Telefoon ‘savonds inleveren

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door TotalBella, 1 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Hier staat het huiswerk ook op Som, maar inderdaad kun je dat ook op je laptop zien en die heeft ze er (ook) bij als ze huiswerk maakt, dus die hoeft ze er niet speciaal voor op te starten oid. Bovendien is het nu ook weer niet zo idioot veel dat even overschrijven niet zou kunnen.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Oh dat is hier wel echt dusdanig veel dat overschrijven niet handig is. Bovendien verandert er regelmatig wat.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Ik bedoel ook vlak voor het huiswerk maken even kijken en overnemen. Dat zou hier uitstekend te doen zijn.

tuc vindt dit leuk.
  4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Onze dochter is 13 en zowel haar ipad als telefoon blijven beneden. Tot wanneer weet ik niet maar ik hoor zo vaak dat kinderen 's avonds laat nog appen met elkaar dat wil ik voorkomen. Gelukkig doet ze hier ook nooit moeilijk om.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Dat kan, mijn punt was ook eigenlijk dat er zoveel manieren zijn om je huiswerk te kunnen maken zonder je mobiel erbij.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ja maar dan zie ik niet zozeer het verschil tussen een telefoon op laptop.

Zxcvb vindt dit leuk.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Hier zou whatsapp e.d. het grotr verschil zijn. Met telefoon zit ze anders continue te appen of bellen. Met dr chromebook op schoolstand kan er weinig anders.

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Ik word er tich niet blij van als ik "iedereen" moet toelaten op de wifi :oops:

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Wel fijn om te lezen dat meerdere nog gewoon schermtijd hebben ingesteld staan. Ik zal bij zoon de tijden wel verruimen na de vakantie, vooral in de ochtend zodat hij niet pas op school hem kan gebruiken ;) avond blijft waarschijnlijk wel zelfde tijd. En meer uur overdag

10. tuc

tuc Niet meer actief

O ja, zo werkt dat hoor met middelbare scholieren, het eerste wat ze vragen als ze binnenkomen

Athina vindt dit leuk.
  11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Wij hebben aparte gastenwifi.
    Mijn man heeft WhatsApp ook gewoon op zijn laptop.

Hier kunnen ze na 10 uur niets meer met hun mobiel of laptop. Ze blijven wel boven.
    Mijn dochter kun je heel veel vrijheid geven, zij doet ook genoeg zonder mobiel, mijn zoon niet. Die heeft dus wat meer restricties met tijden.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Heb ik dus echt nog nooit meegemaakt. Ze hebben toch ook allemaal wel 4g ja

Neuzeke vindt dit leuk.
  13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Hier dezelfde regel, dochter is ook 14.
    Telefoon blijft gewoon beneden, behalve idd als ze gaat logeren of er iemand hier logeert.
    Haar telefoon gaat ook 'op slot' tussen 21.00 en 07.00.

TotalBella vindt dit leuk.
  14. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    Onze dochter van 13 neemt haar telefoon mee naar boven. Ze kan zichzelf prima begrenzen en de telefoon staat op stil. Als ik naar bed ga dan kijk ik even op haar kamer en dan slaapt ze vrijwel altijd. Ze zit iig zelden op haar telefoon zo laat.
    Onze jongste heeft altijd al meer grenzen nodig gehad, dus ik kan me voorstellen dat zij haar telefoon wel beneden moet laten. Maar goed, dat zal nog moeten gaan blijken.

Ik denk dus dat het verschillend per kind is.

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Dan is nee ook een antwoord lijkt me

16. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat kan, maar ik heb er geen enkel probleem mee. De meeste scholieren hebben maar een kleine bundel en op tablet of chromebook hebben ze sowieso wifi nodig. Ik vind het nogal lullig om te zeggen dat ze geen toegang krijgen en hier dus niet samen huiswerk kunnen maken/aan een project kunnen werken.
    Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat andere ouders dat doen. Dochter krijgt ook overal het wifi wachtwoord.

liset22, NiekeKris, Athina en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn zoon maakt zijn huiswerk samen met vriendjes terwijl ze bellen via whatsapp. Dat is zo geboren in coronatijd natuurlijk “gezellig samen huiswerk maken” maar ze doen het nu nog steeds. Hij neemt zn huiswerk heel serieus , dus ik vind het verder geen probleem.

De buurkinderen waren amper 5 jaar toen ze met hun ipads ons wifi-wachtwoord kwamen vragen. Dat is bij ons ook standaard dat iedereen die over de vloer komt dat vraagt en krijgt. Wij hebben ook een speciale wifi voor vrienden.

tuc vindt dit leuk.
  18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wifi wordt hier ook gewoon gedeeld - dat ze niet op onze wifi gaan - wil niet zeggen dat ze niet op internet gaan - alleen kost het hen dan. Maar dat weerhoud ze er niet van.

Verder geeft dochter hier aan dat haar chromebook op school zelden op de officieel schoolstand staat, omdat ze dan voor bepaalde vakken (beeldende vorming :p ) apps moeten downloaden en dat kan dan niet etc. Dus zowel thuis als op school staat whatsapp web gewoon aan.... en die ene keer dat ze haar telefoon thuis had laten liggen - kon ik ook nog met haar communiceren via whatapp web - ook al was zijzelf op school :p (8 km verderop) .

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Voor school aan het werk maakt het anders. Ik zag een paar onderuitgezakt hangende pubers op de bank voor me.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Dat gebeurd ook. Is voor hen tioch een beetje de dagbesteding. En een hele middag oo je bundelbis kostbaar. Ik denk dat ze dan zo weer thuis zijn.

NiekeKris vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina