Eigen bijdrage thuiszorg na ziekenhuisopname?

Discussie in 'De lounge' gestart door justme1974, 7 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik snap er even niets van. De één zegt van wel, de ander van niet en ik kom er op het internet ook niet snel genoeg uit. Dus:

Ik heb na een ziekenhuisopname wondverzorging nodig. De wond moet uitgespoeld worden, er moet een gaasje in de wond geduwd worden en dat drie keer per dag. Ongeveer 20 minuten per keer.

Moet ik voor deze zorg nu wel of geen eigen bijdrage betalen? De een zegt dus; nee, want je komt vanuit het ziekenhuis, zij hebben het ook aangevraagd. En de ander zegt ja. Wie o wie weet het?

2. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Omdat het ziekenhuis het heeft uitgeschreven heb je (volgens mij) geen eigen bijdrage. Wanneer bijvoorbeeld een huisarts dit uitschrijft heb je wel een eigen bijdrage.

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

ff je verzekering vragen?

4. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Morgen gewoon even de verzekering bellen, dan weet je het meteen. Ik weet niet of het in de basisverzekering zit of dat je er aanvullend voor verzekerd moet zijn. Maar zij kunnen precies zien hoe het zit.

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.053
    2.188
    113
    Brabant
    Waarschijnlijk zal het gaan om een msvt indicatie. Deze wordt vergoed door je verzekering, je betaalt alleen je eigen bijdrage van je ziekteverzekering. ( wrs ben je daar al doorheen door je opname en onderzoeken).
    Succes

6. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

13 mei 2012
    1.050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal
    eigen bijdrage van het gak krijg je , ik kreeg ook wond verzorging thuis na keizersnee ook aangevraagd door ziekenhuis , was iets van 17 euro per maand ofzo

7. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    voor de kraamzorg betaal ik straks een eigen bijdrage van een paar euro per uur

8. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Bij mij heeft het ziekenhuis het 2x uitgeschreven na een operatie en 2x een zeer dikke gepeperde rekening van het CAK gekregen :$

Ging echt om 6 weken lang 1x per dag 10 minuten. Rekening bedroeg een paar honderd euro :$

Ben overigens zeer goed verzekerd ( kraamzorg kostte me bijvoorbeeld €0,0 aan bijdrage)

9. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Ligt eraan, als het ziekenhuis een msvt aanvraagt wordt het door je verzekering betaald, als er verpleging via awbz-indicatie geregeld wordt heb je wel een eigen bijdrage. Die is afhankelijk van leeftijd, inkomen. Wondzorg minder dan 3 weken wordt niet vergoed. Of is het inmiddels 6 weken?

10. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Ik had idd via awbz en ging idd op inkomen (wat overigens toen zeer laag was, ik 22 was, en nog een gepeperde rekening van honderden euro's)

Weet ik mooi voor de volgende keer dat ik een andere indicatie nodig heb! Ik was in totaal in dat jaar iets van €600 kwijt voor 2x 6 weken = 12 weken 10 minuutjes lang verzorging :$ en dat bij een toen laag inkomen.

11. Vagans

Vagans Niet meer actief

Geen idee. Maaruh... AUW!
    Wat heb je? Beterschap alvast!

12. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Bedankt zover, ik ga het even uitzoeken. Heb de eigen bijdrage al even uit kunnen rekenen op CAK. Kan dr ook wel weer bij.

(betreft een open wond op een plek waar ik zelf niet bij kan komen, een fistel weggehaald)

Deel Deze Pagina