Recepten hachee

Discussie in 'De lounge' gestart door Kyra73, 10 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Wie heeft er voor mij een lekker recept voor hachee, maar dan zonder alcohol?

Mijn man en kinderen vinden het erg lekker, dus ik wil wat andere variaties proberen dan degene die ik nu maak.

Zelf maak ik het als volgt:
    4/5 ons shoarmavlees aanbraden in olie,
    kilo uien erbij en dit in zijn geheel een half uur laten sudderen.
    Flesje barbequesaus erbij en als het te waterig is wat indikken met allesbinder. En klaar is het.

2. jopa1000

jopa1000 Niet meer actief

Wij maken altijd hachee met een pakje van honig. Maar ik doe altijd wel azijn bij het vlees, daar wordt het vlees heerlijk zacht van.

M'n moeder maakt het altijd met ontbijtkoek erin en verschillende kruiden.

Jouw recept ga ik ook is uitproberen, klinkt lekker!

Oja, ik doe mijn hachee (runderlappen) met uien altijd in de oven maken, heel lang in de oven op lage temperatuur.

Groetjes jopa

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier ook altijd met een pakje van honig. en ik gebruik kip ipv rundvlees want dat vindt mijn man niet lekker

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Sucade of runderlapjes.
    Heel veel uien.
    Pakje honig

5. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    #5 Naomi1971, 10 feb 2012
    Laatst bewerkt: 10 feb 2012
    Sucadelapjes in stukken snijden/knippen en licht kruiden, aanbraden en anderhalf laten sudderen met wat water en 3 laurierblaadjes erbij. Dan flink wat uien in stukken erbij en een kruidenblokje van silvo erbij en nog minimaal een uur laten door pruttelen.

6. Mamavan3jongens

30 aug 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik maak het altijd met runderlappen , die in blokjes snijden dan in een kom, zout en witte peper erover en dan een koffielepel met sambal manis dat er goed doorheen mengen en dan het vlees goed bakken, 4 grote uien erbij, 3 laurierblaadjes en 4 kruidnagels beetje water erbij tot het net onder staat en dan ongeveer 2a3 uur laten sudderen. dan doe ik er een pakje honig hachee bij en nog een beetje witte peper en klaar ,en we eten het met macaroni heerlijk ;)

7. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    hier maak ik het vlees altijd klaar met een scheut azijn. Daana met flnke scheppen stroop erbij. En als het dan nog een beetje te zuur is een flinke schep suiker. Heerlijk zoetzure Zuurvlees saus.

Eerst vlees aanbraden en dan heel veel uien erop. daarna water erbij en de azijn en dan de stroop.

8. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik gebruik rundvlees. Vaak sukade lappen.. In stukken snijden en kruiden met peper, chilipeper, curry, ketjap manis, paprikapoeder. Dan bakken tot alles dicht is. 2 uur laten pruttelen op laag vuur met water en 1 zakje hachee. Dan laat ik het afkoelen en de volgende dag laat ik het nog een uur pruttelen met meer wate en een zakje hachee erbij.

Soms gebruik ik 1 ui.. Maar ik en mn dochtertje hebben zwakke darmen en kunnen we er niet tegen..

Ik eet het met zelf gesneden en gebakken patat. En lekker salade erbij!

Hmmmmmm!! Van de week nog geteten!

9. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier ook met pakkie maar dna wel meer ui. en soms ook 1 tomaat en half flesje bruin bier erdoor das ook erg lekker.

Deel Deze Pagina