Bestelling webshop besteld en betaald, nu is de winkel failliet

Discussie in 'De lounge' gestart door Grietjenb, 27 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Lekker dan. 2 weken geleden een aantal pakken voor mijn man besteld. We hadden geen tijd om te gaan winkelen, dus ik dacht slim te zijn en bestelde een paar pakken online. Een paar bij wehkamp en een paar bij Charles voegele. De levertijd zou 3-5 werkdagen zijn. Nou dan zouden ze precies op tijd binnen zijn, mooi!
    Maar helaas duurde het 2 weken voor het pakket van voegele binnenkwam. Gisteren. Een kleine week te laat. Maar goed we gaan kjiken of mijn man toch een van de pakken wil hebben.

Zit ik het journaal te kijken: Charles voegele is failliet!
    Lekker dan, zit ik met dat pakket kleding. Betaald en wel.
    Zou ik het nog terug kunnen sturen naar de webshop? Krijg ik mijn geld dan terug of kan ik daar naar fluiten?

Ik kies als het enigszins kan voor achteraf betalen, maar dat kon niet bij deze webshop. En mijn man moest een nieuw pak. Nu heeft hij er 4, waarvan 2 er niet goed van maat zullen zijn.

Maandag eerst maar eens bellen!

Wat zouden jullie doen? Heeft iemand dit ook wel eens gehad? En hoe is dat afgelopen?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Zo snel mogelijk contact opnemen. Wellicht kun je de pakken nog terug sturen en krijg je gewoon je geld terug. Maar dan zou ik morgen of maandag meteen bellen.

3. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Terugbrengen naar de winkel?
    Misschien krijg je daar je geld terug?

4. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Dat gaat helaas niet. In de webshop staat dat je wel je pakket kunt terugbrengen in de winkel, maar dat je daar geen geld terugkrijgt. Dat pakket wordt dan teruggestuurd.

5. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Kak, charles Vogele failliet.... dat is de enige winkel waar ik slaag voor leuke kleding

6. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Desnoods door verkopen op marktplaats als je bij de zaak zelf geen geld terug krijgt. Scheelt toch weer wat.

7. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik zou het niet terug durven te sturen. Je zegt niet goed van maat zullen zijn. Heeft hij ze nog niet gepast?

8. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ja, ik heb het ook meegemaakt helaas. Voor ruim 550 euro aan spullen besteld bij Neckermann en die ging toen failliet. Geld kwijt en geen spullen. Wat het extra zuur maakte, is dat Neckermann nog de zelfde dag (!) een doorstart maakte. De website bleef gelijk (zelfde adres, zelfde artikelen) en ze bleven me zelfs de nieuwsbrief sturen (wat aangeeft dat de administratie en adresgegevens gewoon waren overgenomen door de 'nieuwe' Neckermann). Maar ik kon dus fluiten naar mijn geld. :(

In jouw geval is het eigenlijk wel een geluk (bij een ongeluk ;)) dat je de spullen nog geleverd hebt gekregen. Als ik jou was, zou ik ze zeker niet terugsturen. Als de pakken niet passen, zou je ze kunnen verkopen op marktplaats. Grote kans dat je er nog een mooi bedrag voor krijgt, aangezien ze nieuw zijn. Succes.

9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.152
    12.158
    113
    Hier sluit ik mij bij aan. Ik heb het gehad met een stofzuiger, nooit geleverd gekregen en als klant kan je achteraan in de rij aansluiten als schuldeiser en krijg je nooit je geld terug. Dus niet retourneren en hopen dat je er nog een mooi bedrag voor krijgt.

10. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Mochten ze nog een herstart maken dan kun je het wellicht alsnog terugsturen, maar als ze failliet zijn zou ik de pakken idd niet terug sturen, want je geld ga je niet terug krijgen. Één van de eerste dingen die gebeuren bij een faillisement van een winkel is dat ze geen cadeaubonnen en retouren meer aannemen.
    In dit geval is het hoe krom ook nog een geluk dat je de kleding hebt ontvangen, had het nog niet verstuurd geweest dan had je helaas kunnen fluiten naar je geld.
    Dus idd de pakken die je mooi vind en passen houden, de rest proberen op marktplaats te verkopen...

11. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Er word gezegd dat ze definitief dicht gaan omdat er geen kopers waren. Dus was een doorstart niet mogelijk. Alle winkels gaan dicht.
    Zou er dus niet op rekenen dat je geld terug krijgt. Ook niet als dit wel word gezegd via telefoon of mail.

12. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Ik zou toch naar een winkel gaan morgen en toch als 'klant is koning' proberen geld terug te krijgen...
    Wat een rotsituatie.

13. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Dat is wat anders. Een koop na faillissement is gunstiger omdat je dan de verplichtingen zoals huurovereenkomsten, werknemers en schulden niet over hoeft te nemen. Dus misschien wordt de merknaam vogele en het concept nog wel verkocht. Maar daar heeft TS niets aan.

14. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Mijn zus werkt er en heeft gisteren op het nieuws moeten horen dat ze op straat staat straks!

Ze mogen in ieder geval geen retouren meer aannemen dus terug gaan naar de winkel heeft geen zin. Terug sturen zou ik ook niet doen...

15. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Vögele geeft in de winkel nooit geld terug, dan krijg je een tegoedbon.

16. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.267
    416
    83
    Ik zou zelf het via mp proberen te verkopen. Ben bang dat als je ze terugstuurt, je met lege handen staat.

17. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Wat een geluk dat je de spullen nog hebt gekregen, in ieder geval niet terugsturen! Ik heb het ooit gehad met een koelkast, die stuurde ik terug nadat hij dus al betaald was omdat het de verkeerde was (wilde met ijsblokjes erin en kreeg verkeerde geleverd). Modern ging toen failliet en ondanks de doorstart mijn geld nooit meer teruggekregen en de door mij betaalde koelkast ook niet.

18. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.744
    1.061
    113
    Je kreeg daar sowieso nooit geld terug. Altijd tegoed op een cadeau card.
    Ik zou ze proberen door te verkopen op mp of ze laten vermaken zodat hij ze toch kan dragen.

19. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.744
    1.061
    113
    Misschien dat omruilen voor juiste maat nog wel kan als ze nog open zijn??

20. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Als ze bijvoorbeeld te wijd zijn zou je ze bij een turkse stomerij kunnen laten vermaken. Niet duur en altijd netjes is onze ervaring!

Deel Deze Pagina