Klantenservice postnl

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanLieverd, 14 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik had net de klantenservice van postnl gebeld en vond het toch wel bijzonder, dus wilde het met jullie delen.

Ik wilde trouwens helemaal niet bellen voor een kleine klacht, want betaald nr, maar het contactformulier was niet beschikbaar (blijkbaar werkt dat alleen als het na bel uren is, maar dat stond er niet bij) en het chatten werkte ook niet.
    Maar, in ieder geval, de postbezorger had ons pakketje in de (papier)kliko gedeponeerd terwijl we ook nog eens gewoon thuis waren. Ik heb een keer eerder een pakket in de kliko gehad, maar daar had de bezorger in ieder geval zijn tel.nr op gezet zodat ik kon bellen dat ik dat liever niet heb. Ik bestel soms best dure dingen en vind het geen fijn idee en daarbij vind ik het ook vies, ook al is het de papierkliko.

Ok, maar hier komt hij dan, ze wilde de barcode om na te kijken of het pakketje in de kliko bezorgd mocht worden :eek:, echt serieus, hoe kunnen ze daar nu codes voor hebben, "dit pakketje mag evt ook in de prullenbak gemikt, want toch niets waard" ofzo :cool:. Het pakketje mocht trouwens niet in de kliko, maar ik probeerde nog te achterhalen welke pakketten dat dan wel mogen, maar ik werd niet veel wijzer van haar.

Dus ik vroeg me af of hier postbezorgers zijn die weten wat voor pakketjes wel een code hebben: mag in de prullenbak? :rolleyes:

Zonnestralen vindt dit leuk.
  2. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Bij mijn weten alleen foldertjes wanneer er een nee-nee sticker op de brievenbus zit en dat huis is toevallig het woonadres van de desbetreffende bezorger.

Leipo's

manaolana en Darinka1 vinden dit leuk.
  3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nou dikke wappies zeg.. onvoorstelbaar he..

Ik heb het hier eens in het konijnenhok gevonden(!) En in de schuur van de buren, die van niks wisten. En het was eens in het open raam op de vensterbank gelegd. Niet goed wijs dan hoor. Ik heb dit toen gemeld en die postbezorger is toen gauw ontslagen.

Of ze niet wijs zijn ofzo he..

4. NSpreeuw

NSpreeuw Actief lid

26 apr 2017
    112
    15
    18
    Vrouw
    Ik heb wel al een paar keer een pakketje in ons tuinhuisje gehad, maar dat stond dan ook op het briefje wat op de mat lag. En waar wij wonen kan dat ook prima. Maar in de papierkliko? Dat vind ik wel een hele bijzondere plaats. Je zal maar lieve buren hebben die het ding alvast voor je bij de weg zetten, als ie de volgende dag geleegd wordt en je hebt zelf niks door.... :eek:

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier in de omgeving gebeurt dat wel eens hoor, als mensen veel bestellen en het aan de bezorger laten weten dat dat mag. Wist niet dat ze dat ook registreren ;). Ik vind het wel een goeie, als je niet thuis bent. Moest ook wel eens iets aan iemand afgeven, die zei ook, als ik er niet ben, leg maar in de papierbak. Heb ik toen dus ook gedaan :)

6. GailH90

GailH90 Actief lid

4 mei 2015
    395
    67
    28
    Hier heb ik de afspraak met de bezorger dat wanneer ik niet open doe, het voor de deur mag worden gelegd. Dit doet hij dan ook behalve wanneer het aangetekend is. Maar als mijn raam open staat legt hij het idd ook weleens op de vensterbank met een briefje in de bus erbij. Opzich vind ik de papiercontainer nog niet eens zo'n rare plek gezien het er binnen in niet vies is en hij ligt er droog, mits er natuurlijk een briefje in je brievenbus bij ligt. Maar ik snap wel dat je het niet fijn vindt dat het gebeurt.

7. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Moest hier toch wel even smakelijk om lachen
    En dan nog serieus om een code vragen, alsof hier vaste afspraken over zijn wanneer wel en niet......

8. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Oh maar die code is er wel hoor:
    7083170 en dan ondersteboven.

Ben echt benieuwd waar ze mee komen trouwens..

9. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Hier is het wel es achter de poort "gezet" half hoge poort is altijd op slot dus laten vallen dus.
    Soms Hong ik een big shopper aan de poort maar deze keer niet omdat ik niet wist dat vl iets besteld had maar dezelfde bezorger weet dat het enkel in de bigshopper mocht als we er niet waren.

Maar ook vernomen van andere bezorger die voor deze onze wijk had dat ze 10 "fouten" op een route mogen maken en dat ze dan vd route gehaald worden. Hij had onze route van di-za en op maandag zaten 2 jonge gasten op zijn route en op maandagen maakte ze dan ook vaak fouten oid waardoor de vaste bezorger van de route is gehaald

Nu werk ik in supermarkt maar post nl punt is en de bezorger weet dat als ik er niet ben 9 vd 10 keer op werk ben. Dan neemt ie het mee en kan ik het op werk aannemen

10. Msee

Msee Niet meer actief

Hier een keer een digitale ontvanger van ziggo bij de achterdeur gevonden.... Na 3 nachten in de stortregen... Geen briefje.
    Ben benieuwd naar wat voor codes ze nog meer hebben.

11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat is apart.
    Hier zou ik er ook niet blij mee zijn als ze het in een papier bak zouden gooien als we die zouden hebben.
    Hier leggen ze nooit een pakket zomaar ergens neer, bezorgen hem bij mij, directe buren of anders nemen ze het pakketje weer mee.
    Overigens komt postnl meestal, kennen wij de 2 vaste bezorgers en hebben we in de straat de afspraak dat, wanneer iemand niet thuis is hun het pakketje bij een buurvrouw afgeven die vaak thuis is en niet werkt.

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.329
    10.295
    113
    Post nl is bij ons goed, altijd vriendelijk en ik moet zeggen neem ook altijd de pakketjes van de buren en 2 deuren verder aan. Ze weten dat eht kan en ze zijn er zelf van af.

Dhl daar in tegen kwam laatst aan de poort, hij zei ik zag dat je in de tuin aan het werk was en kun je het pakketje aannemen voor de buren?
    Heb er even over nagedacht maar hij kon alleen weten dat ik in de tuin bezig was als hij door het keukenraam heeft staan gluren, moet je overigens half voor in de tuin staan.:eek:
    De buren hebben hun pakketje al 2 keer over de schutting gekregen ( gedeponeerd /laten vallen bij de poort) van 2 deuren verder heeft het ze zelf zien doen.echt belachelijk!

13. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Hier leggen ze t ook wel eens in de papier kliko. Als ze maar een briefje in de brievenbus doen dat t daar ligt vind ik het prima.

14. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Hier al zoveel gehad, gewoon aan de achterdeur, onder een van de auto's die voor op de oprit stond, in de container, gewoon achter op tafel, gewoon opndengrond bij de achterdeur.

Voordeel is mijn camera achter het huis. Ik stuur de camerabeelden gewoon op naar PostNL.

Had mij namelijk 1x een h&m pakket gekost, aan deur gehangen, eraf gevallen, kapot gekrabt door katten en als klap op vuurpijl ook nog besproeid.
    Alles stond op beeld dus is toen volgens mij op de bezorger verhaald.

VBJ82 vindt dit leuk.
  15. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Uiteindelijk bleek het onze vaste postbezorger te zijn, waar we nooit problemen mee hebben. We hebben nu goede afspraken gemaakt en ik heb de klacht ingetrokken. Ik denk dat hij er wel van leert en vervolgens niet meer alleen papierbak op zo'n briefje schrijft als hij een pakje zo achterlaat. Als hij er bijvoorbeeld op had gezet dat hij het was, had ik gewoon bij het volgende pakketje gezegd dat ik dat liever niet heb. Nu dacht ik juist dat het een invaller was ofzo, omdat ik dat van hem niet gewend ben zo.
    Maar ik vond het wel sneu dat hij hierdoor een officiele klacht kreeg, dus heb die daarom ingetrokken. Mocht het nog eens gebeuren (waar ik niet vanuit ga), ga ik wel weer een klacht indienen.

16. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik ben wel nog steeds benieuwd wanneer een pakje wel in de kliko mag..... :roflmao:

17. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Gisteren nog... geen briefje in brievenbus.
    Vond pakketje per toeval, stond naast huis in volle zicht.

18. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Wat een grap.. code om een pakket in de papiercontainer te mogen leveren!

Onze oude bewoners hadden afspraken gemaakt met alle post bezorgers dat als ze niet thuis waren, ze het pakketje dan in het speelhuisje of tuinhuisje mochten zetten.
    In het begin deden ze dit ook altijd nog (super fijn), maar toen kwamen ze er achter dat wij er woonde en toen hield het op, met uitzondering van DHL, die blijft dat gelukkig doen :)

Deel Deze Pagina