Pffff wat een moeilijk besluit hebben wij moeten nemen Wij hebben een hond, Beagle van 4 jaar vorig jaar uit het asiel gehaald, en hij kon alleen blijven zeiden ze... Jaja dat hebben we geweten!! NIet dus! Maar goed zo'n beestje doe je niet zomaar weg, we hebben van alles geprobeerd: training, therapeut, blafband, medicatie maar niks hielp De buren beginnen steeds meer te klagen en te klagen en als we strax gaan verhuizen hopen we wel een goede band met de buren te hebben! OMdat de hond ook echt jankt / huilt is het voor hem ook zielig om alleen te blijven dus hebben we naar goed overleg besloten dat het misschien beter is om voor onze hond een baasje te zoeken die veel meer thuis is en meer met hem kan ondernemen... Maar oh oh oh wat is dat moeilijk!!!! Misschien is er iemand die toevallig iemand weet die opzoek is naar een Beagle? Wij zijn echt opzoek naar een goed baasje en zullen hem ook niet zomaar bij de eerste de beste plaatsen.... Dus alle tips zijn welkom! Oh ik ben niet opzoek naar reacties als: Dat had je eerder moeten bedenken of wat dan ook! Want ze zeiden dat hij alleen kon blijven, goed dan hadden we hem misschien nog terug kunnen brengen maar we dachten dat er wel iets aan te doen was... Maar helaas dat was niet Hier wat info over Rakker: Hallo Allemaal, Mijn naam is Rakker een lieve, rustige, Beagle van 4 jaar Vorig jaar ben ik door mijn huidige baasjes uit het asiel gehaald. Het asiel vertelde dat ik heel goed alleen kon zijn maar dit bleek echter niet het geval, als mijn baasjes waren werken ging ik alles bij elkaar janken. Mijn baasjes zijn hiermee met mij aan de slag gegaan, training, blafbanden, medicatie alles hebben ze geprobeerd helaas heeft dit weinig effect en de buren gaan steeds meer en meer klagen. Mijn baasjes weten niet meer wat ze met me moeten en vinden het zielig voor mij om me steeds maar jankend in de bench te doen als zij zijn werken. Daarom hebben ze besloten met veel pijn in hun hart om een ander baasje voor mij te gaan zoeken. Ik kan goed mee in de auto, wel adviseren mijn baasjes een hondenrek achterin te doen want ik zit anders zo op de voorstoel, dat is natuurlijk ook veel gezelliger dan achterin! Ik houd ervan om te wandelen, en ik lig graag in de tuin te zonnen. Kleine kinderen ben ik ook gewend want mijn baasjes hebben een baby van 4 maanden, ik ga hier erg lief mee om maar soms denk ik zelf ook dat ik een mens ben en wil lekker bij mijn baasjes op de bank liggen. Wanneer ik binnen ben zit ik graag voor het raam op mijn eigen leren honden sofa naar buiten te kijken, ik ben erg nieuwsgierig en hou alles in de gaten. Ik ben zindelijk en wanneer ik wandel met mijn baasjes zit ik altijd aan de lijn. Op grote afgesloten velden vind ik het wel erg leuk om los te lopen en te spelen met andere honden. Andere honden vind ik ook ontzettend leuk alleen wanneer zij erg druk zijn dan wordt ik ook erg druk en hou ik van spelen. Alleen zijn kan ik dus niet te lang (hooguit 2 - 3 uur ) Een beagle staat natuurlijk bekend om zijn eigenwijze karakter en ook ik kan dat zijn maar over het algemeen ben ik een ontzettend lieve hond! Ik ben geeënt, ook voor kennelhoest, ik heb een paspoort en ik ben gechipt! Ook ben ik gecastreerd. Mijn baasjes zijn opzoek naar een nieuw baasje die veel tijd voor mij heeft, die veel thuis is (even alleen zijn kan ik wel in de bench maar niet te lang), veel met mijn knuffelt en bij voorkeur ervaring heeft met Beagles (misschien heeft u zelfs al een beagle waar ik vriendjes mee kan worden?) Mijn baasjes zouden het fijn vinden als ze ook af en toe nog eens bij mij zouden mogen komen kijken. Oh ja mijn baasjes zelf komen uit Etten-leur! Wie kan mij een nieuwe plek geven? Neem dan contact op met mijn baasje kelly_sweety@hotmail.com of via een prive bericht...
Veel succes met het vinden voor een ander huisje voor jullie hond. Wat een verhaal en nee ik ga geen kritiek geven. Jullie klinken als of jullie er echt alles aan gedaan hebt. Dus heel veel succes. En dat je een lief ander huisje mag vinden.
Ach sneu dat je hond waar je zo lief over schrijft weg moet, op z`n ene minpunt na lijkt hij mij de ideale hond! Hoop voor je dat je snel een leuk baasje vindt voor hem waar hij weinig alleen hoeft te blijven. Stom dat zo`n asiel het niet goed zegt, want ze hadden kunnen verzinnen dat het een probleem zou kunnen worden. Ik begrijp je buren ook heel erg goed, wij hadden ook zo`n jankende hond naast ons vroeger (was nog zieliger want hij zat gewoon hele dagen alleen in de tuin terwijl de buren gewoon binnen zaten!).
och wat sneu Wat een onwijs moeilijke keus hebben jullie moeten maken.. Helaas hebben wij geen plek voor nog een hond, maar ik wil jullie wel succes wensen met het vinden van een nieuw baasje..
Je kunt hem ook naar een hondendagverblijf sturen? Naast het KDV van mn kids zit zo'n verblijf. Ik vind het altijd wel komisch, maar er maken aardig wat mensen gebruik van. Ook mensen die hond en kinderen bij allebei wegbrengen. Zo zit je hond dus overdag niet alleen. Maar goed dat moet je je wel kunnen veroorloven.
Houd je wel in de gaten dat je een asielhond niet zomaar mag herplaatsen? je moet altijd contact opnemen met het asiel.
Ah wat sneu ik zou inderdaad even contact opnemen met het asiel, zij kunnen wellicht ook helpen met de herplaatsing van de hond, omdat veel mensen die een hond zoeken natuurlijk daar terecht komen.
Mijn overbuurvrouw heeft ook zo'n bedrijfje, die doet het gewoon thuis. Soms loopt ze met 6 honden (groot en klein heel komisch gezicht) aan de lijn. Ik geloof dat ze ook vakantieopvang doet. Maar wat sneu voor jullie dat jullie de hond weg moeten doen. Misschien is het een optie om voor zoiets te kiezen?
Helaas is een hondendagverblijf geen optie aangezien ik om 7.00 al moet beginnen en de meeste verblijven gaan pas om 8.00 open (hier in de buurt wel in ieder geval) Heb ook al zelf gekeken voor een oppas maar ook dat is geen succes (tja niemand wil schijnbaar om 7.00 al een hond in huis hebben ) Het asiel heb ik nog niet op de hoogte gebracht, ik ga hem daar ABSOLUUT niet terug brengen, hij komt uit een Belgisch asiel nou en toen ik daar kwam heb ik mn ogen uitgekeken, echt smerig zag het eruit, allemaal honden bij elkaar in een hok geduwt! Maar ja Rakker vonden we zoooo lief dat we hem niet konden laten zitten Maar idd denk dat ik morgen maar even bel dat wij opzoek gaan naar een ander baasje of ze daar mee accoord gaan, het lijkt me toch wel dat ze daar mee accoord gaan bedoel anders moeten ze hem weer daar plaatsen dan zou het toch voordeliger zijn dat wij hem bij ons houden tot we een geschikt baasje vinden? Maar bah ik vind dit gewoon zo vervelend!! Hij ligt nu lekker naast me te snurken en dan denk ik: wat zal ik hem straks gaan missen
Van Belgie weet ik niet precies hoe het zit, maar bij nederlandse asielen blijft zo'n hond in feite altijd nog ''eigendom'' van het asiel, dus die mag nooit zonder overleg worden herplaatst. Heb je niks getekend ofzo, of heb je nog papieren van het asiel waarin er iets staat over wanneer de hond toch weg moet? Verder moet je het jezelf niet te kwalijk nemen, als het niet gaat, dan gaat het niet. Ik stuur je even een pb-tje, ik weet wel een heel goed adres van mensen die honden herplaatsen
oehh laat de foto maar niet aan manlief zien want dan wilt tie het gelijk halen. Hahaha nee ik hoop dat jullie een goed huisje voor hem vinden..het is zo te zien op dit probleem na een schat van een hond!
aiiii dat probleem herken ik van onze laatste hond, lucky, die vond ik in de trein helemaal alleen achtergelaten met zijn 3 maandjes oud. Wij namen hem in huis maar alleen blijven kon hij niet hij gilde letterlijk hele huis aan elkaar en sloopte ook echt alles (zo konden we een nwe inboedel kopen) wij vonden als oplossing de creche voor honden wij kregen een sleutel en konden hem dag en nacht brengen nu zijn we 2 jaar verder en kan hij met muilkorf alleen thuis blijven zonder te huilen, blaffen of te slopen
Sterkte! Ik weet dat herplaatsen op dit moment met de vakantie erg lastig is, zeker met een hond die een gebruiksaanwijzing heeft. Hopelijk heb je geluk en vind je snel een fijn baasje. Een hondendagverblijf is trouwens vreselijk duur. De enige die hier in de buurt zit vraagt daar 25 euro per dag voor. Volgens mij komen daar alleen maar honden van rijke mensen Hier in de stad zit trouwens een dierenasiel die wel erg goed is en ook met gedragsdeskundigen werkt bij herplaatsing. Voor honden die echt begeleiding nodig hebben met herplaatsen is dat soms wel een goede oplossing. Niet alle asiels zijn vreselijk
Wat een moeilijke keuze als je zo'n hondje hebt.... Veel succes met het zoeken naar een nieuw baasje, hopelijk komt ie goed terecht.
@ yukl wij waren voor lucky 8 euro per dag kwijt, normaal was het 9,20 euro maar met een '10 rittenkaart' betaalde je iets minder als er een opvang in de buurt is kun je overleggen of je hem eerder mag brengen door een sleutel te krijgen (hadden wij ook ze gingen half 8 open en wij konden hem de hele nacht brengen want ik begon 6 uur dus half 6 bracht ik hem weg) ook met avond diensten ze sloten 20 uur maar ik kon hem door de sleutel om 1 uur 's nachts nog ophalen misschien als je het overlegd en uitlegd wat je probleem is doen ze helemaal niet moeilijk het zijn meestal dierenliefhebbers en als ze zien wat je er voor over hebt om hem te kunnen houden zoeken ze wel mee met een oplossing
Hey meid Ik moet nu werken maar ben rond 13.00 uur weer thuis heb zelf een beagle dus misschien kan ik je ermee helpen dus doe hem nog niet weg Heb hetzelfde probleem gehad ik zal je straks berichten lieffsss
Oh dat scheelt een hoop! Al is het dan voor gemiddeld 3 dagen per week nog steeds 100 euro per maand... Maar nog altijd beter dan 300 euro per maand