Peuterverjaardag eerder vieren ivm komst baby?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Duchess, 25 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ben benieuwd naar ervaringen.

Onze dochter wordt 6 april 3 jaar. En 9 april ben ik uitgerekend van de 2e.
    Nu zitten wij te twijfelen haar verjaardag eerder of eventueel later te vieren, zodat er aandacht is voor haar.
    Ons kindje heeft misschien het syndroom van down en ik zie het dus niet gebeuren dat als zij net geboren is (loop al tijden met weeën dus niemand weet wanneer dat uberhaubt gaat zijn) we meteen haar verjaardag leuk en gezellig gaan vieren.
    Zouden jullie het een optie vinden om bijvoorbeeld een maand eerder te vieren?
    En hoe hebben mensen dit ervaren die het gedaan hebben? Ik merkte nl dat mijn ouders het maar raar vonden. Maar ik zou het echt jammer vinden als haar verjaardag en de aandacht voor haar een beetje wegvalt straks...

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Ik zou het eerder vieren. Ze heeft er nov geen besef van wanneer het haar verjaardag is.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn zus beviel 1 dag na de 3e verjaardag van haar oudste kind, ook in april toevallig (oudste jarig op 9 april, jongste geboren op de 10e met 39 weken).

De verjaardag van haar oudste heeft ze klein gevierd op de dag zelf. Dat was met papa en mama, opa en oma, tante en oom. En dat was het. Maar daar kun je voor een 3-jarige al een heel feest van maken!

Op zich maakt het niet uit wanneer je het precies viert; met 3 jaar hebben ze nog niet zo veel begrip van data. Dus doe gewoon wat voor jou fijn voelt. Een maand eerder vind ik persoonlijk wel erg veel, maar op zich maakt dat natuurlijk niet uit.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nee eerder vieren vind ik helemaal niet raar.

Ik zou alleen niet 4 weken doen maar 2 weken.

Dan heeft ze inderdaad haar eigen feestje en ze weet echt nog niet dat ze het een paar weken eerder viert.

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Maar 2 weken durf ik dan ook weer niet goed... Ik heb erg veel lichamelijke klachten en telkens weeën en ben net mijn bed weer uit na 13 weken plat gelegen te hebben op de bank/in bed. Psychisch gaat het steeds minder goed, hoe dichter we bij de uitgerekende datum komen. Ik weet niet hoe dat allemaal gaat zijn met 38 weken zwangerschap, als ik dan uberhaubt nog zwanger ben natuurlijk.
    Later kan natuurlijk ook nog... Vanavond eens overleggen met mijn man.

De dag zelf gaan we niet zomaar voorbij laten gaan natuurlijk, als het gaat, gaan we dan ook wel wat leuks met haar doen. :D

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik vind het ook niet raar. Misschien 2 weekjes eerder en dan niet teveel drukte maken.

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Het zou dan 10 maart worden, ook omdat het weekend daarna opa en oma nog op vakantie gaan.. Zou het niet zonder opa en oma willen vieren.
    Maar dan zit je dus idd wel 3,5 week eerder...

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Maar ALS je kindje down heeft, kan het ook afwijkingen hebben, waardoor een ziekenhuis opname noodzakelijk is.
    Dan ben je wel met iets anders bezig dan een verjaardag vieren

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Eerder vieren zou ik nooit doen, maar dat is gevoelsmatig hoor.. bijgeloof :)
    Zou het dan zelf liever later vieren en op haar verjaardag zelf gewoon met het gezin.

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Idd.. daarom liever eerder.

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wat voor bijgeloof dan?

12. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Je verjaardag eerder vieren brengt ongeluk... :)

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Echt? Haha nog nooit van gehoort!

14. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ken heel veel mensen die nooit hun verjaardag voor de datum vieren, daarmee roep je onheil over je af (vinden zij). "Eerst maar eens zien dat je echt je verjaardag haalt, daarna kun je dat dan vieren."

Ik geloof daar zelf niet in, maar vind het voor mezelf raar om iets te vieren wat nog niet zo is. En dus vier ik het zelf ook nooit voor de dag. Voor de kinderen kan ik het wel eens doen, bij hen gaat het er toch gewoon om dat ze eens per jaar hun dag hebben. Of dat nou precies hun verjaardag is of niet.

15. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Precies, om de reden die Amarens en Bri noemen. In onze familie wordt om deze reden nooit een verjaardag eerder gevierd :)

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ha ha...nou sorry maar een bijgeloof is dus nergens op gebaseerd en kun je dus wel gewoon vergeten hoor...

Gewoon 10 maart doen en klaar.

Ik zou er niet zo moeilijk over doen.

Ik ken ook genoeg mensen die eerder of later vieren ( daar is niks mee gebeurd en hebben de echte datum gewoon netjes gehaald. :D )

17. Bri

Bri Niet meer actief

Tja, waar de een in gelooft is voor de ander onzin.

18. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    Ik zou het doen. Voor je dochter leuk om nog ff in de belangstelling te staan voordat de baby er is. Als de baby er is en je zou dan de verjaardag vieren moet ze haar aandacht al delen. Mensen vinden babys nou eenmaal onweerstaanbaar. (De meeste mensen dan).
    Ik zou er dus nu nog ff een feestje voor haar alleen van maken en op haar eigenlijke verjaardag gezellig met de opa's en oma's nog ff een gebakje eten.

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier sluit ik me volledig bij aan! En daarbij: Dan heeft ze heel veel leuke dingetjes om mee te spelen in de tijd dat er mogelijk door alles wat minder aandacht is voor haar.

20. Ik4kids

Ik4kids Lid

11 dec 2012
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het ook gewoon 10 maart vieren hoor! Ze heeft zelf toch nog geen besef wanneer ze precies jarig is. Als je nog niet bevallen bent kun je idd op haar verjaardag zelf nog iets extra's doen met je gezin.
    Zal voor jou denk ik ook wat rust geven dat je je om die verjaardag niet druk hoeft te maken. Je hebt nu denk ik wel genoeg aan je hoofd...

Deel Deze Pagina