Slapen jullie baby's / kindjes overdag in bed, of in de box?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaSuusjuh, 25 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaSuusjuh

MamaSuusjuh Actief lid

23 jul 2008
    142
    0
    0
    Huisvrouw, Moeder, Interieurverzorgster
    Eindhoven
    Hoi Allemaal :rolleyes: ,

Mijn dochtertje van 7 maanden krijgt 's ochtens rond 8 uur haar eerste fles, en slaapt dan bij mij in bed nog door tot 10 of 11 uur.
    Daarna gaan we naar beneden, en gaat ze pas na haar laatste fles weer naar bed.
    Tussendoor slaapt ze dus gewoon wanneer ze moe is in de box.

Is dit goed of slecht? Wat zijn de nadelen? Wat doen jullie?

Groetjes Suzanne

2. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    jeetje wat is goed, wat is slecht, ik denk dat daar de meningen over verdeelt zijn en dat de veel mensen vinden dat een kind overdag in zijn bedje hoort te slapen. hier was en is het precies zoals bij jou eigenlijk, de kleine slaapt gewoon daar waar ze in slaapt valt de ene keer is dat in de box, de andere keer is dat in de wipstoel of in de schommelstoel. wij hebben haar alleen heel soms in het begin nog wel eens in bed gelegd als het echt druk werd door visite maar na de grootste aanloop gewoon lekker op de dag bij ons en dat is nu nog steeds zo, ze komt smorgens rond een uur of 7 haar bed uit en gaat er savonds rond een uur of half 8 - 8 uur weer in en voor ons werkt dat gewoon perfect als we ergens heen moeten hebben we nooit geen problemen dat ze niet wil slapen of dat we naar huis moeten omdat het tijd is voor een slapie. dat doet ze gewoon overal.

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Mijn zoontje slaapt thuis eigenlijk altijd op bed, hij is nog nooit in de box in slaap gevallen. Hier verschillen de meningen inderdaad over, maar ik ben er voor dat mijn kind gewoon in zijn bed slaapt en niet in de box of in de wipper.
    Uiteraard slaapt hij ook in de auto en in de wandelwagen, maar thuis altijd op bed.
    Dit betekent overigens niet dat hij nergens anders kan slapen. Hij kan overal slapen. Hij gaat ' s avonds gewoon mee naar vrienden en slaapt zonder problemen in een campingbedje of in de wagen.

4. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    de onze slaapt ook overdag in de box. hij slaapt gewoon overal doorheen. gaat prima hier :D

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.811
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier sliep Fae af en toe in de box, als ze in slaap viel, liet ik haar liggen. Maar ze slaapt dan allemaal korte slaapjes en is s avonds uitgeput. Ze lijkt best gevoelig te zijn voor prikkels, ze is ook enorm nieuwsgierig en blijft maar rondkijken. Dus ik volg nu toch het advies van het cb maar op en probeer me te houden aan: Het bed is om te slapen en de box is om in te spelen. Zodat ze ook overdag leert om in slaap te vallen in haar bedje en langer dan 30 minuutjes te slapen.

Houd wel in dat ik regelmatig naar haar toe moet om haar speentje terug te geven. Maar het lijkt snel beter te gaan.

6. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Heerlijk toch, je kindje bij je in bed! Zolang ze daar veilig ligt! :D

Mijn zoontje slaapt overdag eigenlijk altijd in zijn bedje. Heel soms in zijn box, maar dat is meer een uitzondering.

Mij lijkt het persoonlijk beter wanneer je kindje in zijn bedje ligt.
    Ten eerste omdat in haar bedje een babymatrasje ligt, dat is beter voor haar ruggetje, lijkt mij.
    Ten tweede is het naar mijn mening goed voor je kindje als zij in een rustige omgeving slaapt, zonder al te veel omgevingsgeluiden. Zelf vind ik het ook fijner om lekker in mijn rustige slaapkamer te liggen dan in de woonkamer.

Mijn zoontje ging met een maand op zijn eigen kamertje slapen, we hebben een goede babyfoon en als ik onzeker ben, neem ik gewoon even een kijkje in zijn kamer om te zien of het hem goed gaat.

De eerste maand bij ons op de kamer, kon ik een kanon afschieten naast zijn bed, hij sliep door alle herrie heen (stofzuiger). Zijn gehoor is prima hoor! :)

Succes1

ps: wat een prachtig mooi kindje heb je!

7. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    :oops: Ik keek naar je banner en zag 5 weken staan, heb helemaal over die 7 maanden gelezen. Je bent dus weer zwanger. Mijn excuses voor mijn slordigheid.

8. MamaSuusjuh

MamaSuusjuh Actief lid

23 jul 2008
    142
    0
    0
    Huisvrouw, Moeder, Interieurverzorgster
    Eindhoven
    Ja het is een beetje onduidelijk, ik heb al een aantal banners zien staan waarop staat dat iemand zwanger is én waar je op kan vermelden hoe oud je kindje is. Maar ben er nog niet uit hoe ik dat kan doen... :D

Maar bedankt voor jullie reacties, ik zal ook eens proberen haar overdag in bedje te leggen, kijken wat ze doet...

Groetjes Suzanne

9. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    waarschijnlijk zal ze het niet eens erg vinden. hier slaapt ze dus in principe altijd gewoon daar waar ze in slaapt valt omdat als ik haar zelf te slapen neerlegde in haar bed was het gewoon hommeles, terwijl ik als ik haar tijden gewoon aanhield en dat verschilt gewoon ontzettend het goed ging maar de keren dat het hier druk was in verband met verjaardagen enzo legde ik haar wel naar bed als ik zag dat ze moe was en dan sliep ze ook, moet wel zeggen dat ze dan best wel vlot wakker is, en ik denk zelf omdat het daar misschien te stil is omdat ze best wel geluid om haar heen gewend is, maar dat is voor elk kind natuurlijk weer anders.

10. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Na de eerste ochtendvoeding slaapt Danique ook nog even bij mij in bed.
    Overdag 'speelt' ze wel in de box maar in leg haar altijd in haar eigen bedje te slapen. Beneden slapen werkte hier niet, te onrustig voor haar.

11. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Bij ons slaapt onze kleine man in de huiskamer in en kinderwagen bak zo heeft ie toch een aparte plek om te slapen maar toch issie gewoon in de huiskamer...heb gewoon gedaan wat ik het prettigst vond...

12. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    in het begin sliep Thomas ook beneden in de wagen (nooit in de box eigenlijk). Op een gegeven moment gaf hij zelf duidelijk aan dat dat te onrustig werd, dus vanaf die tijd slaapt hij in zijn bedje.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lekker toch als ze in de box en bij jou in bed kan slapen! Ik zou wel af en toe ook in haar bedje laten slapen overdag, maar dat zal wel goed gaan denk ik.

Eva is overdag lang een moeilijke slaper geweest en heeft nooit in de box kunnen slapen. In de kinderwagen heel moeilijk en nu nog, slaapt er alleen in als ik lang ga lopen, en dan hooguit een half uurtje. En bij me in bed slapen kon ze tot 4 maanden ofzo (inderdaad 's ochtends even), daarna moest ze helemaal alleen zijn om te kunnen slapen.

14. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Persoonlijk vind ik het niks als mijn zoontje in mijn bed ga slapen, dat wordt vaak niet veilig bevonden met het risico op wiegendood.
    En ik vind een box ook geen geschikte plaats voor te slapen, omdat het ruggetje toch echt een goed matras nodig heeft.

15. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Als je op mijn banner klikt, dan kom je op de site waar je meerdere gelegenheden in 1 banner kan zetten.
    Bovenaan kun je dan op 'tickers' klikken.
    Dan moet je een keuze maken welke gelegenheid (birthday of pregnancy) je als hoofdbanner wilt maken. Dan kun je daarna selecteren dat je 2 data wilt toevoegen, waarna je na een paar stappen kan kiezen welke type data het moet worden.

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mijn kleine is natuurlijk nog een stuk jonger, maar hier slaapt hij overdag in een draagmand die in de box staat. Tenzij ik boven bezig ben met bv.de was dan slaapt hij in zijn ledikantje.
    Voor mij is het makkelijker als hij beneden slaapt omdat ik met mijn bekken zit en dus niet te veel de trap op en af kan.
    Als hij straks uit de draagmand gaat wil ik hem smiddags wel op bed leggen,omdat ik ritme en vastigheid een belangrijk iets vind.

17. bouchere

bouchere Niet meer actief

onze spruit slaapt gewoon lekker in zijn bedje.

groetjes
    diana

18. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Hier probeer ik regelmaat te maken.

8:00 fles.. dan in de box.. spelen of slapen maakt niet uit..
    11:30 flesje en om 12:00 in haar bedje tot de volgende fles..
    Dan mag ze weer in de box tot haar laatste fles voor het na bed gaan

19. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Ik vind het belangerijk dat Mijn zoontje van nu 13 maanden weet dat beneden in de huiskamer spelen is en in zijn bedje slapen.
    Hij weet dat nu ook heel goed en slaapt prima als hij in zijn bedje ligt.
    Aleen de eerste nacht na zijn geboorte heeft hij bij ons op de kamer geslapen en verder in zijn eigen kamertje.
    Ik denk dat rust heel belangerijk is voor een kindje en dat is dan toch in zijn eigen kamertje.
    Rust en regekmaat staat daar ben ik een grote voorstander van en op deze manier gaat dat erg goed vind ik zelf.

Maar goed dit is mijn menig en iedereen moet natuurlijk doen wat zij goed vind voor zijn kindje.
    Als moeder weet je het beste wat goed is voor je kindje.

Doei teddy.

20. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Mijn zoontje is nu 11 weken oud .
    Hij doet hazeslaaptjes in de box .
    Rond 11:30 gaat hij lekker naar bed en slaapt dan 2 uurtjes .
    De rest van de dag is hij eigenlijk beneden .
    Heel soms leg ik hem nog ff op bed .

Deel Deze Pagina