Wat helpt bij bandenpijn en harde buiken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Danique85, 10 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danique85

Danique85 Lid

1 mrt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Please help me...

Ik ben nu 34 weken zwanger en de kleine man hangt enorm in mijn banden. Daarbij heb ik veel last van harde buiken bij de minste beweging al.. Afgelopen weekend zellfs een nachtje ziekenhuis gemoeten ivm weeen om de 3 minuten maar geen ontsluiting gelukkig.. Nu wel weer thuis met het advies heel veel te rusten maar alleen al een thee'tje zetten is al vervelend. Wie weet tips om dit te verzachten. Aan de bandenpijn zelf is niks aan te doen volgens de bekkenfysio..

Maar ik moet nog 6 weken!!!!!!
    Wie kent dit en weet tips??

2. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ja veel rust, echt heel moielijk en irritant...en iets straks aan doen, hielp mij voor de bandenpijn...mss heb je een band ofzo?
    niet te snelle bewegingen en snel gaan liggen heel ff rusten tot je harde buik over is...

ik had het ook veel..moest natuurlijk achter een dreumesje van 19 mnd aan hollen

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je hebt wel van dat ondersteunende zwangerschapsondergoed, of van die speciale banden voor om je buik. Niet die gewone buikbanden van stretchstof, maar echt die bedoeld zijn voor ondersteuning. Als je googelt, vind je ze vast wel :)

4. Buikband van Anita of Carriwell.
    Helaas veel rust, hier ook veel pijnlijke harde buiken en scheelt toch wel wat als ik meer rust neem. Theetje zetten moet je natuurlijk wel gewoon doen, maar daarna weer braaf de bank op ;)

5. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    ik heb het hier ook pas geleden in het zh moeten liggen ivm harde buiken/weeen ik heb hiervoor ook weeen remmers gehad maar je kan inderdaad niks doen helaas... ik zit nu al 4 weken thuis en zal dit ook blijven tot na de bevalling. ik heb voor de banden pijn wel een carriwell band gekocht ook omdat er in de joggingbroeken die je nu waarschijnlijk veel aan hebt geen steun hebt moet zeggen het doet wel iets maar snap helemaal je verhaal zelfs thee zetten is te veel
    ik heb nu overal stoelen in huis kan ik steeds even zitten

6. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Is je urine al eens geconroleerd op blaasontsteking?
    Dat kan ook harde buiken geven zonder verder klachten te hebben.
    Dat zat er o.a. bij mij achter, na een kuurtje zijn de klachten wel minder geworden...

7. Danique85

Danique85 Lid

1 mrt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor de tips ik ga morgen strompelen naar de prenatal om te kijken of zo'n band lekker aanvoelt. Ik vind namelijk de banden die in positiebroeken zitten verschrikkelijk zitten namelijk.. Die vouw ik altijd weer naar benenden.

Mijn urine heb ik vandaag nog een keer laten controleren en was idd schoon. Dus helaas geen onschuldige blaasontsteking..

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Grappig we zijn even oud en op dezelfde dag uitgerekend.
    Hier precies hetzelfde! Vorige week in ziekenhuis gelegen ivm regelmaat om de 2 minuten en verweekte Baarmoedermond. Antibiotica gekregen voor beginnende blaasontsteking. Diens inmiddels volledig weg maar harde buiken zijn er al weer. Heb de buikband van Anita. (ook online te bestellen als je niet weg wilt) helpt enigszins maar rust is t allerbeste. Na twee dagen ziekenhuis waren ze bij mij een stuk minder. Inmiddels werk ik weert fulltime en heb ik ze weer met regelmaat. K ga dus eerder stoppen met werken zodat ik vaker kan rusten.

Sterkte!!

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hebben ze het ook op kweek gezet? Want met de sneltest wordt een blaasontsteking niet altijd herkend...

10. Doe ik oo kmet die banden in broeken, vind ik ook niks. Maar zo'n echte band zit wel anders.

11. GelukkigeDaphne

GelukkigeDaphne Actief lid

13 jun 2012
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees ook mee, zijn we een heerlijk weekendje weg gegaan na dat ik mijn verjaardag heb gevierd. Hebben veel gelopen het resultaat dat ik savond niet meer kon bewegen. Zo ern pijn aan mij banden, en ook het idee dat ik een harde buik had. Pas volgende dag is het over...... vandaag gaan we naar de sauna dus kan mij lichaam lekker ontspannen!

12. Danique85

Danique85 Lid

1 mrt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wouw!!! Wat een verademing!! Ik ben naar de prenetal gestrompeld en de anita band gekocht.. Wat heerlijk echt zo aan te raden!!!!!!

Bedankt voor deze fijne tip!!!

Deel Deze Pagina