Wil je zeggen dat ze dat voor die leeftijd ook al kijken? Schrik ik wel van... moet er überhaupt niet aan denken..
Er zijn jongens van 14 die al volledig uitgepuberd zijn of juist er vol in zitten, die hormonen helpen dan niet mee. Ik zal niet zeggen dat iedere jongen daar al mee bezig is dan ( mijn zoon is heel laat bijvoorbeeld), maar zou me ook zeker niet verbazen. Ook genoeg van een jaar of 14/15 die al sex hebben immers
Hier gaan ze gewoon mee naar boven. (15 en 13) Als ze er moe gaan uitzien dan haal ik hun apparaat van de wifi. ( Ben de netwerkbeheerder van ons wifi netwerk)
Ohhh, ik moet er niet aan denken...puberjaren... En zeker niet dat hun telefoon daarvoor gebruikt zou worden. Leef vast op een andere planeet ofzo maar ik kan me dat gewoon niet indenken, haha.
hier gaat hij mee naar boven en wordt hij ook als wekker gebruikt. Wel gaat de schermtijd in vanaf 21.30 en vanaf 21.00 bij de jongste. Om 7.00 uur kunnen ze er weer op. Ze kunnen er beiden bij vanuit hun bed - dus als het rooster bij de oudste last minute veranderd is - kan ze zich gewoon weer omdraaien
Die puberjaren vind ik dus echt geweldig, veel leuker dan pasgeboren baby's. Het idee dat mijn kinderen sex gaan hebben iets minder haha, maar is natuurlijk wel de normaalste zaak van de wereld
Bedoelde gewoon mee naar boven, maar als ze hem mee naar boven neemt, neemt ze hem ook mee in bed. Vandaar dat ze het ook niet mag, dan slaapt ze elke dag pas heel laat en is ze helemaal niet meer uit bed te krijgen smorgens.
Wij hebben er geen afspraken over, maar ze laten 'm zelf altijd beneden liggen. Vind ik zelf wel fijn, want dat gepiep van Snapchat en dergelijke gaat echt tot midden in de nacht door en zoon kennende, zou hij dan toch steeds kijken. Een wekker hebben ze eigenlijk ook niet (nodig), ze zijn altijd vroeg wakker uit zichzelf.
Mijn kinderen gevben nog geen 4g Als ze me buiten school moeten bereiken dan bellen of sms en ze. Op school of bij een vriendin gewoon wifi.
Hier gaan de telefoons gewoon mee naar boven. Ze gebruiken de telefoon vaak als wekker. Vinden ze fijner dan die rotpiep van een digitale wekker. Ze zullen heus wel eens er op zitten als ze eigenlijk moeten slapen, maar ja daar hebben ze vooral zichzelf mee: zij zijn moe de volgende dag. Ik had vroeger geen mobiel maar las wel erg graag. Ik heb wat keren een boek uit liggen lezen tot diep in de nacht. Daardoor dus ook wel eens een te korte nacht gehad.
Hier moet hij ook ingeleverd worden, dochter heeft hier zelf geen grenzen in, dus dan zou ze tot diep in de nacht bezig zijn. Sommige kinderen hebben die grenzen gewoon nodig. En ik denk stiekem meer kinderen, als ik zie hoeveel appjes er om 1.00 of 2.00 uur nog binnen komen... Die kinderen hebben die grens dus ook nodig, maar ouders denken dat ze dat niet doen of vinden het wel prima.
Ja dat zou kunnen, maar hij laat m nu gewoon zonder discussie beneden. Ik denk ook deels uit zelfbescherming. Want als hij anders 's nachts wakker wordt (wat regelmatig gebeurt), is het natuurlijk heel makkelijk om toch die vliegtuigstand (even) uit te zetten.
Precies, dat deed ik zelf ook regelmatig en dan merk je het vanzelf wel volgende dag. Leren ze ook van.
O, en de telefoon als wekker gebruiken gebeurd hier ook. Ik neem de telefoon mee naar boven als ik ga slapen. Dan slaapt zij al en leg ik hem naast haar bed.
Dat kun je ook niet eeuwig blijven doen toch? Mijn oudste gaat nu ook al wel eens later dan ons naar bed.
Hier zijn de telefoons beneden als ze gaan slapen. Wij maken ze in de ochtend altijd wakker, mochten wij eerder weg zijn dan dat ze wakker hoeven te worden, leggen we de telefoon 's ochtends op hun kamer met de wekker aan. Op de telefoon van de oudste komen er nog aardig wat snaps binnen rond 1 en 2 uur, ze is zelf nogal telefoon verslaafd dus ik zie haar dat anders ook wel doen.