Telefoon stuk gevallen, verzekerd?

Discussie in 'De lounge' gestart door Citroentje93, 28 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Citroentje93

Citroentje93 Fanatiek lid

28 feb 2017
    1.760
    933
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden
    Hoi dames,

Ik ben op werk en kan nu even niet bellen naar mijn verzekering, maar ben benieuwd of iemand hier van jullie het weet. Valt telefoonschade ( scherm kapot) onder inboedel bij nationale Nederlanden? Ik zag dat reparatie €319 euro kost en dat vind ik nou overdreven veel voor een nieuwe glas.

Groetjes

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Je hebt vaak een eigen risico, maar als je die al op hebt gebruikt dan kun je hem laten repareren, maar dat kan beter bij je wa volgens mij

3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.171
    4.482
    113
    " Let op: Val- en stootschade aan smartphones, tablets en laptops is niet verzekerd met de Inboedelverzekering Basis of Inboedelverzekering All-in. U kunt val- en stootschade wél verzekeren met onze Buitenshuisdekking.."

dit staat bij NN op de website, alleen met een buitenshuisdekking krijg je dit verzekerd, niet bij je inboedel. ik ben bij interpolis verzekerd en daar kreeg ik ook mijn telefoon schade niet vergoed bij de inboedel verzekering.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier geen NN, maar telefoon valt er bij ons niet onder en dat is geloof ik vrij standaard.

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Toen ik laatst met de tablet van mijn dochter naar de verzekering ging zeiden ze dat de eerste 150 euro voor mezelf was en pas daarboven werd er vergoed. Die regel geldt ook voor telefoons. Onder welke verzekering het valt geen idee. Ik weet nu dus wel dat die regel nog best nieuw is. Vind het wel een heleboel geld voor een scherm van een telefoon trouwens.. De tablet zou ongeveer 100 gaan kosten als ik die wilde laten vervangen.

6. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Lijkt me niet dat dit gedekt is binnen een standaard verzekering. Vanavond maar even je polis er op nalezen...

Maar er zijn genoeg van die telefoonreparatie winkeltjes die het voor veel minder geld voor je op kunnen lossen hoor, vind het bedrag wat je noemt wel extreem!

7. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wij hebben een uitgebreide inboedel verzekering bij Aegon en daar wordt het wel vergoed zonder eigen risico. Kun je het niet online indienen en dan hoor je het vanzelf wel.

8. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Dan is je telefoon buiten gevallen. Binnenshuis is die namelijk wel verzekerd.

9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    Klopt, maar je telefoon laten repareren bij een niet-erkend servicepunt zorgt wel voor verlies van je (fabrieks)garantie. Is wel een goede om rekening mee te houden.

Verder: dit valt inderdaad niet standaard binnen je verzekering, helaas.

10. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Heb je hem zelf laten vallen of iemand anders? Ander is die ander er misschien wel voor verzekerd? Wa?

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier op de all in inboedel gelukt

12. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.171
    4.482
    113
    Misschien dat dat het was. Ik kon het vorig jaar in iedergeval niet zo maar verhalen op mijn verzekering.

Deel Deze Pagina