ZUCHT ww en weinig geld *frustratie*

Discussie in 'De lounge' gestart door lillyenco, 4 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Hey dames,

Ik werk al vanaf mijn 20e en heb geen dag thuis gezeten.
    Nu ben ik in mei voor het eerst werkeloos geraakt... en wat een achterlijk gedoe bij de ww.

Ik heb mijn ww heel snel aangevraagd... ik zou binnen 4 weken een betaling krijgen. Wat blijkt.. ik krijg een voorschot van 11 dagen geld... en daar moet ik gewoon een maand mee doen..
    Resultaat: geen rekeningen kunnen betalen en heel goedkoop eten kopen.

Ik heb de uwv hierover gebeld, maar ze zeiden: dan leen je maar ergens wat... toch schandalig?:$

Ik vind het slecht geregeld.... er is een vangnet maar het werkt gewoon niet...

Herkend iemand dit? Hoe heb je dit overleefd?

Ik moest geloof ik even van me af praten haha..

2. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    even als aanvulling. Ik solliciteer me suf. Al op 4 gesprekken geweest maar bij 3 afgewezen.

3. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Dit is heel erg herkenbaar gelukkig hadden wij een spaarpot die we hebben moeten aanspreken en daar door zijn wij niet in de schulden gekomen nu de ww eenmaal loopt gaat het goed het is wel geen vetpot maar komen er van rond. Ik solliciteer me ook rot maar er zijn zoveel kandidaten dat ze keuze genoeg hebben helaas. Ik wil je heel veel succes wensen en probeer ergens geld te lenen want als je schulden krijg is het oh zo moeilijk er weer uit te komen vooral als je langer in de ww komt te zitten

4. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    helaas geen spaarpot aanwezig... door scheiding al mijn geld opgegaan en dan vooral aan rekeningen waar mijn ex in verzuimde.
    Verder veel achterstanden ingehaald met mijn vakantiegeld wat ik meekreeg toen ik eruit moest bij mijn vorige werkgever...

solliciteren is echt een drama, ben best goed opgeleid maar toch past een andere kandidaad sneller beter in het profiel..

5. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Om te beginnen; wat ontzettend vervelend dat je nu zo krap zit. Hopelijk heb je weer snel een baan!

Over dat vangnet.. Het kost ontzettend veel geld om mensen zonder werk allemaal te voorzien van geld. Persoonlijk vind ik dat je in de eerste plaats zelf moet zorgen voor een vangnet. Zorgen dat je wat achter de hand hebt zodat je in ieder geval een week of 6,7 door kunt zodat je alles kunt regelen. En ik snap dat dat voor veel mensen heel lastig is, en iedere situatie is anders.

Wanneer krijg je weer uitbetaald? Is er familie waar je wat van kan lenen (om te zorgen dat je nu igg geen schulden maakt)? Heel veel succes!

6. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan je rood staan? Dan dat tot de volgende ronde ww. En proberen een klein buffertje te maken voor een mogelijk volgende keer als zoiets gebeurt..

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.497
    2.948
    113
    Wat ontzettend vervelend! Ik vind het ronduit belachelijk. Vooral als je nagaat hoeveel belasting je hebt betaald toen je werk had. Het is gewoon niet eerlijk.

8. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Ja ik heb mijn best gedaan om een vangnet te creeeren maar door verkoop van mijn woning ( ook weer kosten gehad) op de dag voor ik werkeloos werd is mijn laatste buffer eraan gegaan....

Dus buiten mijn schuld om.. geen geld.
    Familie kan ik niet bij lenen helaas... dus ik zit behoorlijk vast.

Ik snap dat ik niet de enige ben, ik vind het alleen vervelend dat ze een voorschot geven van zo weinig en je vervolgens een maand moet overleven

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Heel herkenbaar vooral dat dan leen je toch ergens geld. Schandalig!

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

bellen naar de bedrijven van de rekeningen en uitleggen, vaak kun je dan de betaling uitstellen / in delen betalen.

11. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    ja al gedaan inderdaad.. maar hoe leg ik dat bij de aldi aan de kassa uit... :(

12. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik begrijp je frustratie volkomen. Wij waren net weer begonnen met sparen omdat we een bedrag geïnvesteerd hebben in zolderisolatie.

Heel plotseling werd het bedrijf failliet verklaard, dankzij een slecht werkende curator heeft het extra lang geduurd voor ze aangemeld waren bij het UWV.

Het gaat ons duizenden euro's kosten. Wel heeft mijn man mazzel diens deze week alweer aan het werk.

Sterkte met de eindjes aan elkaar knopen en hopelijk heb je snel werk.

Oh ja wat ik gedaan heb is van te voren alle bedrijven al bellen zodat ze op de hoogte waren, mijn ervaring is dat ze hierdoor veel geduldiger en meegaander zijn.

13. Lovel

Lovel Actief lid

16 jan 2012
    235
    3
    18
    Vrouw
    Wat ontzettend vervelend.. Ik moet zeggen dat ik het niet echt herken. Toen ik helaas in de ww terechtkwam (contract liep af in zwangerschap) was het eigenlijk sneller geregeld dan ik had verwacht. Hopelijk vind je een oplossing en is de boel snel rond.
    Succes

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

bij vrienden / ouders eten.
    brood met ei
    pasta etc.

ik zou als het geel krap is bij vrienden vragen of ik 100 euro zou mogen lenen voor een maand voor de boodschappen.

15. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Voor mij helemaal niet herkenbaar, ik kreeg gelijk mijn geld

16. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Mijn contract liep 31 december af en de eerste uitbetaling was op 17 januari en dat was met terugwerkende kracht.

Hoe ver van te voren heb je de WW aangevraagd?

17. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Als je op het moment dat je weet dat je werkloos wordt ww aanvraagd ben je meestal ruim op tijd, inclusief je voorschot. Meestal weet je het toch wel minimaal 1 maand van te voren..?

Maar hoe kom je nu de komende dagen door.
    Heb je vrienden en familie ingelicht? Ik snap dat door je verleden, scheiding etc, momenteel even geen buffer hebt.
    Wanneer je vrienden en familie hebt ingelicht zou je wellicht wat financiele hulp kunnen krijgen van hun..
    Het geld wat je hebt gebruiken voor de vaste lasten die betaald moeten worden (woning, zorgverzekering, overige verzekeringen telefoonrekening (anders snel een bkr melding) Dat zouden mijn prioriteiten zijn! Voor het eten kun je eventueel bij vrienden en familie terecht.
    Voor overig leefgeld zou je het even een stuk rustiger aan moeten doen.
    Wellicht roodstand aanvragen, nu heb je nog een recente loonstrook. Dan kunnen in ieder geval de vaste lasten eraf.
    Fiets of lopen ipv auto
    Koffie thee en water drinken
    Extra opletten met kleding.. Minder proberen te wassen dooor extra op te letten met knoeien, kleding uithangen ipv meteen wassen.
    Zeer bewust boodschappen doen en eerst alle voorraad opmaken.

Misschien heb je iets aan mn tips, in ieder geval succes! Uiteindelijk zal het vast goedkomen

18. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Bel je huisarts, haal een doorverwijzing voor de maatschappelijke werker voor de een verwijzing naar de voedselbank

Kun je in ieder geval eten. Vaak willen ze er wel een spoedgeval bijdoen zonder een wachtrij - licht net aan waar je woont. Super mensen daar.

Edit: Soms is een verwijzing van de huisarts al genoeg, soms kun je meteen zonder verwijzing terecht bij de voedselbank. Bel je locale voedselbank voor meer informatie

Ze doen ook kortdurende hulp als gewoon voor een maand hoor ;)

19. evietje

evietje Actief lid

22 mei 2014
    479
    0
    0
    films.
    zoetermeer
    Hier geen betaling problemen gehad met uwv vanaf dag 1 optijd

20. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Nogmaals bellen met uwv, en zo nodig nog een keer en nóg eens. Ze kunnen echt wel wat regelen!

Deel Deze Pagina