Ik ben 18 mei stiekem verhuisd. Mijn ex sloeg me en heb op een gegeven moment de beslissing genomen om weg te gaan. Gelukkig had ik een nieuwe man leren kennen dus is het me allemaal gelukt om de beslissing te nemen. Mijn ex wil niets meer met zijn kind te maken hebben..... zegt hij. Hij wil niet meewerken om een ouderschapsplan op te stellen, hij wil geen alimentatie betalen, hij wil zijn kind NIET zien, hij haalt het kgb en kinderbijslag van de gezamelijke rekening en heeft ook nog de totale spaarrekening van mijn zoontje leeg gehaald..... De spullen die nog in de woning staan wil hij mij niet terug geven... en ga zo maar door. Ik baal hier zo enorm van! Het is je bloed eigen kind... waarom wil je die niet zien..... ik vind dat zo belachelijk. Hoe kan je nou zeggen zodra de kleine 18 is dan wil ik hem zien en vertellen hoe labiel zijn moeder is..... Hij wil niet meewerken aan het beeindigen van de gezamelijke rekeningen en zorgt ervoor dat deze in de min staat waardoor ik straks de helft van de debetrente moet gaan betalen.... Zijn prioriteit (zijn eigen woorden) is het overnemen van onze koopwoning en dan pas wil hij kijken naar een ouderschapsplan. Mijn advocaat heeft zijn jaarcijfers van de afgelopen 3 jaar opgevraagd. Vandaag kreeg hij te horen dat hij dit over een week of 2 zou krijgen. Ik weet dat ze goed bevriend zijn met de accountant en dus de jaarcijfers heel erg makkelijk te manipuleren zijn. Kreeg een brief van de belastingdienst dat hij het afgelopen jaar 3000 euro verdient heeft..... Ik ben er zo bang voor dat hij straks gewoon weg kan komen met 0 euro betalen aan allimentatie...... Sorry voor het lange (door mij nog ingekorte) verhaal
Wat een enorme zak zeg! Maar wel super dat je de stap hebt genomen. Als hij het hele jaar maar 3000 euro verdiend heeft, waar heeft hij dan alles van betaald? Of heb jij alles betaald? Anders stuur de belastingdienst maar eens op hem af voor een controle als je het vermoeden hebt dat hij de cijfers manipuleert. Daar zijn ze bij de belastingdienst dol op!
Nee ik heb een uitkering en kan zeer weinig betalen. Hij krijgt 2000 euro per maand op zijn rekening gestort..... gelukkig is dat de laatste paar maanden naar de gezamelijke rekening geweest zodat ik dat dus wel zwart op wit kan laten zien. Zou nog wel een optie zijn ja om hem bij de belastingdienst eens ff te melden haha. Ik heb inmiddels ook aangifte gedaan tegen mishandeling dus ook daarvoor komt een proces. Volgende week wordt er een echo gemaakt van mijn schouder en dan hoop ik een verklaring te krijgen dat deze kapot geslagen is door mishandeling. Hij sloeg namelijk altijd op 1 plek. Ik ben dr zo klaar mee!!!! Ik wil normaal kunnen leven. Ben als de dood dat als hij de kleine ophaald dat hij hem niet meer terug brengt. Of als de kleine weer lekker opstandig is (wat hij de laaste paar dagen erg is (kleine dondersteen )) dat hij hem ook slaat. ik druf hem dan echt niet mee te geven.....
meid ik vind het nog steeds knap dat je de keuze hebt gemaakt. laat de advocaten het nu verder uit zoeken. wel even melden bij de belastingdienst dat er iets niet klopt en dat je het kan bewijzen wel wil ik je mee geven dat dat hele mishandelingstraject niet veel voor steld helaas. wij hebben er vorig jaar midden in gezeten en de straffen zijn echt minimaal. hier was de uitspraak na 4 jaar lang mishandelingen en 4 ziekenhuis opnames door letsel. 3 maanden voorwaardelijk en 750 euro schade vergoeding.en alleen omdat hij tekeer is gegaan tegen de officier van justitie.
jeetje das idd erg weinig!! Maar goed ik wil hem gewoon duidelijk maken dat hij dit niet zomaar kan en mag doen..... En nu zullen er waarschijnlijk wel meiden zijn die zeggen dan had je eerder weg moeten gaan, maar als je in die situatie zit durf je zo'n stap niet zomaar te nemen. Bang voor wat er daarna nog komen gaat!! Ik moest aangeven volgens verschillende instanties waar ik zat... maar nu weet ik dat dit nooit gehoeven had als ik bij de gemeente een geheim adres had aangevraagd. Maar goed dit terzijde. tot op de dag van vandaag heb ik nog geen enkele keer spijt gehad van de stap. Wel vind ik het lastig dat ik vroeger alles kon kopen wat ik wilde en nu kan dat niet meer....en dat is nog maar zachtjes uitgedrukt. maar goed. Ik weet als geen ander geld maakt NIET gelukkig!! Zover ik het nu kan beoordelen heb ik een goede advocaat en hoop echt dat hij het maximale eruit kan halen. Ik heb al gezegd ik kleed hem uit (financieel gezien dan).... blegh moet er niet aandenken hahaha.
Ook goed dat je het proces tegen hem doorzet. Dat is veel moeilijker dan het maar te laten zitten ondanks dat je weet dat je er misschien niet zo heel veel mee bereikt. Je zult voor jezelf, je omgeving en je kind wel een super voorbeeld stellen. Dont F*ck with mommy! En misschien had je idd eerder weg moeten gaan, maar wie zijn wij om jou daarover te veroordelen. Heb gelukkig nooit de keuze hoeven maken en het feit dat je nu weg bent spreekt voor zich. Hoop dat je hem financieel kunt raken! Doe je hem ook eens pijn! geheel terzijde: Ik kreeg ooit de bankafschriften van een huurder (jonge vrouw) onder ogen die ook (heeeeeeeel veeeeeel, meer dan 1000 euro) partneralimentatie kreeg (geen kinderen). Stond bij de omschrijving: "Ga eens werken Trut!" Moest daar stiekem wel heel hard om lachen...
Ik vind het ook moedig van je dat je de stap hebt gezet! En ook snap ik je frustratie,maar wat je zelf al aangeeft, dat je bang bent dat hij je zoontje niet terug brengt, of zelfs slaat.. Waarom wil je dan een ouderschapsplan? Ik zou dat (voorlopig) of helemaal niet meer willen! Ook vind ik het zeer schofterig wat hij met dat geld heeft gedaan!! Kan je niet naar de bank,je laten afzetten van de gezamelijke rekening? En mogen jullie allebei dat geld opnemen? Of maakt hij zich nu schuldig aan diefstal? Ik zou zelf een nieuwe spaarrekening voor je zoontje openen, en zelf ook een nieuwe rekening,en jou nieuwe rekeningnummer doorgeven aan de kinderbijslag,belastingdienst,ga zo maar door! Succes en sterkte!
Ik heb niets zinnigs te zeggen en ook geen tips voor je helaas, maar ik vind het ook echt top van je dat je gegaan bent. Want zoals je zelf al zegt, dat is écht niet makkelijk..
Ik vroeg me van de week af hoe het met je zou zijn. En ik zou idd ook geloof ik mijn kind niet meegeven! Verder heb ik geen advies helaas. Maar sterkte gewenst met de situatie!
Hey meis, wat ontzettend knap van je dat je voor jezelf hebt gekozen! Ik zou idd de belastingdienst op hem afsturen! Als hij genoeg geld heeft moet hij gewoon betalen. Over jullie gezamelijke rekening. Vervelend dat je hem niet op kan zeggen! Weet niet bij welke bank je zit. Hier is het namelijk zo dat je hem gedeeltelijk kan opzeggen. Dan trek je dus jou naam eraf en word het zijn rekening. Misschien dat dat bij jou ook een optie is? En het geld dat hij van zijn zoontje gestolen heeft. Kinderbijslag enzo kan je daar geen aangifte van doen? Bedoel jullie krijgen dat geld om voor je zoontje te zorgen maar hij is momenteel niet zijn voogd en heeft dus ook geen recht op dat geld. En indd bellen om dat voortaan op jou rekening gestort te krijgen ipv de gezamelijke. Nogmaals respect voor jou! En heel veel succes!
Wat ontzettend sterk van je! Die ex van jou gaat het moeilijk krijgen als hij je zoon ooit wil vertellen dat je een labiele vrouw bent. Ik denk dat je een geweldig sterke vrouw bent als ik het zo lees. Wil je trouwens echt dat zo'n hufter een rol blijft spelen in het leven van je zoontje? Ik zou nml. stiekem blij zijn dat hij hem niet wil zien. Onbegrijpelijk wel dat hij zijn eigen kind zo afstoot, maar goed, dit is dezelfde man die het normaal vind zijn vrouw te slaan. Mss kan je van hem maar beter niks verwachten. Volgens mij is hij verplicht alimentatie te betalen en je hebt goede tips gekregen voor als hij liegt over zijn inkomen. Je zou eventueel ook naar een rechtswinkel kunnen stappen voor advies. Zet de kinderbijslag enz. om naar jouw rekening, let er op dat hij bij de belastingaangifte niet aangeeft dat hij voor het kind zorgt, enz. Hoppa, weg met die kerel! Had ik al gezegd hoe ongelooflijk stoer ik het vind dat je weg bent gegaan?
Gewoon even een knuffel omdat ik het allemaal zo knap van je vind. Succes met de afhandling ik hoop echt dat alles goed komt.
ka je de rekeningen niet laten blokeren ik zou dan zeggen dat de pasjes zijn gejat bv en dan zelf een nieuwe rekening openen laat je niet op de kop zitten ik vind het heel knap dat je al zelf deze beslissing hebt genomen om weg te gaan !!! sterkte meid
Even snel kinderbijslag kan je de rekeningnummer van laten veranderen op de internetsite...snel doen. Indien je ex zijn kind niet meer wil zien wil hij dan ook afstand doen? Zorg dat je alle communicatie van jullie 2 bewaar voor je kindje later. Heb ik ook gedaan. En herinner alles wat je zegt is niet goed want zijn werkelijkheid is de werkelijkheid. Kijk wat je met de advocaat kan bereiken maar begin vooral alvast te kijken hoe je het alleen kan redden en hoe je de schade kan berperken...Bijvoorbeeld de gezamenlijke rekening. Als je inderdaad jouw naam er niet kan afhalen (volgens mij moet dat kunnen) dan misschien een onderhandeling als jij akkoord ga met het sluiten van de rekening dan....Het beste is om alles via een advocaat of een derde persoon te laten lopen. Want als hij inderdaad je mishandeld heeft is hij nu de controle op je kwijt en zal hij alles er aan doen om die terug te krijgen door kinderbijslag af te halen, gezamenlijke rekening etc en emotionele mishandeling.. Ik wil mijn kind niet meer zien is er zo een. Hij weet waarschijnlijk dat jij dat verschrikkelijk vind. Om je eerlijk te zeggen is het soms zelf beter om helemaal geen contact meer te hebben met een ex veel rustiger en zo heeft de ex ook geen reden meer om controle uit te oefenen en je emotioneel verder te beschadigen. Klinkt hard maar ik weet er alles van. Bijvoorbeeld bij een omgangsregeling het zo niet nakomen dat je er geen eigen planning kan maken omdat je toch het heel belangrijk vind dat je kindje contact heeft..... Als hij zo graag de koopwoning wilt houden zou hij je toch uit moeten kopen? Zo niet dan zal er over moeten gaan tot een verkoop hopelijk zonder een verlies.... Pfffff voel helemaal met je mee...heb een soortgelijk verhaal maar ben inmiddels iets verder vandaar even mijn verhaal en advies...Ik hoop dat je er iets aan heb. Denk nooit ik red het niet in mijn eentje...want dat doe je wel... Succes en sterkte.
Hej Meiden Bedankt voor jullie lieve reacties! Wat betreft de rekeningen mijn advocaat heeft ook gezegd dat de bank mij er wel af MOET halen aangezien hij iedere keer zorgt dat de rekeningen in de min staan. De kinderbijslag is inmiddels geregeld. Maar goed de volgende ronde is pas in okt..... beetje jammer. Wat betreft het KGB die krijg ik niet gewijzigd omdat ik dat met een digd code moet doen. Ik krijg die niet geactiveerd en heb nu een formulier opgevraagd. Morgen ga ik weer een mail sturen met een hoop vragen of het ouderschapsplan. Ik ben het met het concept van de advocaat absoluut niet eens!!! Ook heb ik inmiddels een lijst gemaakt van spullen die nog in mijn oude huis staan. Die wil ik terug hebben. Hij mierenneuken over dingen.... ik dan ook al moet ik het zelf naar de schroothoop brengen.... hij krijgt en houd het niet. Ben dr zo klaar mee!! Het vreet zoveel energie dat is niet normaal!! Ben blij als alles geregeld is, maar dat gaat nog HEEl lang duren ben ik bang voor. Hoe kun je nou zeggen dat je je kind niet meer wilt zien. Het is je eigen vlees en bloed. Maar ja t is gewoon een vresselijke hufter... dat is hij altijd al geweest. Heb nu een onwijs lieve vriend en we hebben het alles behalve goed financieel gezien, maar geld maakt echt niet gelukkig. Ik ben blij dat ik hem heb mogen leren kennen en probeer te genieten van iedere dag die we hebben. Zoals ik me met hem voel heb ik me nog nooit met mijn ex gevoeld. Hij respecteerd en waardeerd me zoals ik ben. Hij scheld me niet uit en als er een woordenwisseling is hoef ik niet bang te zijn voor de gewoonlijke klappen. Ik hoef niet te stressen als hij uit zijn werk komt dat er speelgoed op de grond ligt of dat ik nog niet gestofzogen (schrijf je dat zo?) heb. Nee wat dat betreft heb ik het beter...... maar of ik het daadwerkelijk allemaal ga redden is een tweede. Zit nog maar aan het begin met alles, maar ben nu al op. Al die stress en gezeur.... is niet bevoordelijk voor je geestelijk gestel. Ik hoop ook dat de politie snel bij hem op bezoek gaat en hem eens even meeneemt voor verhoor. Dan weet hij dat er met mij niet meer te sollen valt..... Idd zoals al eerder gezegt is Don't Fuck whit Mommy!! Hij is van mij ik krijg hem wel. Mij jaren lang kleineren, geestelijk en lichamelijk mishandelen...... nee ik ben dr echt klaar mee. Ik ben niet een dik vies vet lui mormel.... Ik ben een mooie meid die er mag wezen.... Sorry voor het uiten van mijn frustratie
Krachtige taal en daar door ga jij het wel redden. Als je dat maar in je achterhoofd houd je gaat het redden hoe zwaar het nu ook is. Maak een dagboekje schrijf alles op en krop het niet meer op je frustratie. En hoop dat de scheiding uit eindelijk geregeld is. Maar bedenkt met wraak dat je daar niks mee bereikt hou het nu bij je zelf kom op voor je zelf en kind de rest is bijzaak nu.( Snap wel dat je boos bent) En dat over die vader die zijn kind niet meer wil zien. Wil je dat nog wel? en wat bereik je er nu mee niks toch je bied nu schappelijke omgaangsregeling aan als hij dat niet na komt heeft hij het voor het na kijken en daarbij,( hij pakt jou nu op je gevoelige punt je kind) maar daar moet je niet in trappen als hij zo al doet is hij niks waard als vader van het is toch zijn kind!! Dat ziet hij echt niet zo. Hij raakt jou wel daar mee maar probeer het voor je zelf naast je neer te leggen. Je kunt dat niet gaan winnen hoe graag je je kind ook zijn vader niet zou willen ontnemen met hem valt er niet te praten. Sterkte ermee en deze tijd gaat je meer op leveren dan je ooit zult denken. Je kwam voor jezelf op en voor je kind!!
wat een verhaal, en helaas weet ik zo ongeveer wat je doormaakt nu. Ik zit ook in zo'n situatie. Maar, als je ex jou heeft geslagen, dan moet je je afvragen of het wel echt zo erg is als hij zijn kind niet meer wil zien. Als hij jou slaat, zal hij dat dan ook niet bij zijn kindje doen uiteindelijk? Mijn ex, wil juist wel zijn kind zien, en ik wil dat het liefste niet. Mij heeft hij bedreigd, en hij heeft zijn handjes gebruikt. Ik vertrouw hem voor geen meter meer, en ook niet samen met ons kind. Hij zou namelijk heel onverantwoordelijke dingen gaan doen. Als er zou worden beslist dat ik volledige voogdij zou krijgen, bouw ik een feestje En alimentatie hoef ik ook niet. Ik snap echt dat het heel erg moeilijk is, maar denk dat je jezelf moet afvragen wat nu het beste is voor jou, en voor je kindje Als moeder weet je gewoon vaak wat het beste is...luister naar je hart. En een kindje is beter af bij een liefdevolle moeder, dan dat het naar zijn/haar vader moet waar het eigenlijk niet welkom is. Heel veel sterkte! Helaas lopen er genoeg van die kwallen rond :S zouden ze allemaal moeten opsluiten en castreren.. sorry....ook even hoog oplopende emoties hier
wat een klote situatie zeg maar heel knap dat je de stap gezet hebt! ik heb zelf ook zon relatie gehad en veel te lang gewacht voor ik weg ben gegaan.. ik was ook ban van waar ga ik heen dan ben ik min huisje kwijt enz enz.. van alles spookte door mn hoofd... heb ook aangifte gedaan alleen kwam die ex van mij er ook vanaf met 500 schadevergoeding en ik meen totaal bij elkaar 70 uur werk en leerstraf (verdeeld weet niet meer precies) en die 500 moest ie dus betalen maar heeft meer dan 2 jaar geduurd... ik heb ook heel lang niet kunnen regelen dat mn ex van de rekening ging, tot ik na een paar jaar idd ook de tip kreeg om MIJN naam eraf te halen... hij had nog een keer de knas gehad niks mee gedaan heeft zelfs nog 30 euro van die rekening naar die van hem overgeboekt (ok niet veel maar gaat om principe!) en toen binnen 2 weken was mijn naam eraf. zonder zijn toestemming.. als ik dat eerder geweten had... en als hij zo schofterig dat geld van de rekening haalt, sowieso DIRECT je rekening nummer wijzigen (helaas duurt het even en zal hij nog wel een keer dat geld kunnen pakken tenzij je hem voor bent ) hier kun je niks tegen beginnen vrees ik mijn ex deed hetzelfde en kon hoog of laga springen kreeg dat geld niet terug... dus echt METEEN rekeningnummer wijzigen om zo snel mogelijk dit op te lossen... goed dat je voor jezelf hebt gekozen! en lekker de belastingdienst informeren over het inkomen!
Jeetje wat een verhaal zeg, veel sterkte. Wat het opzeggen van de rekening betreft: een gezamelijke rekening mag je eenzijdig opzeggen (als je tenminste niet negatief staat), wijzigingen doorvoeren niet (dat gaat alleen als beide partijen tekenen). Zo is het tenminste bij de Rabobank en ik neem aan dat dit dan ook zo geldt bij andere banken.