Trakteren ivm school verlaten

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door giebel, 7 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Mijn oudste gaat na de vakantie naar een andere school. Speciaal basis onderwijs omdat ze haar daar beter kunnen helpen ivm kleinere groepen.
    Nu gaat ze hier trakteren als ze de school verlaat. We hebben al een mooie tekst voor op een briefje eraan. Maar wat trakteren? Gewoon simpel houden en zakje chips ofzo? Of hebben jullie leuke suggesties wat echt past bij schoolverlaters?

En is het ook leuk om in de personeelskamer voor de juffen enzo een mandje met wat lekkers en een leuke kaart? Een fotocollage van dochter toen ze kwam proefdraaien met bijna 4 jaar tot nu? (ruim 10). En zelf muffins bakken ofzo, zou ze heel leuk vinden. Normaal trakteren we de juffen niet met een verjaardag (op eigen verzoek) maar schoolverlaten vind ik toch wat anders. En even wat lekkers tijdens die laatste dagen opruimen opruimen opruimen, gaat er vast wel in toch?

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik denk dat het vooral voor je dochter fijn is om nadrukkelijk van haar klas afscheid te nemen mbv een traktatie. Het moment is zeg maar vele malen belangrijker dan wat ze trakteert.

Ik zou dus gewoon iets lekkers doen met een toepasselijke tekst die je al hebt.

Als de juffen op eigen verzoek niet getrakteerd willen worden, zou ik niet met taart ofzo komen. Een idee is misschien de fruitbox van de AH, mooie doos met verschillende soorten fruit, voor ieder wat wils. En daarbij een mooie kaart met foto's van je dochter en een leuke tekst.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Onze zoon is ook overgestapt naar een andere school. Wij hebben niet gekozen voor een of andere tekst.

Ik had een verassingsdoosje gemaakt (moet je de lip aan de voorkant open trekken). Daar zat een mini knopper in en een geurige gum.

Je moet doen wat je dochter wil. Je kan het zo moeilijk of makkelijk maken als je zelf wil.

Voor de juffen zou ik of doen wat @giebel schrijft. Een mandje met wat verschillende soorten fruit.

Of een mandje met verschillende cup a soul en eventueel een pak soepstengels.

Wij hadden kaarten gemaakt met daar op een bloem. Die bloem was gemaakt van gerecycled papier met bloemen zaadjes. Die konden ze in de grond stoppen.
    Daar zat ook nog een mini mars/ twix etc bij en een zakje thee. Zoon had ze zelf geschreven voor elke juf/meester

Eigenlijk maakt het niet uit wat je doet als je voor je gevoel maar goed hebt kunnen afsluiten.

4. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.861
    5.121
    113
    Home
    Ik zou dochter vragen wat ze wil trakteren en dat doen

5. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Hier ook bij de hand gehad. Was warm weer dus lekker op een bekertje ijs getrakteerd. Ze had met sateprikkertjes zelf vlaggetjes gemaakt. Die er in gestoken, op een een dienblad gezet en rondgedeeld. De leerkracht heeft ook lekker meegegeten van het ijs, iets aparts is toch niet perse nodig?

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik zou geen fotocollage van m'n kind geven.
    Een leuke, door je dochter, zelfgemaakte kaart met een lekkere koek.
    Voor de klas een ijsje, want het wordt warm volgende week.

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Een fotocollage gaan ze verwacht ik niks mee doen. Zonde van je tijd en geld.

Als het mooi weer is zeker ijs doen, dat is altijd goed.

8. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Donderdag wordt de laatste dag dus een ijsje is denk ik geen gek idee!

owly vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina