Telefoon 's nachts op de slaapkamer of niet?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Gymgirl, 20 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lils

    Lils Bekend lid

    11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Hier heeft mijn zoon (11 jaar) zijn telefoon ook niet op zijn kamer snachts.
    Om 21.00 levert hij m in en dat is ook echt nodig. In het begin mocht hij m wel eens mee naar boven nemen, maar dan was de verleiding toch echt te groot om er niet stiekem op te gaan.
     
    Whoopy vindt dit leuk.
  2. Whoopy

    Whoopy Actief lid

    7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Tot 16 jaar wordt hier de telefoon bij het slapen gaan ingeleverd. Die liggen beneden aan de lader. Ik vind dat een prima leeftijd om ze zelf die verantwoordelijkheid te geven.
     
  3. Lorena86

    Lorena86 Bekend lid

    7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Oudste is 11. Telefoon blijft savonds na 20 uur beneden en gaat niet mee als oudste naar bed Moet
     
  4. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.950
    15.253
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn oudste is 16 jaar en hij moet zijn telefoon beneden laten. Klinkt kinderachtig op die leeftijd maar hij ligt anders echt tot diep in de nacht op zijn tel waardoor die er de volgende ochtend gewoonweg niet uit kan komen en ze hebben op die leeftijd al zo’ n raar slaapritme.
    Tot nu toe accepteert die het ;)
     
    Whoopy en spruitje80 vinden dit leuk.
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.981
    8.785
    113
    Wij hebben nog een zoon die te jong is voor een telefoon maar zo lang je het beneden kan houden zou ik dat ook doen.

    Onze mobiels liggen wel boven maar we hebben ook geen vaste telefoon. We hebben hem zo ingesteld dat hij na 22.00 ook geen geluid maakt.
     
  6. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    12 en 9, alles moet naar beneden.
     
    Whoopy vindt dit leuk.
  7. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Onze oudste(10) mag alleen op mobiel als hij dat mag van ons. Hij mag de telefoon niet hele dag bij zich hebben en ligt dus standaard in de kast hier. Puur omdat hij anders echt elke minuut van de dag op dat ding zit. Telefoon boven is een dikke no-go
     
    Whoopy vindt dit leuk.
  8. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.162
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Onze oudste is 11 - telefoon ligt snachts beneden. Een enkele keer - als ze niet kan slapen- komt ze s avonds naar beneden en neemt de tablet mee naar boven; daar staat 'insigt timer' op. Dan luistert ze in bed rustige muziek of een meditatie-oefening. Maar dat staat dus bewust op de tablet.
     
  9. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.352
    299
    83
    Onze regels tot nu toe:
    1 Geen kettingappjes doorsturen
    2 Geen foto's van jezelf doorsturen
    3 Geen ruzie maken via de app; praat met elkaar zoals je ook zou doen als je iemand aankijkt
    4 Niet praten over een ander via Whatsapp
    5 Geen gsm aan tafel
    6 Groepsapps in overleg (en niet op alles reageren)
    7 Regelmatige controle (en bijsturing van onze kant)
    8 Gsm is in principe beneden (soms neemt ze hem mee om een TikTok te maken)
    9 Nieuwe apps installeren na overleg
     
    Gymgirl en Amarens vinden dit leuk.
  10. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Hier blijft de telefoon ook beneden anders wordt er tot diep in de nacht mee geappt en spelletjes gespeeld. Mijn eigen neem ik wel mee maar die gebruik ik als wekker.
     
  11. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Dit vind ik prima regels, zal ze hier toepassen, bedankt!
     
    Miss T vindt dit leuk.
  12. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Als je naar bed gaat heb je geen telefoon nodig. Dus die blijven hier allemaal beneden.

    Ah wat fijn. Eindelijk een schermpjes topic waarin ik mij geen loedermoeder hoef te voelen :roflmao:
     
    Whoopy vindt dit leuk.
  13. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Hoe doen jullie dat met stiekem apps installeren? Onze 10jarige gaat dus stiekem nieuwe spellen en weet ik t wat downloaden en installeren. Hij weet dat het niet mag, maar hij blijft het steeds doen
     
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Je hebt apps waarbij ze dan eerst toestemming van jou moeten krijgen. Maar ik ben altijd "simpel" in dit soort dingen. Afspraak is afspraak, doe je toch iets met je telefoon waarvan we hadden afgesproken dat het niet zou gebeuren, ben je blijkbaar nog niet oud genoeg om met je telefoon om te gaan en mogen ze hem aan mij afgeven (voor een (on)bepaalde tijd).
     
    Line, Roozjuh en Amarens vinden dit leuk.
  15. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Mijn 10 jarige heeft nog geen smartphone. Maar zich niet aan de regels houden betekent telefoon kwijt voor een x aantal dagen.
     
    Roozjuh en suus1983 vinden dit leuk.
  16. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Ja dan ben ik ook simpel :roflmao::p
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  17. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.162
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij hebben Family link er op staan - dus echt stiekem zal hier niet kunnen. Dan staan er dus inderdaad consequenties tegenover. Vind dat sowieso wel prettig als ze jong zijn. Ook om de hoeveelheid telefoontijd in de hand te houden nog.
     
    Roozjuh vindt dit leuk.
  18. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Hier is dus zo dat hij alleen mobiel mag gebruiken als hij schermtijd heeft. Hij mag mobiel dus niet bij zich houden. Dit puur omdat hij verslaafd is aan schermen, switch, laptop, mobiel, bij alles is er beperkte tijd dat hij er gebruik van mag maken. (Taakjes in huis = schermtijd verdienen)

    Vanmorgen had hij dus stiekem spelletjes zitten spelen op mobiel en een nieuw spel gedownload. Dit is helaas niet eerste keer, al zeker 4 a 5x eerder gebeurd en elke keer is de straf langer. Eerst een dag, toen paar dagen, laatste straf was een maand en had hem net paar dagen weer 'terug' en is dus vandaag weer de fout in gegaan. Ik ben er best wel klaar mee en is hij hem nu gewoon kwijt tot aan zn volgende verjaardag(juli). Hubby vond het wat overdreven maar hij lijkt er gewoon niet klaar voor te zijn. Ik weet het soms gewoon niet meer. Ik moet nu alles verstoppen want hij is niet te vertrouwen als het om elektronica gaat. Dat geeft hij zelf ook toe, hij kan het niet weerstaan en weet zelf ook niet hoe hij het kan veranderen
     
  19. mum2be2

    mum2be2 Fanatiek lid

    4 jan 2010
    3.896
    3.378
    113
    Vrouw
    Telefoon van onze boys moet ‘s avonds ingeleverd worden als ze naar bed gaan.
     
  20. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    Hier blijven de telefoons beneden. Volgens mijn dochters ben ik daar belachelijk streng in en mogen al hun vriendinnen dat wel :roflmao:. Maar ik vind het absurd als kinderen nog tot laat kunnen whatsappen, snapchatten, enz. Ik schrik echt weleens van de tijdstippen waarop dochters nog berichtjes hebben gekregen...
    Dochter van 16 mag nu in de weekenden de telefoon op de kamer en dat zal uiteindelijk ook doordeweeks mogen.
     
    Whoopy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina