Telefoon in de klas.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Huismuisie, 31 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    Wij hebben schaamteloos onze kinderen op school en tijdens de les gebeld om te vertellen dat hun broertje geboren was en dat ze snel naar huis moesten komen.
    Maar: daar hadden we van tevoren natuurlijk wel toestemming voor gevraagd en gekregen (basisschool en VO)

Buiten dat zouden we nooit zomaar bellen onder schooltijd :roflmao:

2. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Denk ik ook! Ik vind het vreselijk voor de concentratie, aandachtsspanne maar vooral ook sociaal emotioneel: loop eens rond in de pauzes.. al die kids op hun eigen telefoontje. Zo verdrietig. Ze maken geen contact en ontwikkelen zich nauwelijks. Ik vind het heel zorgelijk en vind dat we ze in bescherming moeten nemen..

Zwaangerevrouw, GossipGirlxoxo en Nellie4 vinden dit leuk.
  3. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    xo zou het overal moeten zijn! Wat een verademing

Zxcvb vindt dit leuk.
  4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.027
    14.683
    113
    Vrouw
    Oh ja dat is zeker een reden. :D

Toen onze jongste geboren was hebben we de oudste drie ook snel een berichtje gestuurd. Niet gebeld, want ze hadden toetsen;)
    Ze hadden het ons nooit vergeven als we ze toen niks hadden laten weten. De school staat pal naast het ziekenhuis. Binnen het uur na zijn geboorte zat hij al bij zijn ene zus op schoot. Geweldig moment!

Adje vindt dit leuk.
  5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    Ahhh mooi is dat hè! Trots moment voor de oudste kinderen! Bij toetsweek of gewoon toetsen hadden we het waarschijnlijk ook niet gedaan. Voordeel was ook dat het bij ons een geplande keizersnede was, dus wisten we precies welke dag we ze gingen storen.

Zxcvb vindt dit leuk.
  6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.027
    14.683
    113
    Vrouw
    Ik werd ingeleid en de oudste 3 hoorden dus die ochtend dat ik die dag naar het ziekenhuis ging. Die toetsen zijn dus niet heel goed gemaakt....;)

Adje vindt dit leuk.
  7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    Dat geloof ik meteen :roflmao:

Zxcvb vindt dit leuk.
  8. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.869
    5.142
    113
    Home
    Bij noodgevallen kan je toch ook gewoon de school bellen die dan het kind kan roepen ?

hier had iemand uit groep 6 dus zijn telefoon mee daarna gelijk bericht van de juf dat ze geen telefoon mee naar school mogen
    Tja kinderen zijn 9 jaar lijkt mij logisch

citroenrasp, GossipGirlxoxo en Zxcvb vinden dit leuk.
  9. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.395
    30.706
    113
    Vrouw
    Maar is het niet juist van belang dat de nieuwe generatie leert omgaan met die afleiding?
    Door de telefoon te verbieden mis je die les.

Wij hebben die aflevering met zoon (2 VWO) bekeken en die vond het echt belachelijk. Telefoon wordt regelmatig gebruikt in de klas. Moet op stil, dus de les wordt niet verstoord.

En voetbalwedstrijden kan je tijdens de les veel makkelijker volgen via je laptop. (Zijn woorden :roflmao:)

Ik zie mijn zoon veel beter omgaan met de sociale media dan mijn moeder. (Zoon: telefoon meestal op stil. Kijkt wanneer die zin/tijd heeft. Laat zich niet gek maken. Moeder: hele dag harde meldingen. Moet dan onmiddellijk (tijdens het eten, midden in een gesprek) kijken en direct reageren. En gelooft alles wat er op YouTube verteld wordt en gaat erin mee. Moeten wij weer uitleggen dat het merendeel bullshit is etc)

Neuzeke, cowgirl80 en Saartje33 vinden dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

bij mijn zoon ging dat via magister. Ook de cijfers voor hem vond ik het ergens wel “sneu” als ik een onvoldoende haalde en hem niet opschreef in mijn agenda kwam niemand erachter. Net als een middag lesuitval en dan lekker de hort op gaan. Door die digitale dingen had hij al die vrijheid niet en dat had ik hem best gegund.

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.182
    113
    Is ook kindafhankelijk. Ik verwacht volgend jaar bij dochter nauwelijks te moeten controleren of ze huiswerk heeft. Zoon heeft meer strakheid en begeleiding erin nodig. Was ook met thuisonderwijs door corona.

En lesuitval appt hij meestal wel, net als wanneer hij later komt. Nóg wel :roflmao:

12. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.896
    5.848
    113
    Vrouw
    Zoon zit nu in het derde jaar en doet dat nog steeds. Vorige week nog; mam, er vallen 3 lesuren + pauzes uit. Vind je het goed als ik naar huis kom? (We wonen letterlijk om de hoek van de school)
    Tuurlijk jongen, geen probleem!
    En toen is ie netjes op tijd voor zijn laatste 2 uur weer terug gegaan.

toch3 vindt dit leuk.
  13. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Je hoeft niet te kijken. Ik check alleen de cijfers als zoon dat fijn vindt, maar in principe checken we zijn rooster niet. Ik merk wel wanneer hij thuis komt. Als er reden tot zorg is zal ik dat oppakken, maar ik kies er bewust voor om zoveel mogelijk dezelfde vrijheid te geven die ik ook haf.

mamameer, soovi en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  14. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.570
    113

Ik kijk ook af en toe op Magister. Vooral als ik niet weet welk uur ze mee starten.

Verder kijk ik om de zoveel weken naar de cijfers nadat ze die zelf al verteld hebben. Vooral om een beetje overzicht te houden hoe ze er gemiddeld voor staan.

femkes vindt dit leuk.
  15. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Dit idd. Ik hou het wel een beetje in de gaten, zo kunnen we hulp bieden mocht het nodig zijn. Maar ze verteld eigenlijk alles zelf wel.

femkes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina