6 uur en de gynaecoloog zei dat het absoluut geen kwaad kan.
liever niet (maar dat is niet zwanger ook zo) maar als je altijd pijn hebt en het word TE erg of je hebt koorts is een PCM innemen zelfs verstandiger (je VK ziet liever geen koorts van boven de 38 graden bij je voor meer als 3 dagen) als een PCM dat kan verhelpen of verlagen is het dus verstandiger zelfs
ze zeggen dat je beter een paracetamolletje kan slikken als dat je koorts heb want koorts is slechter voor de baby ik weet het ook niet ben maar een keer ziek geweest en dat was bij me dochter en toen heb ik wel paracetamol geslikt dus xx
Ik neem normaal gesproken zelden een pijnstiller, dus nu ook. Hoofdpijn is bij mij een symptoom van bijvoorbeeld stress of te weinig nachtrust. Als ik daar last van heb, ga ik na wat de oorzaak kan zijn en doe daar iets aan door bijvoorbeeld een dutje te doen, een warm bad te nemen of te mediteren. Dat geldt eigenlijk ook voor andere pijntjes. Gelukkig heb ik die heel weinig.
Ik heb al heel lang geen last van hoofdpijn gehad, maar sinds ik zwanger ben, komt het zo af en toe weer voor. Ik weet waar het vandaan komt: Ik ga iets moeilijker naar het toilet op het moment, en als ik echt flink verstopt zit, dan slaat de spanning uit mijn darmen op mijn hoofd. Als ik naar het toilet kan, dan ben ik het gelijk kwijt. Maar ja, het lukt niet altijd gelijk om het eruit te krijgen, dus dan slik ik maar een paracetamol. Ik kan bijvoorbeeld op mijn werk ook niet een half uur op het toilet gaan zitten wachten tot het eruit is.
Ja hier hetzelfde hoor. Ik heb een "hoofdpijnverleden", dus kan voor mezelf redelijk snel vaststellen of het een "voorbijgaand iets" is of dat ik er zonder pijnstiller echt niet vanaf kom..... en dan nog stel ik het innemen van een paracetamol zo lang mogelijk uit. Daarnaast heb ik in oktober ook nog Codeïne voorgeschreven gekregen ivm hardnekkige hoestbuien. Als het moet, dan moet het.... en inderdaad gewoon goed opletten op de maximum dosering!
ik slik normaal al bijna nooit paracetamol, en nu ik zwanger ben helemaal niet. Ik ben er niet van overtuigd dat het schadelijk is oid, maar het is meer een gevoelskwestie. Zelfs tijdens mijn oorontsteking geen pijnstiller genomen, en stiekem was ik daar best trots op
Hoi, Ik heb eigenlijk sinds ik zwanger ben regelmatig last van hoofdpijn ( mn bloeddruk is goed) dus als ik er echt last van heb neem ik een kinderasperientje, zo'n smelttablet. En dat helpt ook. Gr, Manon
diclofenac mag je absoluut niet hebben ik slik het al 2 jaat en mag het nu dus helemaal niet meer vandaar dat ik nu op 8 paracetamol zit
ik heb tot nu toe nog niet hoofdpijn gehad dat ik een pctml in wilde nemen.. Voor mn zwangerschap had ik dat wel.. Of t nu samen hangt ,met t zwanger zijn dat ik nu veel minder hoofdpijn heb weet ik niet.. maar vind het in ieder geval niet erg..