boete maar nooit daar geweest

Discussion in 'De lounge' started by ilayda, Feb 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ilayda

ilayda Bekend lid

Nov 23, 2007
    759
    0
    16
    utrecht
    Hoi meiden,

Mijn man heeft vandaag een boete van de cjib gekregen.
    te hard gereden in friesland ergens, waar we nooit van ons leven zijn geweest.
    Boete is van 16.30uur 20januari
    En mijn man heeft ook boodschappen gehaald om 16.08 in utrecht staat ook op zijn bankafschrift.( we wonen ook in utrecht)

Zal ik gewoon cjib bellen morgen?
    of gewoon bezwaar tekenen met afschrift erbij?

Wat zouden jullie doen? of wie heeft dit wel eens meegemaakt en hoe afgehandeld?

2. All Mine

All Mine Bekend lid

Feb 22, 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Oh jee, misschien rijd er iemand illegaal rond met jullie kenteken?
    Ik zou indd even bellen dat daar niets van klopt!

3. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    ik zou inderdaad contact opnemen en vragen om bewijs (foto) op zo. Kan nl. zijn dat je nummerplaten door een ander gedupliceerd zijn (dan aangifte doen) of dat er een fout gemaakt is door CJIB.

4. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik niet, mijn ouders wel. Je kan eerst bellen, maar ze zullen waarschijnlijk zeggen dat je bezwaar moet tekenen. Je bewijs is behoorlijk duidelijk, dus dat komt wel goed. Maar wel irritant!

Edit: mijn ouders kregen meteen gelijk, de foto was heel wazig, ze hebben het gewoon geprobeerd bij degene waarvan ze dachten dat ie het weleens kon zijn.

5. Que

Que Niet meer actief

Idd bellen en aangeven dat je dat niet geweest kan zijn ivm je boodschappen en vragen om een foto.

6. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Ik zou morgen gewoon eerst even bellen.
    Dan krijg je te horen wat je kunt doen. Of ze maken de boete meteen ongedaan of je moet bezwaar aantekenen. Als je bezwaar aantekend moet je wel eerst de boete betalen anders nemen ze het niet in behandeling. Je kunt dan een foto aanvragen om te bewijzen dat het jullie auto is geweest. Maar als jullie daar echt niet zijn geweest dan is het ook goed mogelijk dat ze het kenteken verkeerd hebben genoteerd (een letter of cijfer omdraaien of verkeerd getypt) en dan willen ze het nog wel eens meteen ongedaan maken.
    Succes.

7. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    CJIB bellen. heb ik ook ooit gehad. hadden ze een letter verwisseld:D konden ze ook direct zien! (moest mijn bekeuring bewaren maar hoefde niks te doen. alleen afwachten of ik een herinnering zou krijgen. hoefde niet te betalen maar bewaren als "bewijs")

verder als je je auto bijv op MP hebt staan kan het zijn dat een soortgelijke auto je nummerbord overneemt. en daar bekeuringen mee rijd. (ook ervaring mee!) dus dan altijd je nummerbord onzichtbaar maken.

8. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    heb ik ook een keer gehad.
    een brief geschreven aan het CJB en toen is het opgelost.
    ze hadden ook een letter omgewisseld ;)

9. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    ja lachen he? ze hadden een F getikt bij mij en moesten een V hebben.. (handig.)

10. ilayda

ilayda Bekend lid

Nov 23, 2007
    759
    0
    16
    utrecht
    zat hier ook aan te denken, wat een eng idee.

11. ilayda

ilayda Bekend lid

Nov 23, 2007
    759
    0
    16
    utrecht
    zoveel reactie's dat ze het verkeerd overnemen schrik je wel van.
    Denk dat ik morgen maar ff bel.

12. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Tja, ze voeren de kentekens nog steeds handmatig in en als je weet hoeveel boetes er per dag binnenkomen dan valt het aantal fouten vast nog wel mee. Wel vervelend natuurlijk dat het jullie nu net overkomt, maar als jullie daar niet geweest zijn is de kans 99% dat er gewoon een foutje is gemaakt. Fraude komt wel eens voor, maar gelukkig maar zelden.;)

13. nense

nense Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,358
    0
    36
    Female
    Gelderland
    Ik hoop dat ze het voor jullie minder ingewikkeld maken als bij ons.
    Wij hebben hetzelfde gehad en een telefoontje had geen zin. We moesten bezwaar aantekenen en konden alleen bewijzen dat het onze auto niet was door foto's op te sturen van onze auto. We hadden de foto opgevraagd, maar kregen deze niet, omdat we anders iets aan onze auto zouden kunnen veranderen. Om het een andere auto te laten lijken.
    Een bankafschrift vonden ze ook niet afdoende, omdat het best kon zijn dat je gepind had op die tijd op die locatie, maar bewees niet dat je auto ook daar was. Het had zo kunnen zijn dat je je auto aan iemand uitgeleend had.
    Uiteindelijk is ons bezwaar gegrond verklaard op detailverschillen tussen onze auto en de geflitste auto.

14. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben hetook al een keer gehad, cijfers omgedraaid..:D

15. ilayda

ilayda Bekend lid

Nov 23, 2007
    759
    0
    16
    utrecht
    wel jammer dat ze zo doorgaan terwijl ze weten dat ze het fout hadden.

16. Jullie kentekenplaat is niet onlangs gestolen?
    Ik zou in ieder geval het CJIB bellen, ze vertellen je vast dat je bezwaar moet aantekenen. Succes

17. ilayda

ilayda Bekend lid

Nov 23, 2007
    759
    0
    16
    utrecht
    nee niet gestolen

18. Sila24

Sila24 Niet meer actief

sorry ilayda beetje offtopic maar je onderschrift is erg leuk :):):):)

19. ilayda

ilayda Bekend lid

Nov 23, 2007
    759
    0
    16
    utrecht
    dankje sila,mag trouwens zondag testen heb me 1e ivf achter de rug.

20. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    Mn broer heeft het een keer gehad en heeft toen de foto opgevraagd en daar bleek een totaal andere motor op te staan met zijn kenteken. Boete kwam dus te vervallen.

Share This Page