Zou jij emigreren voor je werk/werk van je man?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ahava, 17 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    De titel zegt het al...

Zou jij het doen?
    Onder welke voorwaarden wel of niet?

2. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Ligt er helemaal aan waarheen.

3. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Ligt eraan waarheen, wat de voorwaarden zijn, hoe de werkgelegenheid voor mij daar is... Dus ik heb meer informatie nodig maar sta er niet onwelwillend tegenover.

4. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Afhankelijk van de locatie..
    Denk ik het wel.
    Scheelt wel dat ik niet werk en dus geen baan op hoef te geven.
    Maar ik zou wel kritisch zijn de mogelijkheden voor onze kindjes.
    Maar in principe wel ja

5. tuc

tuc Niet meer actief

nee absoluut niet

6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ja. Liever vandaag nog dan morgen. Komt ook omdat ik gewoon klaar ben met Nederland dus dan zeg je al sneller ja dus of dat nou zo eerlijk is ;)

Maar ik zou het eerlijk gezegd alleen doen als het een land is waarin mijn kinderen een toekomst op kunnen bouwen. Ik zou dus bijvoorbeeld nooit naar een land gaan zoals Zuid Afrika ofzo. Van te voren moet er een huis klaar staan en moet ik mijn spullen van hier mee kunnen nemen. Niet dat ik daar a la het programma '' Ik vertrek '' in een bouwval aan kom ofzo. En zou het een beetje van te voren willen weten zodat ik kan proberen de desbetreffende taal te beheersen.

7. tantetoos

tantetoos Bekend lid

17 nov 2010
    619
    530
    93
    Absoluut! Ik ben meer honkvast aan mijn man dan aan een huis of mijn familie :D

8. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Waarschijnlijk wel

9. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ja hoor!

10. Dapper

Dapper Niet meer actief

Nooit puur en alleen vanwege werk! Er zijn belangrijkere dingen in het leven!

Maar mocht de situatie zo zijn dat emigreren die andere belangrijke dingen ook kan bieden... wie weet. Maar dan zouden mijn familie en vrienden allemaal mee moeten emigreren :D

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou een dergelijk avontuur zeker aangegaan zijn toen de kinderen nog jong waren. Wel afhankelijk van de locatie (liefst zonnig) en huisvesting ;) Nu zou ik het zeker overwegen, maar minder snel doen. Het zal alleen nooit aan de orde zijn in zijn werksector en mijn hopelijk toekomstige.

12. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Nooit!!

13. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Zeker, nu voor de tweede keer in het buitenland!
    Ook in Friesland gewoond, ook een klein beetje buitenland voor een gelderlander;)

14. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    nope, mijn ouders zijn geëmigreerd... nee ik vind het geen succes... ik vind naar een andere stad/dorp al een gigantische overwinning

15. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ja hoor, voor mijn eigen baan ook een keer gedaan (2 jaar) en beviel prima.
    Ligt er alleen wel aan waarheen.

16. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik ben twee keer geëmigreerd. In beide gevallen niet vanwege werk (moest juist ter plekke werk zoeken), maar omdat het me leuk leek daar te wonen. Nooit spijt gehad.

In het geval om vanwege werk (of werk man) te verhuizen zou ik het waarschijnlijk wel doen, maar er zijn locaties die (hoewel je er financieel ongetwijfeld binnen kunt lopen) me persoonlijk absoluut niet aantrekken...

17. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Alleen als ik zou denken dat ik er ook gelukkig van word.

Dus afhankelijk van welk land, de omgeving, wat ik daar allemaal kan doen, of ik daar leuk werk zou kunnen vinden, wat ik in Nederland achter zou moeten laten (heb ik hier al een fantastische baan of zou ik toch liever bij werkgever stoppen) etc. Ik zou een hele slechte voetbalvrouw zijn, als een schaapje mee moeten verhuizen.
    Jij hebt ook een leven, ook als je naar het buitenland zou verhuizen.

18. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Nee never nooit niet! Oh wacht jawel als mijn dorp en de omliggende dorpen mee verhuizen ;)
    ik ben een onwijs familie mens

19. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Ja hoor. Al een paar keer gedaan en ik sta altijd open voor een nieuwe uitdaging. Het ligt er wel aan naar welk land.

20. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Dat ligt er aan waar heen.

Als we naar Australië zouden moeten, is m'n koffer al gepakt:D

Deel Deze Pagina