goedkope auto

Discussie in 'De lounge' gestart door mama aes, 27 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    Even een vraagje,
    We hebben ondertussen al 2 jaar geen auto meer door dat het te duur werd.
    Nu krijgt mijn man waarschijnlijk een nieuwe baan en heeft weer een auto nodig om er te komen.
    We kunnen ongeveer 1000 a 1500 honderd euro uitgeven om een auto tekopen maar vraag me af of dat zal lukken.
    Wil natuurlijk niet elke maand voor veel kosten te komen staan.
    Wie van jullie heeft ook een goedkope auto met weinig problemen?
    is dit te doen denken jullie?

2. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Ik zou gaan voor een Suzuki Alto of een Opel Corsa.

3. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    In ieder geval japans, dan zit je altijd goed. Mijn opa heeft sinds vorig jaar een Toyota Starlet gehad. Hij moest 'm wegdoen omdat hij te slecht ging zien en te doof werd.

Dat ding kwam uit 1984 en hij rijdt nog steeds, maar dan met een andere eigenaar.

ik rij zelf ook Toyota, sinds 2007. Nooit wat mee.

Ik heb hiervoor overigens een VW polo gehad. Alleen maar ellende en realiseer je dat de onderdelen van VW enorm duur zijn!

4. minon

minon Niet meer actief

Vw polo. Golf 3 moet je niet kopen die roesten heel erg bij de dorpels.
    Seat ibiza heb er 450 euro voor betaald en rij er al vier jaar in.
    Verder moet je vooral naar de auto kijken dus iemand meenemen die er verstand van heeft en je kan zeggen of hij motorisch goed is ja of nee. Een auto met een hoge km stand kan beter zijn dan een andere met een lage stand. Zo heeft mijn auto inmiddels 450.000 gelopen maar is er nog steeds niks aan de hand. *klopt wel even af voor de zekerheid :)*

5. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Ik heb een nissan micra( ouder type) en deze doet het ook altijd. Wel moet je bij deze auto's controleren op roest. Bij onder andere de dorpels willen ze wel gaan roesten

En deze is niet al te duur in de verzekering en wegenbelasting en ik rijdt er 1 op 15/16 mee.

6. Sifra

Sifra Niet meer actief

Suzuki (alto) idd, relatief goedkoop in aanschaf en onderhoud. Heb jaren in een alto gereden en heb er nooit wat mee gehad. Onder alle (weers) omstandigheden was het starten en lopen.
    Mijn man is automonteur en heeft over het algemeen GEEN goede ervaringen met franse auto's en dan m.n. renault.

7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wat heb je precies nodig? Hoeveel kilometers worden er gereden? Suzuki alto of daihatsu cuore zijn prima auto's. Je kan ook een C1, aygo, of 107 kopen. Zijn helemaal dezelfde auto, alleen is Toyota iets duurder omdat ze beter bekend staan. Suzuki Swift (oude versie) is ook een goede, maar wel heel laag. Dat is niet voor iedereen fijn.

Houd ook rekening met de kosten van het hebben. Je kan voor heel weinig geld een prima Volvo v50 of 850 kopen. Maar die zijn qua wegenbelasting heel duur. Voor hetzelfde geld heb je een kleinere auto, maar dat is vaak minder geschikt voor langere afstanden.

Veel kilometers is trouwens vaak beter dan lang stilstaan. Zeker auto's van oude vrouwtjes waar weinig mee gereden is, moet je voorzichtig mee zijn. Een auto slijt naar verhouding harder van stilstaan dan van rijden.

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Wij hebben ook een goedkope auto. Opel uit 1996 en beestje brengt me al 2 jaar overal heen.

9. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Toyota Corolla of starlet.
    Ik word er al in rond gereden sinds dat ik een klein kattenvrouwtje was en heb er nog nooit een negatief woord over gehoord.
    Ik heb zelf een Corolla g6r en ben er helemaal verliefd op. 1.6 dus rijdt lekker vlot, vrij zuinig en heel veel ruimte binnen voor zo'n klein wagentje.

10. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Daewoo matiz of een Suzuki alto? Die zijn maandelijks ook niet duur in wegenbelasting en benzine!

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik zou vooral ook kijken of de auto altijd dealer onderhouden is en jaarlijks grote beurt heeft gehad.

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    dahatsu cuore. mijn zusje heeft er 1 voor 250 euro gekocht en deze rijd al 2 jaar zonder problemen rond.

koop iig geen daewoo matiz. zeker de oudere versie niet. die zijn echt waardeloos. toyota, suzuki, daihatusu en opel zijn wel auto's die lang doorrijden zonder al teveel kosten.

13. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Nou inderdaad! Drie jaar geleden een Matiz gekocht en binnen drie dagen kon die naar de sloop.

14. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    denk dat je ook wel een beetje geluk moet hebben met een auto. je kunt tenslotte niet in de auto en in het moter blok kijken. ook een auto van een aantal jaar oud kan van alles mee mis zijn!

japanse autos zijn vaak goedkoper in het onderhoud maar voor een "duurder" merk heb je vaak meer auto voor je gevoel, vind ik altans.

15. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    Je moet geluk hebben met het kopen van een auto in deze prijsklasse.
    Ik reed voor dat bedrag een fiat stilo leuke ZUINIGE auto, wel een 1.2 motor ander is t niet te doen.. sportief 3 deurs en dan moet je gaan voor de active niet de albarta. Een skoda fabia is ook leuk en betaalbaar. zou geen Renault doen of n ford k of twingo maar dat is mijn advies ;)

16. sjak

sjak Niet meer actief

Ligt een beetje aan het aantal km hij moet rijden per dag. Ik rijd 70 km op een werkdag voornamelijk snelweg. Ik zou me doodsbenauwd voelen in een oude alto of cuore... VW is toch al wat steviger. Zou toch een maatje groter gaan.
    Mijn eigen auto, een Hyundai excel uit 1996 (waar ik niet meer mee de snelweg opga) heeft me 12 jaar geleden €3250 gekost, en ik ben per keuringsbeurt nog nooit meer dan €250 kwijt geweest. De laatste keer zelfs maar €47! Het is echt vaak een kwestie van geluk hebben!!
    Maar mijn advies zou zijn iets meer uitgeven aan een auto en dan voor een maatje groter gaan.

17. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Ik heb met veel plezier een twingo en seicento gereden. Ook op snelweg zijn ze relatief vlot want klein. En ze rijden 1 op 17 / 1 op 18. Wegenbelasting is heel goedkoop en tanken blijft binnen de perken :)

18. Let ook vooral op wáár je hem koopt. Wij hadden een tijd geleden hetzelfde probleem; weinig budget, maar wel heel hard een auto nodig. Uiteindelijk een auto gekocht bij een dealer met een prachtige showroom, waar ook occasions verkocht werden, aangesloten bij de BOVAG en dergelijke. Auto zag er goed uit, was net gekeurd en nog helemaal nagekeken voor de verkoop, zeiden ze. Na 6 dagen reed hij niet meer; reparatie van een paar honderd euro. Na 21 dagen wéér een reparatie van een paar honderd euro. Na een maand weer kapot en moest er geconcludeerd worden dat verdere reparaties zonde van het geld waren en dat hij eigenlijk gewoon rijp was voor de sloop en dat de verkoper dat écht vooraf wel geweten heeft.. Héél goed googlen voor je op kopen overgaat, zou ik zeggen :)

19. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Een Daihatsu Charade!
    Is motorisch erg duurzaam, goedkoop in aanschaf, goedkoop in wegenbelasting (laag gewicht), redelijk goedkoop in verbruik (1 op 16-17), maar toch wel een slagje ruimer dan een Daihatsu Cuore of Suzuki Alto.
    Een Charade heeft erg veel overeenkomsten met een Toyota Starlet (Daihatsu is ook 50% Toyota). Een Starlet staat bekend als de meest betrouwbare/duurzaamste (oudere) kleine auto zo ongeveer, maar daarom zijn die tweedehands soms nogal overprijst. Enig nadeel van een Charade versus Starlet is dat de Charade soms wat roest bij de wielkasten heeft/krijgt, maar daar kun je de staat van zo met je oog beoordelen. En let inderdaad ook op de onderhoudshistorie (regelmatig grote beurt? dealer onderhouden? hoeveel eigenaren (staat op rdw site)? hoe oud is de distributieriem, accu, uitlaat, bandenprofiel?)

Ik heb een Charade gehad uit 1999, drie jaar in gereden zonder bijzonderheden, verkocht voor 550 euro (omdat ik een auto met airco wilde/iets meer luxe) en volgens de RDW site rijdt hij nog steeds rond. Ik stond 1 keer met mijn Charade stil langs de snelweg, en de ANWB-man kwam en zei huh, een Charade, hoe krijg je dat nou voor elkaar? Vergeten te tanken haha ;)

20. Drieka

Drieka Niet meer actief

Je kunt geluk en pech hebben.

Wij hebben 2 jaar geleden een Renault Clio uit 1992 gekocht voor 600 euro die net 150.000 km op de teller had en 2 jaar lang vrijwel probleemloos rondgereden.
    Nu kregen we hem dit jaar niet meer door de keuring omdat de distributieriem& waterpomp vervangen moest worden (waterpomp lekte al een tijdje) en een balk was rot, ging 800 Euro kosten en dat was voor ons de auto niet meer waard!

We hebben nu 6 weken terug voor 1000 euro een Seat Ibiza uit 1999 gekocht (wij hebben ook niet veel geld en zeker niet met een kindje op komst), hopelijk hebben we met deze auto ook zoveel geluk als met de vorige.

Deel Deze Pagina