Zalmfilet klaarmaken

Discussie in 'De lounge' gestart door Luciaatje, 7 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Hallo meiden,

In een culinaire bui heb ik zojuist een zalmfilet gekocht voor het eten vanavond :D Nu ben ik niet zo'n culinair wonder, en heb dit eigenlijk nog nooit klaargemaakt. Het makkelijkst (afwas-besparendst :D ) leek mij om het alleen in de oven te laten garen; sommige sites zeggen dat dit kan (20-22 minuut op 220 graden) , maar andere zeggen dat je hem eerst in de pan moet aanbakken. Moet dat per se? Hoe maken jullie zalmfilet klaar?
    Laat de adviezen maar komen, ik krijg nu al trek :D

2. Sifra

Sifra Niet meer actief

Wij eten vanavond ook zalm. Ik doe de zalm gewoon rauw in de ovenschaal, kruiden naar smaak, een beetje olie en dan ongeveer een kwartiertje in de oven, beetje afhankelijk van de grootte.
    Eet smakelijk!

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Twee preie fijn snijden en even bakken in olijfolie tot dat het geslonken is. Blikje ansjovis erdoor en dat roeren tot het gesmolten is.
    dan de prut op twee stukken bakpapier leggen rn de zalm erop. Scheutje witte wijn erover (voor het stoomeffect) en zout en peper. Bakpapier dichtvouwen en 20 min op 190 graden.

lekker met gele rijst!

4. Aylen

Aylen Niet meer actief

Beetje zout en peper erop en dan op de grill. Beide kanten bruin laten worden, maar de binnenkant wel rose laten! Je kunt een goede zalmfilet gewoon klaarmaken zoals een biefstuk, zeg maar. Helemaal door en door gaar vind ik altijd erg zonde.

5. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Mmmm lekker! Wij eten ook zalm vanavond. Uit de oven met een laagje boursin erover (de saus) met pasta en broccoli. Heerlijk!

Ook lekker uit de oven met zout peper en knoflook 👍

6. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    In een ingevette schaal, in de oven op 200 graden voor 20 minuten, en dan nog 20 minuten op 180 graden.
    Wij smeren de zalm vaak in met soja saus en doen er dan een beetje peper en knoflookpoeder op. Boterzacht!

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Laag Philadelphia kruiden erop smeren, in aluminiumfolie pakken en dan 20 minuutjes in de oven op ongeveer 200gr. Jammie:)

8. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Gewoon in de pan gooien en bakken.

Ik koop ze meestal uit Aldi en die zitten "verpakt" en die laat ik stomen in de microgolfoven. Vind ik ook altijd heel lekker :).

9. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Leuk om te lezen! Dus toch wel meer mensen die alleen de oven gebruiken, ga ik denk ik ook doen! Over een uur ga ik aan de slag :D

10. Sifra

Sifra Niet meer actief

Idd de binnenkant een beetje rose laten i.p.v. volledig doorbakken, dat is het lekkerste!

11. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    zo min mogelijk rommel erop gooien beetje peper zout en miss wat andere kruiden nar smaak. beetje citroen en dan in de oven. en lekker rose laten. dan komt de vis het best tot zijn recht.

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik maak m ook alleen in de oven. Zalm insmeren met sojasaus en sinaasappelrasp op de bovenkant. Als ie uit de oven komt besprenkelen met sesamzaadjes. Jammie!

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ik kan niet goed koken...maar zalm wordt bij mij altijd super...

Ik koop verse zalmmoot...die marineer ik in de viskruiden bovenop.

Dan bak ik hem in de oilijfolie eerst aan 1 kant heel lang tot hij gaar is tot de helft ( kun je zien) ( het vuur zacht zetten dus)
    Dan omdraaien en bakken tot hij helemaal gaar is.

beide kanten zijn nu knapperig van buiten en boterzacht van binnen...heerlijk.

14. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Gelukt hoor meiden! Dank voor jullie adviezen :D
    Ik had hem 15 minuten in de oven op 220 graden, vooraf even gemarineerd in dille, zout, knoflook, beetje peper, vrij simpel dus. Hij was echt lekker zacht en toch goed gaar! Erbij had ik penne met spinazie en een soort wannabe- wittewijnsaus (bleef niet veel saus over zegmaar :p ) maar ik heb toch heerlijk gegeten :D

Deel Deze Pagina