Al jaren heb ik regelmatig migraine. Met alles dr'op en dr'aan. Beginnend met aura, gevolgd door hoofdpijn en misselijkheid en daarna een enorm wattengevoel in mn hoofd en MOE. Tijdens het slaapje van mn zoontje ben ik ook even gaan liggen. Toen ik wakker werd na 45 minuten ongeveer had ik een voor mij typische hoofdpijn die bij migraine hoort. En misselijk. Nu is dat allemaal nog op de achtergrond aanwezig maar mn hoofd en ogen voelen precies zoals na een migraine aanval. Ik heb nog nooit migraine gehad zonder aura, kan dat aura gedeelte ook tijdens je slaap voorkomen? Opzich zou't fijn zijn, want dat vind ik vaak wel de rotste fase, daar heb ik nu niks van meegekregen. Maar dacht niet dat dat ook tijdens slaap kon voorkomen?
Ja, ik heb eenzelfde migrainevorm en wordt wel eens in de nacht wakker met die aura vlekken....bij mij duurt de aura fase ongeveer 45 minuten dus dit zou ‘perfect getimed’ zijn...
Ja ik heb dat ook. Aura, dan een gevoelloze hand, gezicht (voor de helft), dan hoofdpijn en de hele dag een katergevoel. Ik word ook weleens wakker van een gevoelloze hand. Heel naar, dan is de aurafase al geweest maar heb ik meteen de pijn.
Dan mag't van mij wel vaker zo gaan. De hoofdpijn enzo is niet leuk maar enigzinds te onderdrukken met pijnstilling. Maar die aura, die vind ik zo naar. Kan dan ook echt niks meer...
Ik ook niet, maar als ik een pcm neem tijdens de aura werkt die veel beter dan erna. Ik ben er dus liever op tijd bij.
Dat kan, werd laatst ook zo wakker. Wat ik nog raarder vond is dat ik toen zelfs 2x een aura kreeg. Maar hier helpen pijnstillers ook beter als ik ze tijdens de aura inneem, dus vind het dan ook wel handig. Ben alleen heel bang dat het een keer tijdens het autorijden gebeurd, want kan dan echt niet goed zien en je kunt niet overal maar aan de kant gaan staan.